כיצד להשיג תנועה לאתר?
אוקיי, בנית אתר אינטרנט חדש ומעוצב, שילמת בעדו כסף רב וכעת אתה מעוניין להכניס קצת כסף ממנו אם באמצעות קידום אתרים או באמצעות שיטות שיווק שונות. אבל, כמובן, לא ניתן לעשות זאת אם התנועה לאתר אינה קיימת, הרי אף אחד לא ינחש שבנית אתר, נכון? וחוץ מזה, ישנם מליוני אתרים ותיקים ממך העוסקים בתחום זה. במאמר זה, נציג בפניכם כיצד ניתן לעשות זאת. בקלות!
אחד מהאתגרים הבולטים בקידום אתרים לאתר חדש הוא היכולת להשיג תנועה לאתר ובכך להתחיל להרוויח כסף. הנה כמה שיטות שלא כל איש קידום אתרים יודע, או לפחות יודע ולא מיישם:
1. תוכן איכותי ואטקרטיבי
תוכן איכותי לאתר זה כלל מספר אחד. ממש כמו עיתון טוב. מנועי החיפוש מטיילים ברשת ומאנדקסים אתרים למסדי הנתונים שלהם בכל דקה ודקה. על מנת לגרום לגירוי כלשהו מצידם, הקפידו לעדכן את האתר בתוכן איכותי, מעניין, אטרקטיבי לגולש באופן קבוע. ללא קשר לתהליכי קידום אתרים במנועי החיפוש, מחובתכם כבעלי אתרים לעדכן את האתר בתוכן איכותי וזאת על מנת למתג את עצמכם כחברה רצינית, חדשנית ומשקיעה. טיפ נוסף הוא, אתר בעל תוכן עדכני, מתאנדקס הרבה יותר מהר, דהיינו, מנועי החיפוש יבקרו בו לעיתים תכופות. הנוסחה היא די פשוטה, ככל שהאתר עדכני יותר, כך מנועי החיפוש יבקרו בו לעיתים קרובות יותר. פרמטר חשוב מאד בקידום אתרים במנועי חיפוש.
2. רלוונטיות = מילות מפתח מייצגות
האתר שלכם עוסק בנושא מסויים? סביר להניח כי ישנן מילות מפתח מייצגות. לכן, הקפידו כל כל האתר יכיל את כל מילות המפתח הרלוונטיות לתחום שלכם כאשר מילות המפתח פזורות על פני כל דפי האתר בצורה הגיונית לגולש ולכם. כל דף מאמר \ כתבה שאתם מעלים לאתר או לאתרים חיצוניים אחרים צריכה להכיל מספר מילות מפתח מובילות לשם הגברת ערך הרלוונטיות. נתון זה יגדיל את הדירוג של האתר במנועי החיפוש עבור מילות מפתח שגולשים מחפשים. בכתוצאה מכך, גולשים רבים יגיעו לאתר ממנועי החיפוש על ידי הקשת מילות מפתח המייצגות את נושא האתר שלכם. תעבורת גולשים הינה נדבך חשוב ביותר בקמפיינים של קידום אתרים ושיווק. מאחר וגולשים רבים יגיעו לאתר כתוצאה ממילות המפתח המייצגות, מיותר לציין את חשיבותו של תוכן איכותי באתר. כאשר התוכן איכותי, גולשים קוראים, מנווטים באתר, שוהים זמן רב, ערך ה-BR עולה באחוזים, גולשים קונים יותר, וה-ROI גדל וגדל.
3. הגשה למנועי החיפוש
אמנם מנועי החיפוש עוקבים אחר כל קישור וקישור הקיים ברשת ומאנדקסים את תוכנו של כל דף, אבל אין זה אומר שהם יגיעו אל האתר החדש שלכם אם לא תפעלו בהתאם. ולכן, על מנת להחיש את ביקור מנועי החיפוש באתר החדש שלכם, יש לבצע שתי פעולות: האחת, הגשת כתובת האתר למנועי החיפוש באופן ידני, יצירת קישורים נכנסים לאתר מאתרים מפנים אחרים. חשוב לציין, כי חלק נכבד מקידום אתרים בגוגל מיוסד על קישורים נכנסים איכותיים ככל האפשר.
4. בניית מערך קישורים
בהמשך לסעיף הקודם, על מנת להגדיל את חשיפת האתר ברשת יש לבנות מערך קישורים נכנסים לאתר המיוסד ברובו על קישורים נכנסים איכותיים ורלוונטיים, חד-כיווניים, לצורך הגדלת ערך ה-PR ודירוג גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש. בניית מערך קישורים כחלק מקידום אתרים אורגני מייצר תנועת גולשים רלוונטית לאתר ממנועי החיפוש וכן מהאתרים המפנים, בהתאם למיקום הקישור בדף, רלוונטיות שלו וכן פופולריות האתר המקשר. קידום אתרים הינו נושא דינמי לחלוטין ומצריך יישומם של פרמטרים רבים ושילובם על מנת לדרג את האתר גבוה ככל הניתן המנועי החיפוש והגדלת תעבורת הגולשים לאתר. הטיפים דלעיל יעזרו לכם בתור התחלה לבנות אסטרטגיית קידום אתרים אורגנית כאשר מדובר באתר חדש לגמרי. אין ספק כי לאחר יישום הפרמטרים דלעיל כבר תראו שינויים מהותיים בתעבורת גולשים לאתר וכן הדירוגים במנועי החיפוש לא יאחרו להגיע. רק הקפידו ליישם תהליכי קידום אתרים באופן אתי לחלוטין.