איך לטפל באנשים המדכאים
כדי לטפל בדיכוי שכזה (אותו גורמים 2.5% מהאנשים) יש פעולה לביצוע מיידי: להתנתק!
הדרך שבה אישיות אנטי חברתית יכולה לדכא מנהל ולחבל במאמציו היא ע"י קשר עם אותו מנהל ועסק.
ברגע שהמנהל מנתק את הקשר, מפטר את העובד, מפסיק לעבוד עם הלקוח/ספק המדכא וכדומה, ברגע שהקשר מנותק - הדיכוי נעלם יחד איתו.
לפיכך הפעולה החשובה ביותר בניהול העסק הייתה פיטוריו של ירון על בסיס מיידי וניתוק כל קשר איתו.
התוצאות
למתבונן מהצד, שלא מכיר כלי ניהולי זה, התוצאות יכולות להישמע לקוחות מתוך סרט מדע בדיוני מוצלח.
אולם המציאות והמספרים חזקים מכל דמיון:
- מחזור המכירות הוכפל בחודש השני לעבודתנו המשותפת. מאז הלכו המכירות והמשיכו לעלות, והחודש הן בקצב של קרוב לפי 5 ממה שהיו טרם טיפלנובדברים.
- יניב הפסיק לקבל טיפול בסמים פסיכיאטריים ולצרוךאלכוהול בכמויות מסחריות.
- לקוחות שנטשו וננטשו (בהמלצתו ועידודו של ירון) חזרולהיות בקשר עם החברה, לבצע הזמנות ולשלם!
- הפקידות חזרו לחייך ורמות התפוקה שלהן עלתה פלאים.
- ועוד. . . .
מה לעשות ואיך לטפל
בניהול, כמו בחיים - ערנות מונעת אסון.
לכן חשוב שמנהל יהיה ער לסימנים שצריכים להדליק נורה אדומה - המעידים כי קיים אדם מדכא אחד או יותר הקשור לעסק:
- אתה (או אחרים בעבודה) סובל מעליות וירידות במצב הרוחאו באפקטיביות והתפקוד שלך
- יש לך (או לעובדיך) נטייה למחלות
- קורות תאונות, שגיאות ותקלות רבות בעסק
- ההכנסות של החברה נמצאות בעליות ובירידות כמו רכבתהרים
- לא משנה כמה אתה דוחף - דברים לא זזים לכיוון שאתהרוצה
- אתה נע בין תקווה לייאוש
במידה ומנהל מבחין כי קיימות אחת או יותר מהתופעות הנ"ל הוא צריך לדעת שיש מישהו שמנסה לחבל בעסק - לקוח, עובד, ספק, נותן שירות זה או אחר - מישהו מנסה לחבל בעסק!
וכעת מלאכת האיתור:
א. על המנהל להכין רשימה של האנשים אותם הוא רוצה לבדוק
ב. עתה עליו לעבור על כל אחד מהאנשים האלה, על פני 12 התכונות של אישיות אנטי חברתית ולאתר למי יש 7 תכונות ומעלה.
ג. לסיום עליו להחליט - האם זה מישהו ששווה לטפל בו, או שעדיף להתנתק ממנו - ואז לנהוג בהתאם.
ניהול אפקטיבי לא יכול להתרחש בנוכחות דיכוי.
גלה מי המדכאים בקרבתך, טפל בהם או התנתק מהם - והדרך שלך סלולה לפריחה ושגשוג.
דניוידיסלבסקי, מרצה ויועץ בכיר, מומחה בשיטת האברד לניהול, מנכ"ל וידיס ייעוץ אישי ועסקי יו"ר נציגות וויז בישראל.