חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אישיות אנטי חברתית ואיך היא מפריע לך לנהל? חלק שני

מאת: דני וידיסלבסקיניהול16/05/20102283 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התופעות של האישיות האנטי חברתית

בבחינה שערכתי לאבחון רמת היעילות בחברה של יניב התגלו מספר תופעות מזעזעות שנגרמו כתוצאה מהימצאותו של האישיות האנטי חברתית.

חלק מהתופעות בהם נתקלתי היו: לחץ במערכת, מחלות של יניב ושל אחרים בעסק, צעקות, עצבים, חששות מכל לקוח ומכל עסקה - עד למצב שיניב פשוט "התפלל" ש"לקוחות לא ירצו לעשות איתנו עסקים" - כדי שהוא לא ייפגע חס וחלילה מלקוחות בעיתיים, ועבודה קדחתנית סביב השעון, בלי שום תפוקה ממשית - בדומה לרכב התקוע בחול תובעני ונותן פול גז . . .

חשוב לציין: זה לא עוד פרק מטלנובלה משובחת - אלא החיים של מנהלים רבים אותם אני פוגש מדיי שבוע במסגרת מלאכת היעוץ השוטפת. לצערי אין לאיש פטור מההשפעות של אנשים מדכאים על העסק שלו - החל ממנכ"לים בכירים, ועד עצמאיים בעלי עסקים פרטיים.

תהליך האיתור - איך חושפים אותו

כעת ראינו שזה לא "מה מונע ממך להצליח בגדול?", אלא "מי" - המלאכה הייתה קלה בהרבה.

אנשים מדכאים משקיעים את זמנם ומרצם במטרה אחת בלבד - לעצור אותך! להפריע לך! לסכל את מאמציך! למנוע כל אפשרות שעבודה מוצלחת ויעילה תתבצע בקרבתם!

למנהלים רבים, מהיותם אנשים המקדישים את חייהם לבנייה וליצירה של דברים, קשה מאוד להאמין שקיימים אנשים מדכאים - אילו המקדישים את חייהם להרס של כל יצירה ובנייה. המנהל הממוצע שאני פוגש עסוק תחילה בלספק לי "הסברים" להתנהגותו הפושעת של המדכא הנמצא אצלו בעסק. בד"כ רק כאשר המנהלים מגלים את העובדה כי אנשים מדכאים, עם מטרות שליליות מהווים 20% מכל קבוצת אנשים (כאשר 2.5% הם מסוכנים באמת), הם מתחילים לקרוא לילד (או ליתר דיוק - לנבלה) בשמו.

נשאלת השאלה - איך מאתרים את האדם המדכא בעסק של יניב?

המדען האמריקאי רון האברד חקר רבות את הנושא של יעילות בעבודה, וגילה עובדה מעניינת, לפיה לאנשים מדכאים יש 12 מאפיינים, תכונות אישיות, קבועות שחוזרות על עצמן.

כל שנותר לעשות הוא להכיר את אותן 12 תכונות, ולבדוק לגבי הסובבים איתך - למי יש רוב של תכונות אנטי חברתיות (7 תכונות ומעלה) - משמע שהוא אישיות אנטי חברתית, ולמי יש רוב של תכונות חברתיות - משמע שמדובר באישיות חברתית שרוצה לשפר דברים.

כיצד נחשף האדם המדכא אצל יניב

אגלה לכם סוד: פגשתי את יניב כבר כשנה וחצי לפני אותה שיחת טלפון בהולה. יניב ביקר אצלי באחד הסמינרים שעסקו בנושא של איתור מדכאים בעסק ע"מ לשפר אפקטיביות.

יניב גילה כבר אז שיש דמות חשודה בחייו, אולם סירב להאמין שכך הם פני הדברים.

התחלנו לבחון את 12 התכונות של אישיות אנטי חברתית ואת מידת התאמתן לירון (האדם המדכא בעסק של יניב) ולפתע תיבת הפנדורה נפתחה לרווחה:

  • ירון נהג לדבר בהכללות רחבות מאוד -הוא היה מספר ליניב ש"לקוחות רבים כועסים עלינו" - כאשר לאמיתו שלדבר היה רק לקוח אחד לא מרוצה. ירון היה מוסיף ש"כולם יודעים שאתה(יניב) מנהל גרוע" ועוד ביטויים שגרמו ליניב לחשוב שאילו הן עובדותאמתיות, דבר שגרם לו אט אט לסגת מתקשורת עם לקוחות ועובדיו.
  • ירון, כמו אישיות אנטי חברתית"מוצלחת" הקפיד להעביר ליניב כל הזמן חדשות רעות - כישלונותשקיימים בענף, נזקים שקורים (עם/בלי קשר ועניין ליניב), ובצורה הדרגתית"הרעיל" את המערכת בצרות, בעיות, וניבוי שחורות מתמיד.
  • עיסוק מרכזי של ירון היה הערות ביקורתיות,הפחתות ערך ודיכוי של יניב באופן כללי - המצב הגיע לכך שאחרי שיניב הוציאלאור את מסע הפרסום המוצלח ביותר של החברה אי פעם, שהתבטא בכמות פניות אדירהשל לקוחות מכל העולם - ירון התפרץ על יניב ו"ירד עליו" על שהוא "מפריעלכולם לעבוד עם כל הלקוחות שמציפים אותנו", ושזה לא בסדר שיש כל כך הרבהפניות, ושאסור לטפל בהם וכו'. למיותר לציין שירון דאג שאותם לקוחות לא יקבלושירות, עד שהם עשו "אחורה פנה" ושכחו מיניב.
  • מאפיין נוסף של אדם כזה: הוא משנהתקשורת לרעה כאשר הוא צריך להעביר מסר/הודעה. בכל פעם שירון היה צריךלמסור הודעה ליניב, לדוגמה: "אבנר חיפש אותך.". ירון היה מעוות זאתואומר: "נראה לי שאבנר כועס עליך. הוא חיפש אותך ונשמע ממש לאמרוצה"

בצורה דומה עברנו תכונה אחר תכונה, מאפיין אחר מאפיין וראינו את הנזקים שנגרמו לעסק בצורה יסודית ושיטתית לאורך כשנתיים. דבר שגרר הפסדי ענק, חיסול רוב ההון שנצבר לאורך שנים ומצב על סף קריסה.

אפילו הפקידות, שהיו בעבר מלאות חיים, סבלו מהשפעתו המדכאת של ירון ואט-אט נהיו מופנמות יותר, ויצרניות פחות.

בחלק הבא נראה איך מומלץ לטפל באנשים המדכאים ומה יהיו תוצאו הטיפוך מבחינת העסק שלנו.

דני וידיסלבסקי, מרצה ויועץ בכיר, מומחה בשיטת האברד לניהול, מנכ"ל וידיס ייעוץ אישי ועסקי יו"ר נציגות וויז בישראל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דני וידיסלבסקי, מרצה ויועץ בכיר לעסקים. מתמחה בהורדת עומסים ממנהלים ובשיפור האפקטיביות הניהולית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני וידיסלבסקי

מאת: דני וידיסלבסקיאימון לכסף16/05/101685 צפיות
איך לטפל באנשים המדכאים כדי לטפל בדיכוי שכזה (אותו גורמים 2.5% מהאנשים) יש פעולה לביצוע מיידי: להתנתק! הדרך שבה אישיות אנטי חברתית יכולה לדכא מנהל ולחבל במאמציו היא ע"י קשר עם אותו מנהל ועסק. ברגע שהמנהל מנתק את הקשר, מפטר את העובד, מפסיק לעבוד עם הלקוח/ספק המדכא וכדומה, ברגע שהקשר מנותק – הדיכוי נעלם יחד איתו.

מאת: דני וידיסלבסקיייעוץ עסקי16/05/101974 צפיות
מנהלים הם בד"כ אנשים שמשקיעים זמן רב, ואנרגיות רבות כדי לגרום לדברים שילכו כמו שצריך. אולם פעמים רבות המנהלים משקיעים זמן ואנרגיה רבים יותר ממה שאמת צריך, ועם תוצאות שלא הולמות את ההשקעה. מכנים זאת אפקטיביות שלילית = השקעה גדולה (זמן, אנרגיה וכסף) ותוצאה נמוכה

מאת: דני וידיסלבסקיאימון אישי - כללי11/05/101573 צפיות
עוד מושגים בסיסיים בשיטת הבארד לניהול.

מאת: דני וידיסלבסקיעסקים - כללי11/05/102308 צפיות
מושגים בסיסיים בטכנולוכיית הבארד לניהול .

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201625 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201798 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201755 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201535 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201438 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201303 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201219 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica