על מנת לאתר קשיי למידה ניתן לפנות לביצוע אבחון. אבחון דידקטי מאפשר בדיקת קשיים בתחומי למידה כמו כתיבה, הבעה, הבנת הנקרא וקריאה. בעזרת אבחון דידקטי ניתן לאתר גם קשיי קשב, קשיים בהתארגנות, קשיים במיומנות זכירה, קשיים גרפו מוטוריים ובעיות רגשיות. אבחון דידקטי בודק את המיומנויות השונות של הילד בהשוואה לבני גילו וכן מאתר נקודות חוזק אצל המאובחן. לאחר ביצוע אבחון דידקטי ניתן להתאים לילד תוכנית טיפול בהתבסס על ממצאי האבחון.
אבחון נוסף שניתן לבצע על מנת לאתר קשיים, הוא אבחון פסיכודידקטי. אבחון פסיכו דידקטי משלב בין ההיבטים הדידקטיים לפסיכולוגיים ובודק את שני התחומים. במהלך אבחון פסיכודידקטי נבדקות השפעות רגשיות וקוגניטיביות על תהליכי הלמידה של הילד. בעזרת אבחון פסיכו דידקטי ניתן לבדוק את מנת המשכל של הילד. כמו כן בוחן אבחון פסיכודידקטי את התפקוד הרגשי על מנת לבדוק האם מקור הקשיים בלמידה הוא ליקוי למידה או קושי רגשי.
אבחון פסיכו דידקטי בודק גם קשיים בתחומי הלמידה השונים וכן סיבות להיווצרותם. אבחון פסיכו דידקטי מסייע לאיתור דרכים בעזרתן יוכל הילד לעקוף את קשייו. לאחר אבחון פסיכודידקטי ניתן להתאים לילד תוכנית טיפול מתאימה.
על מנת לאבחן בעיות קשב וריכוז ניתן לבצע אבחון קשב וריכוז. אבחון קשב וריכוז בעזרת מבחן T.O.V.A מסייע לאיתור בעיות קשב וריכוז ולבדיקת יעילות טיפול תרופתי בבעיות אלה. חלקו הראשון של מבחן T.O.V.A לגילוי בעיות קשב וריכוז מיועד לאיתור התנהגות המאפיינת בעיות קשב וריכוז ובמהלכו נבדקים פרמטרים שונים בקרב המאובחן. החלק השני של האבחון מיועד לחיזוק מהימנותו של החלק הראשון. בתום התהליך ניתן לדעת האם קיים קושי בקשב הכללי של המאובחן והאם תוצאת המבחן מעידה על אפשרות לכך שקיימת תסמונת ADHD. בתום התהליך ניתן להחליט האם יש צורך לבצע את המבחן שוב עם ריטלין.
מרכז כיוונים אחרים הוא מרכז רב תחומי לייעוץ, אבחון, טיפול וקידום הלמידה. המרכז פועל על פי תהליך אשר מבוסס על ניסיונם הרב של אנשי צוות המרכז ומסייע באבחון והתמודדות עם קשיים שונים בתחומי הלמידה.