בעת רכישת חבילת אחסון אתרים יש לקחת בחשבון מספר רב של מאפיינים של החבילה לרכישה, אך קיימים מספר מאפיינים שאליהם יש להתייחס ביתר קפדנות והם:
- נפח תעבורה
- זמינות שרתים
ועכשיו נפרט כל אחד מן המאפיינים הנ"ל ונסביר למה הם חשובים כל-כך:
נפח תעבורה – כל שרת ווב מחובר לשדרת האינטרנט המרכזית באמצעות חיבור אופטי ובכך מובטחת מהירות גבוהה של תעבורת נתונים משרת לגולשים ומגולשים לשרת האינטרנט, אך לעיתים קרובות יכול להיווצר מצב של צוואר בקבוק, כאשר מורגשת איטיות רבה בכל הקשור לתעבורת נתונים וכל זה עקב בקשות רבות, אשר מגיעות מגולשים רבים להציג מידע מסוים של אתר כזה או אחר, אשר מאוחסן על השרת.
על מנת לפתור בעיות בסוג זה, חברות אירוח אתרים מקצות נפח תעבורה מסוים בפרק זמן מוגדר מראש (בדרך כלל מדובר על תקופה של חודש) עבור כל חבילת אחסון, שהן מציעות ללקוחות שלהם, כאשר ככל שחבילה מתקדמת יותר מבחינת מאפיינים שלה, גדל גם נפח התעבורה החודשית של החבילה.
במידה ואתר של לקוח מסוים הגיע למכסה החודשית של תעבורה החודשית לפני סיום התקופה (חודש), אתרו יורד מן האוויר (לא מוצג לגולשים המבקשים מידע מתוך האתר) ובמקום זה מוצג דף ובו ההודעה, אשר מסבירה את הסיבה לאי הצגה.
זמינות שרתים – שרת האינטרנט הינו מחשב בעל יכולת שרידות גבוהה (חומרה) תוך שילוב של תוכנה מיוחדת הנקראת שרת ווב, לרוב מדובר על מוצר המשולב במערכת הפעלה ווינדוס, שרת אינטרנט בשם IIS או חלק של מערכת הפעלה לינוקס, שרת ווב בשם APACHE שמבטיחים עבודה סדירה עם שאיפה לאחוז נמוך במיוחד של תקלות בפרק זמן המוגדר מראש (חודש, רבעון או שנה).
אך למרות שחברות אחסון אתרים שואפות להגיע לאחוז נמוך של תקלות וזמן מרבי באוויר, קורים מקרים, בהם אתר האינטרנט אינו זמין ויחד עמו כל האתרים האחרים, המאוחסנים עליו עד לפתרון סופי של התקלה. לצורך פתרון מהיר ככל הניתן של תקלות מסוג זה, לכל חברת אירוח המכבדת את עצמה, קיימים שרתי גיבוי לשרתים מרכזיים, שהם למעשה העתק מדויק של שרתים מרכזיים הפעילים במתכונת 24 שעות ביימה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה וכל המטרה שלהם, לגבות את השרתים המרכזיים בעת התרחשות תקלה, כך מבטיחות חברות אחסון, אחוז גבוה של זמינות שרת האינטרנט.
ועכשיו, לאחר שהסברנו את שני המאפיינים - נפח תעבורה וזמינות שרתים, נעבור לנושא קידום אתרים במנועי חיפוש ונסביר מהו הקשר בין תהליך הקידום ומאפיינים של חבילת אחסון.
כאשר מדברים על תהליך קידום אתרים, בעצם מתכוונים לפעולות מחזוריות שחברות קידום אתרים במנועי חיפוש מבצעות באתר המקודם, בכדי להגיע לתוצאות הרצויות – הופעת אתר המקודם בתוצאות חיפוש, גבוה ככל הניתן, כאשר במהלך תהליך האופטימיזציה עובדים עם צד הטכני של האתר וצד התוכני שלו.
כל חברת קידום אתרים מציינת בפני הלקוח עובדה, כי ככל שאתר החברה מתעדכן באופן סדיר בתכנים מקוריים ומעניינים, כך תהליך הקידום הופך להיות יעיל יותר. ברגע שמנועי חיפוש מזהים עדכונים רבים בתכני אתר המקודם, הם מבקרים בין דפי האתר בתדירות גבוהה יותר וכך מבטיחים כי עותק האחרון של דפי האתר בשרתי של מנועי חיפוש יהיה העדכני ככל האפשר.
ועכשיו הגענו לנקודה הכי חשובה – במידה ומנוע חיפוש יבקר באתר המקודם בעת התרחשות אחד מן התקלות שתוארו מעלה (או שתיהן באותה עת):
- אי הצגת אתר עקב חריגה בתעבורה החודשית
- אי הצגת אתר עקב אי זמינות שרת האינטרנט
רוב הסיכויים כי עותק החדש של דפי האתר יהיה דף שגיאה ובה תיאור מהות הבעיה במקום תוכן המקורי של אתר המקודם, דבר שבהחלט יכול לפגוע במיקומי האתר בתוצאות החיפוש.
לא בטוח כי התרחשות חד-פעמית של התרחיש שתואר מעלה, יפגע קשות באתר, אך במידה ותקלות מסוג זה חוזרות על עצמן בתדירות גבוהה, קיים סיכוי גבוהה מאוד כי אתר יאבד את מעמדו, אשר קיבל בתוצאות החיפוש ויהיה מאוד קשה להחזיר אותו לשם, לכן יש לבדוק בקפדנות את המאפיינים האלה לפני רכישה בפועל של חבילת אחסון אתר החברה ומדי פעם לבדוק שאתר באמת באוויר ולא מוצגת הודעת שגיאה כלשהי ואם זה המצב, יש לטפל במיידית בבעיה, אחרת האתר בסכנה.
אירוח אתרים על שרתים מהירים ומאובטחים
www.hostingzone.biz