חפש מאמרים:
שלום אורח
08.09.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסודרים - ניתוח מעמיק ודיון על סדרת הטלוויזיה ששודרה בערוץ 2 על ידי הזכיינית קשת.

מאת: רון אפשטייןטלוויזיה08/03/20092964 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסדרה אותה בחרתי להציג היא הסדרה "מסודרים" אשר שודרה בשנת 2007 על ידי קשת בערוץ 2. הסדרה מסודרים עלתה לפני כשנתיים בפריים טיים של ערוף 2 וסיפרה על הגשמת חלום. מדובר על סדרת דרמה-קומדיה ישראלית המובססת על סיפורה של חברת מירבילס. חברת התוכנה הישראלית אשר פיתחה באמצע שנות ה-90 את תוכנת האייסיקיו.  מולי שגב ואסף הראל ייצרו את העלילה יחדיו וביססו אותה על מירביליס תוך שהם משלבים בה את סיפורי ההצלחה של כלל החברות הישראליות אשר הצליחו לפתח תוכנות ייחודיות ולמכור אותן ברחבי העולם תוך שהן עושות Exit ומביאות ביום בהיר אחד לבעלי החברה סכומי עתק אשר לא ניתן כלל לדמיין אותן. בימי בועת ההיי-טק בסוף שנות ה-90 היו מספר רב של חברות ישראליות שהצליחו לעשות את זה ובכך הפכו בעלי החברה למולטי מיליונרים ביום אחד. הסדרה מסודרים היא מצד אחד מאוד מאוד ישראלית ומבוססת על ההווי הישראלי השלם שכולל (יחסים בין הורים-ילדים,  מזרחים - אשכנזים, זוגיות – רווקות ועוד) ומצד שני משלבת בתוכה את הגשמת את כל הפנטזיות הקשורות להגשמת החלום האמריקאי והתרבות האמריקאית. עלילת מסודרים מספרת על חברת סטארט-אפ ישראלי בשם ג'ימלייה. חברת ג'ימלייה אשר נבנתה ונוהלה על ידי ארבעה חברים ישראלים, נמכרה לתאגיד ענק אמריקאי בעבור סכום עתק של 217 מיליון דולר, סכום אשר הימם את התקשורת הישראלית ויצר סביב החברה באזז משמעותי בשוק הסטארט-אפ. הסדרה יש לומר לא מספרת את הסיפור של מכירת החברה. הסדרה נכנסת לחייהם של ארבעת הגיבורים מיד לאחר מכירת החברה ומגוללת באופן מצחיק וקליל את חייהם האישיים מיד לאחר מכירת החברה.

בסיפור מסודרים ישנם ארבעה גיבורים, חברי ילדות אשר ניהלו יחדיו את החברה (שלה ציוד משרדי מבדר) במהלך השנים ושאת סיפורם מעלים בסדרה לצופים. תומר לוי (בכיכובו של שחקן ארץ נהדרת והסטנדאפיסט אסי כהן) הוא המנהיג הרועש והמוחצן של הקבוצה. תומר אחרי על כל נושא השיווק ומשקף את הפן האגרסיבי-שחצני מחד והרגיש ואידך. מנהיגותו הבלתי מעורערת על ידי חבריו היא זאת שעזרה לחברה להצליח כל כך מצד אחד וגם להסתבך כל כך הרבה פעמים. תומר לוי במהלך הסדרה הוא הדמות הסחבקית שמושכת את כל החברים האחרים. הוא זה ש"מנהל" אותם ומושך את העלילה של הסדרה לכיוונו. גיא פוגל (בכיכובו של יוצר הסדרה אסף הראל) הוא המנהיג השני של הקבוצה. גיא פוגל דמות דומיננטית על כך אין כל עוררין, אך עם זאת גיא פוגל שונה בתכלית בכל קוי האופי מתומר לוי. גיא פוגל טיפוס מאוד מופנם, רגיש ומחושב. הוא מתנהל עם המון ערכיות וקו מחשבה רציני. מישור היחסים שנרקם בינו לבין תומר לוי יוצר מתח בעלילה. יש לומר שתומר לוי וגיא פוגל משלימים אחד את השני. הטיפוסים הכל כך ישראלים הללו משכו את החברה על גביהם כל השנים והם אלו שהצליחו להביא אותה לאן שהיא, ללא כל צל של ספק. גיא פוגל שמוצג כאיש הנורמלי יותר בחבורה, מתואר גם כ"גבר" הנורמטיבי יותר, גבר המסוגל לנהל זוגיות נורמלית. שני הגיבורים הנוספים בחברה הם דמויות יותר שטוחות ופחות פחות שחות עגולות. ארז קליינר (מגולם על ידיד השחקן ערן זחוביץ) הוא הגיבור השלישי של החברה. ארז הוא בחור שתוייג כ"חנון" או "יורם" ישראלי ממוצע. ארז בחור מופנם וחסר בטחון שתלוי מאוד בחבריו לעבודה. יכולותיו הוירבליות לא מורגשות, אין ספק כי ארז דמות שקטה שמבליטה עבור הצופה את מנהיגי החברה, גיא ותומר.

ארז דמות מושפעת, הוא ממעט לעשות את הדברים שהוא באמת רוצה ונגרר פעם אחר פעם אחרי תומר לוי והשגעונות שלו. נראה כי ארז טיפוס מאוד לחוץ ומתקשה להתמודד עם אירועים פשוטים שהינם חלק אינטיגרלי מהחיים. ברלד הינו הדמות הרביעית בסדרה. ברלד הוא דמות מאוד שטוחה ביחס לאחרים. ברלד עוצב בהתאם לטייפקאסט של הבחור ה"סטלן". הבחור הישראלי השלו שלוקח את החיים בקלות ומתעסק רוב היום בעישון סמים. ברלד הוא חבר טוב ונתפס בעיני הצופה כנאמן. הוא גם הצנוע והפשוט ביותר מבין חבריו, את זה אפשר לראות בשפת דיבורו, בלבושו ומראהו המרושל ובהתנהלותו הכללית. ברלד הינו דמות משנית בעלילה בדומה לארז ומשמש קונטרה לשני מנהיגי החברה גיא ותומר.

אז מה קורה בעצם בעלילת הסדרה? העלילה של הסדרה מתחילה ביום מכירת החברה לתאגיד האמריקאי. מאותו הרגע ובמשך עשרת הפרקים הנותרים, מספרים יוצרי הסדרה את סיפורם של אותם ארבעה אנשים ישראלים – פשוטים (עד כמה שניתן באמת לומר את זה על תומר לוי), שמצאו עצמם בבוקר אחד מולטי מיליונרים. הסדרה מטפלת בנושאים כבדים בצורה קומית, קלילה ומספקת לצופה בעיקר בידור. כל פרק בסדרה עוסק במספר נושאים שיוצרים את הפרק ומגוללים את העלילה. תוך כדי העלילה, אנו מבינים שאותם ארבעה חברים בעצם לא ממש יודעים איך להתנהג כעשירים. שאלות רבות עולות בעלילה כמו: האם עליהם לגור יחד כחבורת רווקים או שמה כל כך צריך את המשכן הפרטי שלו?, האם זוהי תקופה להפסקת ביניים, או התחלות עסקיות חדשות? עד כמה צריכים הגיבורים להיות מעורבים חברתית כמולטי מילונרים? (תרומות למשל). בנוסף נוגעת העלילה בנושאים משפחתיים ישראלים כל כך. בעלילה מוצג אביו של גיא (משוחק על ידי דובלה גליקמן) אשר החליט זה עתה להתגרש מאימו של גיא. גיא במהלך העלילה צריך להחליט האם הוא רוצה לחזור לחברתו הישנה (עלמה זק) או שמה להשאר עם הבחורה אשר עמה הוא יוצא (דנה עדיני), תומר לוי לעומתו מנצל את ההתעשרות להצלחה עם נשים באמצעות רכבים מפוארים עם ביטוח רכב שעולה כמו בית, הוא מתגלה כרודף שמלות ממולח לאורך כל הסדרה, תוך שהוא מנסה להתחיל עם כמעט כל בחורה אשר נקרת לדרכו. ערכים רבים גם הם צצים שוב ושוב במהלך העלילה, ערך החברות, ערך הנאמנות, ערך האחריות, ערך היושר וערכים משמעותיים נוספים עומדים למבחן בעלילה וזאת לאור המצב החדש ש"נחת בוקר של יום בהיר" על החבורה העליזה. במהלך העלילה אנו לומדים להעריך אותם, להזדהות איתם ואף לצחוק ולבוז להם. האווירה המשעשעת, הכיפית והמינית משחררת היא זו שעזרה לסדרה להיות כל כך פופולאריות בקרב כל כך הרבה צופים בארץ.

תומר לוי הינו המנהיג הבלתי מעורער כמעט של החבורה. הדומיננטיות שלו בהשוואה לשלושת המייסדים האחרים של החברה, מציבה אותו בראש הפירמידה. את האישור לכך ניתן לראות בעיקר בהסתכלות חטופה על ארז וברלד. שניהם נוטים לאורך כל העלילה לעשות בדיוק את מה שתומר עושה. נראה שהשוני בינם לבין תומר המוחצן ומלא הבטחון. מחדדים את ההערכה ואפילו ההערצה שלהם אליו.

השאלה אותה יש לשאול היא מה התכונות של תומר לוי המנהיג? תומר לוי הוא דמות מאוד מורכבת ועגולה. תומר מצליח להאפיל על האחרים בכל הזדמנות ומרכז את מירב תשומת הלב אליו. אין ספק שהבטחון העצמי שלו הם הדבר שעושה את ההבדל. כמי שמכיר דמויות בעולם ההייטק והסטארט אפ, אין ספק שתומר לוי לא דמות שגרתית. רוב רובם של השכירים ושל המונהגים בעולם ההייטק, נראים, מריחים ונשמעים כמו ארז וברלד ואפילו כמו ארז. קשה למצוא דמויות כל כך דומיננטיות ומלאות בטחון עצמי בנישה הזו שמושכת אליה בדרך כלל דמויות חסרות בטחון, בעלות רגשי נחיתות או בעלות נכות רגשית כזו או אחרת. את הבטחון העצמי של תומר ניתן לזהות באינספור סיטואציות ומצבים בעלילה אשר אותם מעצב ומנהל תומר בדמותו וצלמו. אין ספק כי תומר לוי שואב חלק ניכר מהבטחון העצמי שלו וחלק ניכר מהאנרגיה שלו מחבריו הטובים. ארז המופנם וחסר הבטחון וברלד האדיש מעצימים את דמותו ומאפשרים לו לנהל אותם באופן ברור וללא כל הסתייגות. תכונה נוספת שאותה יש לקחת בחשבון כחלק מתכונת הגישות תהיה האמביציה. תומר לוי הוא כל כך אמביציוזי שזה פשוט לא נתפס. הוא מכוון למטרה ויורה אליה בכל מצב וללא רחמים. הוא לא מחשבן לאף אחד ולא רואה שום מכשול בדרך למטרה. אין זה אומר שהוא לא נכשל, אבל האמביציה שלו "מפחידה". הוא עושה דברים בלי לשאול, אפילו לא את חבריו הטובים, שמקשים להביט בעיניו בעת שהם רואים כיצד הוא "אונס" את מחשבותיהם ורצונם לכיוונו. תומר זה שהחליט ותבע מהם לרכוש וילה יוקרתית לארבעתם. כל מניפולציה ותרגיל נוסו על מנת להגיע למטרה. כשהוא רוצה באותו הערב להזמין בחורה (המשוחקת על ידי השחקנית מלי לוי) לדייט, הוא מצליח באמביציה שלו לקחת אותה עד לפריס במטוס פרטי. אין ספק שתומר הוא דמות מאוד הישגית ותחרותית. את זה הוא דואג להראות ולהדגיש בכל רגע. אנרגיה זו גם תכונה מאוד דומיננטית אצל תומר לוי. אין ספק שתומר לוי סובל מבעית ADHD  או בעייה דומה אשר גורמת לסובל ממנה לבעיות היפראקטיביות. תומר לוי כל הזמן בתנועה, הוא לא נח לרגע ורץ מנקודה אחת לשניה ללא הרף. רמת האנרגיה הגבוהה כל כך מאפשרת לו ממש ל"עבוד" בעבודה נוספת בחייו, וזה "התחלה עם בחורות". כמות האנרגיה שהוא משקיע בזה פשוט בלתי ניתנת להבנה. הוא רודף שמלות כאחוז אמוק.  תומר לוי הוא בחור אסרטיבי, תומר לא מחכה שדברים יגיעו אליו, הוא עושה הכל על מנת לקדם את ענייניו ועבורם פועל ביתר שאת וללא הרף. הוא כמעט ולא חושב או מתלבט, הוא פועל באופן אמוציונאלי לעיתים רבות וניגשה באופן ממוקד אל לב העניין. תומר עומד כל הזמן על זכויותיו ורצוניו, הוא בחור עקשן ולא מוכן להתפשר, לעיתים תוך פארנויה בלתי נלאת. אין כל צל של ספק כי מכלול התכונות הללו הם שמעמידות את תומר לוי מעל לחבריו ומאפשרות לו להנהיג אותם בצורה דיי ברורה וכמעט ללא סייג או פשרות. תומר מנהיג אותם ואת זה הם יודעים ובזה הם גם מן הסתם מעוניינים. מבין שלושת האחרים רק גיא פוגל, מערער טיפה על מנהיגותו, אם כי גם הוא נכנע לה רוב הזמן. כטיפוס רציונלי ושקול אין הוא מסוגל רוב הזמן לעמוד בלחצים, בסחטנות ובמניפולציות שמפעילו עליו תומר לאורך כל העלילה. לעיתים רחוקות מצליח גיא לסחוף אחריו את ברלד וארז, אך הדבר נראה מעט מעוד בעלילה וקורה רק במצבי קיצון (כמו ההליכה המשותפת של כולם לפסיכולוג שיעזור להם לפתור את הבעיות ביניהם – אחד הקטעים היותר מצחיקים בעלילה).

אז מה הם בעצם שונות תכונותיו של תומר לוי מתכונותיהם של ארז, גיא וברלד? ארז כפי שאמרנו מאוד מופנם, ברלד מאוד אדיש וגיא מאוד שקול, המשותף לשלושתם שלשלושתם בטחון עצמי לא גבוהה, אמביציה לא גבוהה, רמת אנרגיה לא גבוהה וגם אסרטיביות ברמה בינונית. מי יותר מי פחות, זה לא כל כך משנה, אף אחד מהם לא מתקרב לרמת הביטחון והדומיננטיות של תומר לוי (בהחלט הם צריכים לקבל ממנו קורסים). הפער הכל כך עצום בין הדמויות יוצר בעלילה את המתח בין תומר לגיא, שמנסה פה ושם עוד לערער על מנהיגותו. קל לנו לצופים לשפוט את תומר לוי בעשרת הפרקים שמתארים את הימים שלאחר קניות החברה לתאגיד. תומר הוא הדמות שכולנו רוצים להיות, דמות משוחררת, דמות מצחיקה ודמות נהנתנית כל כך. הוא הבחור המושלם ביותר לסיטואציה הזו. האחד שינצל את השידרוג במעמד הכלכלית והמעמד החברתי בצורה הטובה ביותר והמקסימאלית ביותר. שלושת האחרים נראים לידו כמו נזירים. הם שלושתם מבולבלים. המשותף לשלושתם, ששלושתם קרוב לוודאי יישארו סגפנים ופשוטים גם אחרי ההתעשרות, בעוד תומר לוי ייקח את ההתעשרות עשרה צעדים קדימה, כמו שרק הוא יודע וכמו שרק טיפוס כמוהו יכול לעשות.

מקורות הכח בהם משתמש תומר לוי טמונים בעיקר בכח הזיקה. את הכח הזה יצר תומר לוי בימים אחרים ומוקדמים. את היחסים המקצועיים בינו לבין שלושת שותפיו הוא בנה על בסיס היחסים האישיים ביניהם. תומר לוי בימי קדם מוזכר כמי שהיה יותר דומיננטי ויותר אסרטיבי מביניהם את הכריזמה שלו הוא רכש באופן אישי כחלק מהחברות האישית שלהם אותה הוא פיתח וגיבש לאורך השנים. תומר לא נמצא במעמד גבוה יותר בחברה ועל כך אין לו כלל כח סמכותי  או כפייתי התלוי בשכר ועונש, את הכח הוא משיג באופן לא פורמאלי ועקיף ואותו הוא פיתח על בסיס החברות העתיקת יומין ביניהם. יש להניח שבקרב חבורה אחרת, תומר לוי לא היה יכול להיות כל כך דומיננטי וכריזמטי כשם שתומר לוי לא היה יכול להיות כל כך כריזמתי במסגד מוסלמי בקונטקסט החברתי הנתון אין מה לעשות, תומר פשוט צעד אחד לפני כולם. את אותם "משקעים" סוחבים החברים מהעבר. אפשר לדמיין את ארז וברלד בגיל 20 כשני חברים מוכשרים שנמצאים בצילו של תומר לוי ומושפעים ממעשיו ותכונותיו בצורה אבסולטות. לדעתי ניתן אפילו לדמיין כיצד שניהם העריצו אותו במהלך שנות התפתחותם. גם כח מומחיות יש לתומר לוי. תומר לוי אמנם נמצא יש לומר צעד מאחורי האחרים ביכולת המקצועית נטו, אך את זה יש בשפע בחברה. המומחיות של תומר לוי זה שיווק. הוא זה שדחף את החברה לאן שהיא, הוא זה שמוביל אותה בפגישות והוא זה שמייצג אותה. האינטליגנציה הרגשית הגבוהה שלו היא זו שמאפשרת להם לסמוך עליו ולו לקבל את המושכות של החברה. המומחיות שלו בשיווק היא כנראה גם זו שהביא טפסים למכירת החברה לתאגיד האמריקאי, קרי היא זו שהביאה את ההצלחה הכלכלית חסרת התקדים. לא נראה שארז או ברלד היו מעורבים או יכולים להיות מעורבים במשא ומתן דווקני ונקשה ואין הם יהיו מסוגלים לעמוד בלחצים הכבדים (ברלד יכול, אבל לא נראה שייצא מזה משהו). אין ספק כי החבורה "תזכור" לו את המכירה ומכירה ביכולות הוירבליות והויראליות של תומר שהביאם עד הלום.

האם תומר לוי משתמש במקור הלקוח בצורה אפקטיבית? התשובה היא ברורה וחד משמעית, ודאי שכן! תומר הביא את החברה לאן שהיא היום, הוא יודע את זה והם יודעים את זה. האופי הדומיננטי והאסרטיבי שלו הנחילו להם הצלחה שאותה זוקף תומר לזכותו בין אם במודע ובין אם בתת מודע. באופן כללי ניתן לומר שתומר לוי יודע להנהיג אותם בצורה אפקטיבית ולהשתמש בכח הזיקה בצורה הטובה ביותר. לדם דוגמא ניתן לראות כיצד הוא מנסה לסדר את היחסים שלו גיא עם האקסית כך שיתאימו לו בדיוק כמו שהוא רוצה. כמי שמכיר את גיא כל כך טוב ואת האקסית שלו, רק תומר יכול להשפיע בצורה כל כך מוחלטת על גיא. החלטות עסקיות רבות עברו על ידו ללא התנגדות, על אף חוסר השביעות של חבריו. אם נבחן בדיעווד את ההחלטות כמו מכירת החברה, נראה שהוא צדק בנמהרות שלו ובאופן הטיפול האמביציוזי והלא מתפשר שלו.

תומר לוי הוא שילוב מעניין, אנחנו יכולים להבחין כיצד הוא מצליח ביתר שאת להיות מנהיג משימתי מחד ומנהיג חברתי מאידך. הפן החברתי מאוד חשוב לו, תומר לוי הוא טיפוס חברתי שמבין את היתרונות של מחיה בסביבת אנשים. הוא מזהה את זה כיתרון ומצליח לתעל את הסוסים סביבו למטרותיו. ניתן לראות כיצד הוא דאג ביום מכירת החברה לשלם פיצויים מוגברים לעובדי מחלקת השיווק וכיצד הוא בנה את כל תוכניותיו בהתאם לחבריו. הוא לוקח בחשבון את הימצאותם של חבריו הטובים בכל סיטואציה. הכוח שהוא שואב מהם מאפשרת לו לנהל אותם בצורה חלקה מחד ומאידך ליצור סביבת עבודה כיפית, ומהנה לכולם. תומר יודע ליצור קשרים אישיים עם קולגות, לקוחות, עובדים ועם כל האנשים עמם הוא בא במגע, הוא לא חושב פעמיים ופועל להשגת עוד ועוד חברים ומכרים בהתאם לשאיפותיו האישיות. יש לומר שתומר לוי היה בן אדם "אומלל" בלי חבריו וכי כל חווית ההתעשרות הפתאומית היתה הופכת לחוויה משעממת וצרה הרבה יותר. בנוסף אנו רואים כיצד תומר לוי הוא גם מנהיג משימתי. את המשימות הוא יודע לחלק בצורה יעילה לחבריו ולהפעילם בעת הצורך. (מי ילך לפגישה מתי, איך ואיפה). ראינו כיצד הוא ידע לשלוח את ברלד למשימת הסחה בעת נסיון ליצור קשרים עסקיים עם קולגה במגרש הגולף בקיסריה. ברלד ביצע את המשימה בצורה הטובה ביותר ונכנס לנעליו של תומר לוי כפי שרק תומר לוי היה יכול לעשות. ראינו את ברלד בקטע זה בפריחתו. ברלד  הוכיח כושר עמידה לאורך זמן ועמידה בלחצים רק בשביל עוד גחמה של תומר לוי.

באיזה סגנון התנהגות נוקט תומר לוי? תומר לוי נוקט בסגנון התנהגות מסוג התחשבות פרטנית. תומר לוי מנהיג את חבריו בהתאמה מלאה לכישורים של כל אחד מהם. תומר ניחן ביכולות אינטיליגציה גבוהות, האינטליגנציה הרגשית והאינטליגנציה החברתית הגבוהים שלו מאפשרים להכיר לעומק את תכונותיהם של אלו אשר באים עמו במגע. תומר לוי מבין את הסביבה ויודע להניע כל אחד באופן פרטני ובהתאם ליכולותיו וצרכיו. היחסים של תומר עם ברלד שונים בתכלית מהיחסים שלו עם ארז או עם גיא. כל אחד מהם מקבל ממנו פידבק שונה ומונע בצורה שונה. כח הזיקה של תומר עליהם מעמיד אותו כמעט ללא סייג בראש הפירמידה ומאפשר לו לתמרן אותם כרצונו. על אף היותו אדם חסר סבלנות, הוא משקיע זמן רב בהסברים משימתיים, ניתן לראות כיצד תומר מניע את ארז בשמירה חשאית על האקסית אל תוך הלילה. ארז מקבל לאורך כל הסצינה, הסברים מדויקים מתומר על הסיבות למשימה ועל המשמעויות שלה. ארז מיותר לציין עושה זאת בהבנה ובצורה מדויקת (יותר מדויקת מכפי שתומר לוי בעצמו מסוגל לבצע את זה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רון אפשטיין

מאת: רון אפשטייןמשפחה וזוגיות - כללי08/08/111961 צפיות
אחרי קשר זוגי ארוך, יכול להיות שאת מרגישה שהסקס שלכם הפך למשהו מאוד שיגרתי ואפילו אפרורי, זה אולי טבעי שלא את ולא הוא מרגישים צורך לקפוץ אחד על השנייה ולקרוע את הבגדים, בכל זאת הוא ישן לידך כל יום ולמרות שאת מאוד אוהבת אותו התשוקה הפכה להיות זרה לכם. יכול להיות שביום יום זה לא ממש מפריע לך או שהשגרה היומיומית לא נותנת לך יותר מדי לחשוב על זה, אבל יש ימים כאלו שבטוח בא לך לחזור לימים של תחילת הקשר שהסקס היה אישיו, ימים בהם הרגשת סקסית וראית

מאת: רון אפשטייןעסקים קטנים ובינוניים17/08/101451 צפיות
היום ישנו ביקוש הולך וגובר להובלות קטנות- חברות ההובלות נערכות לצורך העניין. מי זקוק להובלות קטנות? מי שעוזב דירה קטנה, מי שעוזב משרד ועוד. הובלות קטנות מתאימות בעיקר לסטודנטים ששוכרים חדר במעונות או דירה, וזקוקים לשירות הובלה ואחר שלא השיגו את הטנדר של אבא (או של אבא של החברים).

מאת: רון אפשטייןקרימינולוגיה05/04/0919684 צפיות
הדימוי המרכזי שמייצג את מיתוס המאפיה הינו רעיון המשפחה שהיא מחד נורמטיבית ומאידך היא לאו, זאת מאחר ומטרת התמיכה היא ביצוע הפשע. קשרי הדם הם אלו המאגדים את המשפחה, בקשרי הדם יש יסוד קדמוני כי הדם זה החיים, המוות, האלימות והגנטיקה. קשרי הדם שמאחדים את המשפחה בניגוד למשפחות נורמטיביות אחרות הם קשרי דם שלא נבראו במעגל הביולוגי הראשוני. המשפחה היא אינה בהכרח דרך קשר דם ,לפי רוסו (1978) תמונות הגנגסטרים מוצגות כהתאגדות פשע הדומות לתאגיד מודרני.

מאת: רון אפשטייןהשקעות26/03/092164 צפיות
לרשות המשקיע עומדים מקורות מידע רבים על השוק הפיננסי, וכן על כל אחת מהחברות הנסחרות בבורסה. מקורות המידע הנם כלי עזר חשוב בתהליך קבלת ההחלטות של המשקיע והוא ניזון מהמקורות הבאים:

מאת: רון אפשטייןחוק ומנהל27/01/093042 צפיות
בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, סעיף 10, אומר המחוקק באופן מפורש שחוק היסוד הזה, מבחינת ההתייחסות שלו לחוקים קיימים יהיה כזה שלא יפגע בדין קודם. כלומר כל חוק שהיה קיים עד 1992 יישאר בתוקפו גם אם הוא סותר את העקרונות של שני חוקי היסוד. אם מ-1992 המחוקק רוצה לחוקק חוקים הוא צריך לחוקק חוק שלא יסתור את חוק כבוד האדם וחירותו (לגבי חוק יסוד חופש העיסוק הכנסת מוסיפה שחוקים קודמים שסותרים את חוק יסוד חופש העיסוק יישארו בתוקף).

מאת: רון אפשטייןקולנוע21/01/095965 צפיות
הסרט "פרידה" הינו סרט דרמה ביוגראפי הוליוודי המביא את הצופה "לקחת טעימה" מחייה המרתקים של הציירת המקסיקנית פרידה קאלו (1907-1954). הסרט אשר בוים על ידי ג'ולי טימור מאופיין בתאטרליות וצבעוניות רבה אשר מעניקים לו מבע קולנועי ייחודי רווי תשוקה ואידיאליזם וזאת על רקע היסטורי-תקופתי. התוודתי לעבודתיה של פרידה קאלו בשנות נעוריי לאורך לימודי האמנות בתיכון, דבר אשר גרם לי לפתח כלפיה סימפטיה ואהדה רבה. דמותה המהפכנית, הכריזמתית, השונה והמיוחדת נראו על אף מרחק הזמן כרלוונטים ונכונים לתקופתנו אנו.

מאת: רון אפשטייןתקשורת11/01/094745 צפיות
הקמתה שלHBO בישרה על עידן חדש בעולם הטלוויזיה, כתעשייה וכטכנולוגיה בתחילת שנות ה-70. עד לאותה תקופה, הטלביזיה האמריקאית נשלטה על ידי רשתות שידור ארציות (שבראשן NBC,CBS,ABC), שפנו לקהל יעד רחב ככל האפשר במטרה למשוך אליהן נותני חסות. HBO הציעה מודל עסקי חדש, שבו מרכז ההשפעה על התוכן המשודר יועבר מידיהם של המפרסמים לידיהם של הצופים בבית. מודל זה שינה את פרצופה של הטלביזיה האמריקאית הארצית בפעם הראשונה.

מאמרים נוספים בנושא טלוויזיה

מאת: יובל בן בסטטלוויזיה19/05/191589 צפיות
לראות את קובי מרימי בוכה מעל הבמה בסיום זה היה מרגש. ערב גיבוש משפחתי יכול להיות בכל סידרה אפשרית. ההבדל בין ערב גיבוש לעובדים לבין ערב גיבוש משפחתי יכול להיות משהו מאוד מאוד קטן. אירווזיון הוא ברמה לכידותית של עם שלם. רק לחשוב איזה רגשות שמחה פרצו כאשר ישראל זכתה במקום הראשון בשנת 2018.

מאת: אורן זוזלטלוויזיה10/03/152421 צפיות
צפיתי עכשיו לראשונה בחיי באחד מפרקי הסדרה ״בית הקלפים״. כשאני אומר צפיתי אז כמובן שאני מתייחס אל עצמי והעצמי הזה הוא אורן זוזל. http://ozoozle.com/ בהתייחס לעובדה שחוש האומנות שלי שמע והבין שמדובר בסדרה עם אחוזי צפייה גבוהים, סדרה מדוברת עם המון יחסי ציבור חזקים ומשרדי פרסום מן השורה הראשונה. סדרה אחת שצפייה בפרומואים דלה הבנתי שקווין ספייסי חריף, הוא השחקן הראשי שלה. הפרומו עצמו מריץ את תמונתם של כוכבי הסדרה אך ללא שמות ואילו באישיות מפורסמת כמו ספייסי, נעצר הפרומו שמכריז על ימי ושעות השידור.

מאת: רז דרוםטלוויזיה08/09/143426 צפיות
אחת הדרכים הטובות ביותר להישאר מעודכנים עם סדרות לצפייה ישירה חדשות היא להכיר את האתרים הנכונים אשר יודעים לספק את כל הפרקים המלאים של הסדרות הכי חדשות. אנחנו כאן על מנת לדבר על האתרים האלה שבמקרה יש לנו שניים כאלה.

מאת: רז דרוםטלוויזיה04/09/143400 צפיות
אין ספק כי במידה ואתם מעוניינים לראות את הסדרות הכי חדשות והכי חמות בארץ ובחו"ל אין ספק כי האתרים שלנו יספקו לכם את הסחורה.

מאת: רז דרוםטלוויזיה03/09/143121 צפיות
אין ספק כי כיום רוב האנשים צופים בסדרות האהובות עליהם באינטרנט באמצעות צפייה ישירה. מציאת סדרות לצפייה ישירה נעשתה קלה מתמיד מאחר ויש הרבה מאוד אתרים אשר מספקים תוכן לצפייה ישירה באופן קל, מהיר ונוח.

מאת: רז דרוםטלוויזיה04/08/143649 צפיות
סדרות לצפייה ישירה היא אחת הפתרונות העיקריים והחשובים לכל בני האדם, וכי לכולנו יצא כי לפחות פעם אחת בחיים שלנו אנחנו פספסנו פרק באיזושהי סדרה ולא היה לנו איך להשלים אותו,

מאת: רז דרוםטלוויזיה16/07/144073 צפיות
ערוץ 2 נוסד בשנת 1993 וחולל מהפכה ענקית בדרך שבא אנחנו רואים טלוויזיה. ערוץ 2 שידור חי הציג לראשונה פרסומות, דבר שכיום אולי נשמע שלילי, אבל בשנים הראשונות זה נחשב היה למשהו חדש ומרענן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica