חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ללמוד משגיאות של אחרים בנושא קידום אתרים

מאת: זהר עמיהודקידום אתרים08/03/20091312 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ללמוד משגיאות של אחרים בנושא קידום אתרים

הלימוד הכי מועיל הוא לימוד מניסיונם של אחרים כיצד יש לקדם את האתר כדי שיגיע למקום ראשון בגוגל. למרות שהאינטרנט צעירה בשנים (יחסית), נצבר כבר ניסיון רב ועל כן אפשר כבר משגיאות של אחרים וכמובן - מההצלחות שלהם.

אם אתה שואל איך להיות ראשון בין תוצאות החיפוש בגוגל של מילה או ביטוי אשר רלוונטיים לאתר שלך, עליך לבחון מה עשו אתרים שהצליחו, ובגדול, ולבחור משם את הכלים המתאימים לך. אפשר להתבונן ברשימת התוצאות גם מכיוון אחר, ולשאול מה יקרה אם לא תעשה את הפעולות הדרושות. האם תצליח להגיע למקום ראשון בגוגל, או לפחות להיות בין הראשונים?.

רכוש Domain Name מוקדם ככל האפשר

בעלי עסקים רבים אינם מוכנים להשקיע בהתחלה כספים מיותרים (גם אם מדובר בסכום כסף נמוך שמסתכם בכמה עשרות דולרים לשנה) על דבר שאולי עשוי להסתיים בכישלון. בנוסף, כמו בעלי עסקים רבים אחרים הם קושרים את רכישת שם האתר, הדומיין, עם תשלום עבור אחסון האתר - דבר שאינו נכון. רכישת שם לחוד ורכישת מקום אחסון לחוד.

הניסיון לחסוך ו/או חוסר האבחנה שבין שם דומיין (domain name) לבין מקום האחסון מביאה בעלי עסק ל"חסוך" את רכישת שם הדומיין ולבנות את האתר שלהם במסגרת אתר אחר.

נניח ששם האתר הוא yossi. במקרה זה, כתובת האתר שלך במסגרת אתר אחר (אתר מארח) עשוייה להיראות כך: www.websitename.co.il/yossi או כך: yossi.websitename.co.il. מה יקרה כאשר בעל האתר ירצה לשנות שרת האחסון? אין בעיה לעשות זאת באופן טכני, אבל עלולה להיווצר בעיה מול מנועי החיפוש, מכיון שכל הכתובות משתנות. במקרה זה דירוג האתר יורד, ולמעשה כאילו נולד אתר חדש על כל המשמעויות הנובעות מכך!

מתי לרכוש דומיין? עושים זאת בשלב המוקדם ביותר האפשרי. שתי סיבות לרכישת הדומיין מהר ככל באפשר: האחת, צריך לרכוש מהר לפני שמישהו אחר ירכוש את השם שבדיוק מתאים עבורך, והשנייה, לוותק האתר יש משמעות עבור גוגל ומנועי חיפוש אחרים.

שם דומיין דומה מאוד לשם חברה (עסק). לא חשוב היכן המשרד של החברה נמצא באופן פיזי, אבל הוא תמיד יזוהה עם שם החברה. כך גם עם שם דומיין שילווה אותך ואת כל דפי האתר. חשוב על כך!

בנוסף, התוכניות שמודדות את מספר הכניסות לאתר מעדיפות מצב שבו יש לאתר שם דומיין  נפרד. אם יש לך שם אתר (שם דומיין) משלך, יש לך אפשרות לקבל סטטיסטיקה מדויקת על התנועה אל האתר שלך, ותתפלא, במרבית המקרים התנועה תגדל רק מכיון שיש לאתר שלך שם משל עצמו.

אתרים רבים מציעים איחסון בחינם, עשרות תיבות דואר ועוד שירותים, העיקר שתבוא ותבנה את האתר שלך תחת מטריית האתר שלהם. למה לדעתך הם עושים זאת? - מכיוון שאתה תגרום לתנועה אל האתר שלך, אבל למעשה, התנועה תיספר לזכות שם הדומיין, או האתר, המארח. מתוחכם, לא כן?

המחיר המקובל עבור שם אתר (domain name) הוא בין 9 דולר לבין 18 דולר לשנה. אני סבור שכל בעל עסק יכול לעמוד בעלות של דולר וחצי לחודש, האם לא כן?

גם אם האתר מתברר ככישלון, עדיין יהיו בידיך שם האתר ותיבות הדואר ששויכו לו, וגם זה משהו, כך, ההפסד הוא לא ממש גדול.

הקם עלון מידע (ניוזלטר) מיד בהתחלה

אחד הכלים החזקים לשמירת קשר עם לקוחות ולהגדלת היקפי המכירה מלקוחות חדשים או ותיקים הוא עלון המידע, או הניוזלטר. עלון המידע מאפשר לך להודיע ללקוחות שלך על דברים חדשים ועל דברים המעניינים אותם כדי לגרום לכניסה חוזרת שלהם אל האתר שלך.

בנה לך קהילה של לקוחות המדוורים על ידך פעם בתקופה, וכך תשמור על קהל לקוחות נאמן, המכיר אותך, ואשר איתו אתה בונה יחסים. כאשר יגיע הרגע המתאים (מבחינת הלקוח) לביצוע העסקה, אל מי אתה חושב שהוא יתקשר? אל מי שהוא מכיר ויכול לסמוך עליו - ובמקרה זה, אתה! שמור על קשר באמצעות ניוזלטר.

קדם את עלון המידע במלוא המרץ

כדי לעודד את הפונים לאתר להרשם לעלון המידע המופץ על ידך, אל "תסתיר" את טופס ההרשמה לקבלת העלון, ואל תציג אותו במקום אחד בלבד, כי כך רק מעטים יגיעו אליו. רצוי להציג את טופס ההרשמה לעלון המידע, ניוזלטר, בכל דף. כך תאפשר לגולשים וגם ללקוחות להרשם מייד ללא טרחה וללא חסמים.

אם אתה קובע קישור בדף כלשהו באתר ומצפה שאנשים ילחצו עליו כדי להגיע אל טופב הרישום לעלון המידע, אתה צפוי להתאכזב. רק מעטים יבחינו בקישור ויפעילו אותו, או שהם יהיו עצלנים מכדי ללחוץ עליו.

קדם את האתר שלך

קידום האתר אינו נעשה באופן חד-פעמי לאחר עליית האתר לאוויר. זוהי פעילות יומית, שבועית או חודשית. זו טרחה אשר משתלמת לאורך זמן, ואשר מוצאת את ביטויה בגידול במספר המבקרים ובשאר מדדי ההצלחה של האתר.

קידום אינו מעשה רק על ידי רישום האתר שלך במנועי החיפוש. קידום, פירושו שאתה מכין את תשתיות האתר לקראת בביקור של גוגל או מנוע חיפוש אחר, עושה מחקר על מה אנשים מחפשים באינטרנט, כותב תכנים וממטב אותם, מחליף קישורים עם אתרים אחרים, מדבר על האתר שלך ברשתות החברתיות וגם עושה פעילות שיווקית מחוץ לאינטרנט.

במבט ראשון נראה שעבודה רבה כרוכה בכך. האמת -הדבר כרוך בעבודה רבה שאין לה סוף. תמיד אפשר לכתוב עוד דף תוכן באתר, לפרסם עוד מאמר, עוד פוסט, או עוד תגובה בפורום שאינו נמצא באתר שלך אך מתייחס אליו. כל הזמן עליך לעשות פעילויות חידוש ושיפוץ באתר שלך (on site) וגם מחוץ לאתר שלך (off site). פעילות אחת בלבד לא תועיל. עליך להקפיד על המכלול של פעילויות התמיכה.

טופס 'צור קשר'

מרבית העסקים מציבים באתר את כתובת הדואר שלהם (e-mail) בצורת קישור. כלומר, לחיצה על הקישור מפעילה את תוכנת הדואר במחשב הלקוח, ואז הגולש יכול לשלוח דוא"ל. מהר מאוד יתברר לך שהלקוחות מתעצלים ללחוץ על הקישור למרות פשטות הפעולה, מה גם שרבים מפעילים תוכנות דואר שאינן של מיקרוסופט, כמו למשל gmail ,walla ,yahoo ואחרות. לחיצה זו תרגיז את הגולש מכיוון שהיא לא תפתח את תוכנת הדואר "שלו" (gmail, למשל).

הפתרון הוא ליצור טופס 'צור קשר' שיהיה זמין בכל עמוד. כן, בכל עמוד הצב טופס צור קשר בו הגולש יוכל להכניס את פרטיו ולשלוח. אל תשים קישור לטופס צור קשר הנמצא בדף... צור קשר, שים במקום הקישור את הטופס עצמו.

סיכום

במאמר זה הצגתי לפניך מספר פעולות שנדרשות מבעל אתר אשר רוצה בהצלחתו על ידי קידומו במנועי החיפוש ובעיקר בעיני הגולשים-הלקוחות, אשר ירכשו מוצר, שירות, ייעוץ וכד'. על רעיונות נוספים תוכל לקרוא בעלוני המידע שלי וביניהם: "9 טיפים לאתר אינטרנט מצליח".

בהודעות הדואר שתקבל ממני יהיו תכנים שיאפשרו לך לעשות את הדברים הנכונים באתר שלך ולקדם אותו במנועי החיפוש כדי להביא יותר גולשים וליצור יותר מכירות או הפניות. ההרשמה לקבלת עלון המידע (הניוזלטר) שלי - חינם!

זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מומחה לקידום אתרים אורגני בהתאמה אישית. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובמכללות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט. מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה"

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מומחה לקידום אתרים אורגני בהתאמה אישית. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובמכללות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט. מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".

טלפון: 09-89101462

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זהר עמיהוד

מאת: זהר עמיהודשיווק באינטרנט14/04/091225 צפיות
הניווט באינטרנט אינו נערך מנקודה מוגדרת אחת לנקודה מוגדרת שנייה כמו בניווט בשטח. הגולש יודע מהיכן התחיל (בדרך כלל מאתר מנוע חיפוש, פורטל או אתר מסוים אחר), אך אין לו נתיב ברור, כפי שיש בניווט קרקעי שמתקיים מנקודה לנקודה. קלות הלחיצה על העכבר ועלותה הכספית האפסית, מביאות לידי כך שידוע בוודאות היכן הניווט מתחיל, אבל בכלל לא בטוח כיצד ימשך והיכן יסתיים.

מאת: זהר עמיהודקידום אתרים14/04/091290 צפיות
יש אנשים שמספרים ללקוחות שלהם סיפורי מעשיות (בדיות) והלקוחות? אולי מתוך חוסר ידיעה ואולי מתוך תמימות מאמינים שאכן כך מתנהלים הדברים באינטרנט. אבל, אנחנו אוהבים לנתץ מיתוסים, אז הנה חמישה מיתוסים הרווחים בקהל הרחב בכל הנוגע לקידום אתרים באינטרנט.

מאת: זהר עמיהודבניית אתרים08/03/091238 צפיות
"זה לא כל כך נעים לראות גן סגור", אומר שיר של יהונתן גפן, ובגרסתו החדשה – "זה לא כל כך נעים לראות אתר בבנייה". אולי הגיע הזמן להיפטר מהאנימציה של הפועל שעל ראשו כובע, בידו פטיש ומתחתיו כתוב: Under Construction?

מאת: זהר עמיהודשיווק באינטרנט08/03/091312 צפיות
האתר שלך הינו עתיר תוכן, העיצוב בו משובח, התמונות נהדרות ותנועות הגולשים בו ערה. עם זאת, מנועי החיפוש מציגים אותו בארבע שורות טקסט. האם אין זה מאכזב שתמצית האתר שלך בתוצאות החיפוש (SERP - Search Engine Results Page), שמטרתה לגרום ללקוחות ללחוץ בעכבר, מוצגת בטקסט ורק טקסט.

מאת: זהר עמיהודשיווק באינטרנט08/03/091234 צפיות
האינטרנט עם שפע המידע, קלות הגישה והעלות הנמוכה, הביא אותנו להעריך את הזמן. הלקוחות אינם רוצים שיבזבזו את זמנם, ולכן הם מחפשים אתר שיעזור להם לעשות את מה שהם רוצים לעשות, ברגע שהם רוצים לעשות את זה – מייד ובפשטות; או במילה אחת – רלוונטי.

מאת: זהר עמיהודבניית אתרים08/03/091390 צפיות
שם מתחם (Domain name) ושרת אחסון (Web server) הם שני נכסים של החברה, שיש לשמור עליהם וגם לנהל. ניהול נכון של שם מתחם ובחירה נכונה של שרת אחסון יאפשרו מתן שירות טוב ללקוחות ולכך עוד משהו בדרך להיות ראשון בגוגל.

מאת: זהר עמיהודקידום אתרים08/03/091295 צפיות
בניית קישורים הינה אחת הפעולות החשובות שבעל האתר צריך לעשות אם הוא רוצה להיות מדורג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש. כמו מרבית פעולות השיווק באינטרנט, גם תהליך זה הינו תהליך מתמשך שלא נגמר לעולם, וזאת הסיבה שזה הזכיר לי... דיאטה. הנקודות הבאות ידגימו מדוע בניית קישורים דומה לדיאטה, ואיך הדבר יכול לעזור לך להשיג תוצאות טובות יותר בדירוג מנועי החיפוש עבור האתר שלך.

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים23/12/213858 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים21/09/211846 צפיות
הקישורים הם נכס צאן ברזל כיום עבור כול אתר המעוניין בקידומו. אנשי התוכן והעוסקים בקידום אתרים, חייבים להיות מעודכנים און ליין כל העת בחדשות הקישורים ואיזו שיטה הכי פופולארית ובעיקר יעילה ורלוונטית עבור קידום אתרים, באמצעות שיטת הקישורים. החלפת קישורים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/183693 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/173026 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/172754 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/172619 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/172652 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica