שירות חדש וייחודי
ה'כללית' מפעילה מוקד תמיכה טלפוני לחולי סרטן
ולבני משפחותיהם - 9585*
המוקד נותן מענה וסיוע מקצועי לחולים בשעות הערב,
הלילה סופי שבוע וחגים.
מרחיב את מעגל השירותים המוענקים לחולים אונקולוגיים.
'שירותי בריאות כללית' מפעילה מוקד טלפוני ייעודי חדש מסוגו בישראל: מוקד ייעודי לחולים אונקולוגים שנועד לתת מענה מיידי לחולי סרטן ולבני משפחותיהם בשעות הערב, הלילה, סופי שבוע וחגים. מדובר בשירות תומך ומשלים לשירותים הקיימים בבתי חולים ובמרפאות הקהילה, אשר יופעל בשעות שבהן יחידות הטיפול האונקולוגיות בקהילה ובבתי החולים אינן פועלות. את המוקד מאיישות אחיות מומחיות באונקולוגיה שהוכשרו לכך במיוחד, תוך תמיכה של רופאים אונקולוגיים לפי הצורך, ובשיתוף האגודה למלחמה בסרטן.
חולים אנקולוגים ובני משפחותיהם מקבלים שירות ומענה באמצעות אחות מומחית לאונקולוגיה בעלת הרשאה וגישה לתיק הרפואי, בסמכותה לתת הנחיות טיפול בהתאם לפרוטקוליים טיפוליים מתוקפים ומאושרים. כל פניה למוקד מתועדת ומועברת לתיק הרפואי של החולה, זאת כדי להבטיח המשך טיפול על ידי רופא המשפחה והצוות הרפואי הקבוע. אחיות המוקד מעניקות ייעוץ מקצועי ומיומן ומסייעות לחולים להתמודד עם בעיות ושאלות המתעוררות בנושאים הנוגעים לתופעות לוואי של המחלה והטיפולים: כאב, חום, בחילה, דימום, בעיות בשינה, חרדה, דיכאון, חולשה, יובש בפה, קוצר נשימה, בלבול ועוד.
לדברי ד"ר דורית וייס, אחות הראשית של שירותי בריאות כללית: "הקמת מוקד ייעודי הינה חלק מתפיסת עולם שירותית כי מחובתנו לפתח ולהקיף את המטופלים שלנו בשירותים מתקדמים וזמינים לאורך כל שעות היממה, תוך מתן מענה למגוון הצרכים הקיימים. הקמת המוקד האונקולוגי נותנת מענה למצב בו אין כתובת זמינה בשעות הערב והלילה, כאשר המרכזים האונקולגיים בבתי החולים ובקהילה אינם פועלים. החולים האונקולוגים יכולים לקבל מענה, הדרכה על דרכי התמודדות עם תופעות לוואי, או סיוע בקבלת החלטה כאשר המצב מחייב פנייה לבית חולים.
הניסיון מראה כי מוקדי שירות טלפוניים נותנים מענה ראשוני לקבלת החלטות להמשך טיפול. במוקד האונקולוגי של הכללית עומדות לרשות הפונים אחיות מיומנות, המוכשרות לייעץ להם בנושאים הקשורים למחלתם".
אנחנו כאן בשבילך
ב'שירותי בריאות כללית' מטופלים כיום כ-38 אלף חולים אונקולוגיים, בשלבים שונים של מחלה. חולים אלו סובלים מכאב ומתסמינים אחרים בשלב האבחון, בתקופת הטיפולים, בעת חזרת המחלה, בשלב המתקדם ובסוף החיים - ונזקקים לתמיכה ולייעוץ רפואי לעתים קרובות.
בקנדה לדוגמא, שם פועלים שירותי המידע האונקולוגי למעלה מעשור, ניתן מידע ללא תשלום במגוון נושאים הקשורים לסרטן ליותר מ-400 אלף פונים: חולי סרטן, בני משפחותיהם, הקהל הרחב ובעלי מקצוע מתחומי הבריאות. בפילוח סטטיסטי אודות השירות נמצא כי הגיל הממוצע של הפונים למרכז מידע אונקולוגי הוא 30-49, כאשר עיקר הפונים הם נשים ונשואים. מרבית הפונים הינם חולי סרטן השד, ריאות, מעי וצוואר הרחם, כשהיקף הפניות בקשר לסרטן השד והרחם גבוה משכיחותם באוכלוסיה.
המוקד החדש שמספרו 9585* מופעל על ידי אחיות מומחיות לאונקולוגיה.
המענה והייעוץ ניתנים על בסיס פרוטוקולים מקצועיים מתוקפים ומאושרים.
שעות פעילות המוקד בימים א'-ה', בין 18:00 עד חצות
ביום ו' החל מהשעה 13:00 ועד חצות בשבת החל מהשעה 08:00 בבוקר ועד חצות.