חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו תפקידו של מנכ"ל בחברה קטנה ובינונית?

את/ה מנכ"ל של חברה. החברה פעילה מזה מספר שנים. היקף המכירות עלה. בהתחלה מהר, אח"כ בקצב איטי וכיום אתם נאבקים להמשיך לצמוח. כמות העובדים גדלה, וכיום נלחמים על מנת לשמר את העובדים הטובים תוך ניסיונות להתאזן ולהתייעל. הקרב על הגדלת האשראי היה תמיד קשה. בהתחלה ההתחייבויות היו קטנות, אולם על פני השנים תפחו וגדלו ובהתאמה ההתחייבויות האישיות - הביטחונות האישיים. הרווח, קיים, לא קיים, תלוי מתי בודקים. מרבית החברות לא מצליחות לפרוץ את המחסום. מגיעות לגודל מסוים ונתקעות. בנות המזל נרכשות, אולם הרוב לא.
האם הסיפור מוכר?
בהתחלה עשית הכול לבד, פיתוח עסקי, הדרכה, מכירות, פרויקטים, תפעול, כ"א, כספים, ניהול..., אבל בעיקר עסקת בפיתוח עסקי, מכירות ועבודה בתחום התמחותך. אח"כ הכול השתנה, הפרויקטים לא הסתיימו בזמן, העובדים ביקשו העלאות שכר, בעיות גבייה, ומסגרת האשראי בבנק לא הספיקה והיה צורך להגדילה. במקביל, הלקוח העיקרי עזב וככל שחלף הזמן ההתמקדות בפיתוח העסקי, ליבת העסק הלכה וירדה ועיקר זמנך מנותב לתחומים אחרים.
את/ה יודע שהעסוק העיקרי של מנכ"ל בחברה קטנה ובינונית צריך להיות ממוקד בפיתוח עסקי, מכירות, ניהול ומעורבות בסוגיות מקצועיות עיקריות באמצעות יעוץ והכוונה של העובדים.
אז מה הלאה? זה הזמן לבדוק אלו פעילויות ניתן להוציא לאאוטסורסינג.
אתמקד במאמר זה במיקור חוץ של ניהול הכספים ובשאלות העולות לרוב.
ניהול כספים בחברה הינו מקצוע. כל העסקים מקבלים שירותי הנהלת חשבונות פנימית או חיצונית אשר מטרתם לתעד את העבר, אולם שירותים אלו אינם מהווים תחליף לניהול כספים אשר מטרתו לנהל את ההווה ולתכנן את העתיד.
מרבית המנכ"לים בעסקים הקטנים והבינוניים הינם מומחים בתחומם, אולם מוצאים את עצמם, עוסקים בחלק ניכר מזמנם בנושאי כספים, תקציב, תמחיר ובנקים.
מטרת ניהול הכספים במיקור חוץ הינה לאפשר למנכ"ל לפנות את זמנו ולהתמקד בנושאים בהם יש לו יתרון יחסי.
מה יכולים לכלול שירותים אלו? שירותי ניהול הכספים כוללים אחריות מלאה על תחום הכספים בחברה, כולל פעילות מקצועית מול בנקים, משקיעים, מנהל החשבונות, רואה החשבון, תזרים מזומנים, גבייה, תקציב, תמחיר, משא ומתן עם לקוחות וספקים (בפן הפיננסי) וכמו כן ניהול נושא השכר אל מול עובדים.

מדוע דווקא ניהול כספים במיקור חוץ? מכוון שחברות קטנות ובינוניות אינן נזקקות למנהל כספים במשרה מלאה ולא מסוגלות לממן משרה מלאה למנהל כספים בכיר. אם מנהל כספים בכיר יסכים להצטרף במשרה מלאה, הוא ישתעמם מקצועית במרבית זמנו.

מדוע דווקא את תחום ניהול הכספים שהוא התחום הכי רגיש בחברה? כל חברה צריכה להתמקד בליבת העסקים שלה ולתת למומחים לעסוק בשאר התחומים. ניהול הכספים כולל מרכיבים הדורשים ניסיון רב והתמחות אשר רק מומחים שעסקו בכך שנים רבות יפתרו ביעילות ובמהירות. לאנשי הכספים יש שפה משותפת אשר רק אלו שעוסקים בה בשוטף מכירים אותה. מרבית החברות הקטנות והבינוניות מטפלות רק בחלק מפעילויות ניהול הכספים ומזניחות חלקים לא מעטים מהן. ניהול כספים מקצועי, ישדרג את החברה בכל הרמות, יקנה לה נפח והתנהלות משופרת אל מול בנקים, רו"ח, מנהל חשבונות, עובדים, משקיעים, לקוחות וספקים.

האם ניהול כספים אינו מהווה תקורה ועל כן יהיה הוצאה מיותרת?
ניהול כספים מקצועי ונכון תורם הן להגדלת השורה העליונה של החברה, הן להגדלת השורה התחתונה שלה והן לשיפור תזרים המזומנים שלה. הגדלת המכירות של החברה מתבצעת באמצעות פינוי זמנו של המנכ"ל למכירות ופיתוח עסקי. הגדלת השורה התחתונה של החברה מתבצעת באמצעות בניית תקציב נכון ותמחיר מלא לחברה, בדיקות כדאיות כלכלית וחסכונות שונים (הוצאות מימון ותפעול). שיפור תזרים המזומנים שלה יתבצע באמצעות בניית עסקאות (בפן הפיננסי) נכונות יותר, בקרה על הוצאת חשבוניות מדויקות (ללא החזרה מלקוחות עקב טעויות) וגביה משופרת.

לסיכום אוסיף, כי ניהול כספים מקצועי בחברה תורם יותר מעצם ביצוע הפעילויות הכספיות. ניהול כספים מקצועי מייצר שקט למנכ"ל. מנהל הכספים מהווה לא אחת מוקד להתייעצות בתחומים רבים ומגוונים אשר לא נוגעים ישירות לניהול הכספים. מנהל כספים מקצועי ומנוסה יהווה למנכ"ל מעין יועץ שניתן לסמוך עליו בכל - trusted advisor.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותבים הינם אבי קרעין וזאב הרשקוביץ – מנכ"לים משותפים בניהול נטו.

ניהול נטו עוסקת במיקור חוץ של מנהלי כספים, חשבים וכלכלנים, במנטורינג עסקי לחברות ובהשמה מוכוונתTM של כ"א איכותי בתחומי הכספים, בכירים ומקצועות ההי-טק.

לאתר החברה: www.nihulneto.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זאב הרשקוביץ ואבי קרעין

בכל פעם מועלה שיעור המס בשברי אחוזים, אך לבסוף כל השברים מצטברים לסכום משמעותי, שמעלה ספק לגבי הרטוריקה של הורדת נטל המס על המעסיקים.

במקום להקים קרן חדשה לסיוע לעסקים קטנים, על המדינה להגמיש את הקריטריונים בקרנות הקיימות. הדבר ימנע קריסת עסקים.

המיתון הקשה השנה, אינו מחייך אל בעלי העסקים שקורסים תחת הנטל הכלכלי, אולם שימוש במומחים, השקעה בשיווק ומכירות ושמירה על מזומנים לימים שחונים - מאפשרים לנצל את התקופה הזו כדי להתייעל

המשבר הכלכלי מאלץ את המעסיקים לעשות "חושבים" כבר היום. בין השאלות: האם כדאי, בתחומים מסוימים, להשתמש בשכירים, או שמא עדיף להשתמש בשירותי מיקור חוץ – למסור עבודות לעובדים חיצוניים ולשלם להם לפי פרוייקט

חלק גדול מהעסקים המוקמים מדי שנה, מתחילים את פעילותם ללא תכנון והכוונה מוקדמת. על פי הרשות לעסקים קטנים, המרכיב המכריע בנפילת העסקים הקטנים והבינוניים נעוץ בניהול לקוי. ההתנהלות הלקויה הינה בכל מרכיבי הניהול, אולם בעיקר בהתנהלות הפיננסית. אם כן, כיצד מנהל של עסק קטן או בינוני יכול להתנהל בצורה אופטימאלית. ראשית על מנת לשרוד, אך יחד עם זאת לצאת מהמשבר, מחוזק ובמצב טוב מהמתחרים בשוק?

בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי. במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל מהתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי. בחלק א ו-ב של המאמר סקרנו את שלבי ההתקשרות, ההסכמים וגביית התשלום מהלקוח. בחלק זה, האחרון בסדרה, נתאר את שלבי הגבייה מלקוחות בעייתיים.

בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי. במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל מהתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי. בחלק א של המאמר סקרנו את שלבי ההתקשרות וההסכמים מול לקוח. בחלק זה נשכיל להבין כיצד מבצעים את תהליך הגבייה בפועל.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211487 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211324 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211159 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211356 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201272 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201185 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201051 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica