השפה הינה הכלי החזק ביותר שניתן לאדם. המילה היא כלי יוצר, ובאמצעותה נבראו העולם וכל מה שבו. העולם הווירטואלי נוצר בדומה לעולם הממשי, ומהמילה הכתובה מורכב האינטרנט על כל תכולתו. מכאן עולה חשיבותה של כתיבת תוכן לשם קידום אתרים.
קידום אתרים הוא תחום חדש יחסית, ועד לשנות התשעים כמעט ולא היה בו צורך. אך התחרות הנרחבת והדינמיות של העולם הווירטואלי, יצרו את הצורך להתאים את האתרים לרוח הזמן המשתנה; וכאן נכנס לתמונה התחום של קידום אתרים.
למה חשוב להתייחס לתוכן בעת קידום אתרים?
בעל אתר שרוצה להופיע במקומות הראשונים בתוצאות מנועי החיפוש, חייב להתייחס למכלול של אספקטים והבסיסי שבהם הינו כתיבת תוכן. קידום אתרים על-ידי תוכן איננו נופל בחשיבותו מעיצוב האתר, מנגישותו, מהתייחסות לקודים אינטרנטיים או מהפצת קישורים לאתר. כתיבת תוכן היא מתודה המבוססת על שיקולים לוגיים וסטטיסטיים, תוך שימת דגש על כתיבה מקורית ואיכותית לשם קידום אתרים. חשוב גם להדגיש כי התוכן אינו מסייע למטרות של קידום אתרים רק בזכות התאמתו לפרמטרים של מנועי החיפוש. תוכן מקורי ואיכותי הוא כלי יעיל מאין כמותו במשיכת הגולשים וקהל יעד ספציפי לאתר, בהארכת משך השהות שלהם בו ובשובם לגלוש בו.
איתור מילות מפתח
לשם קידום אתרים באמצעות תוכן, יש לגלות ראשית מהן מילות המפתח הרלוונטיות לאתר, קרי יש לגבש את מכלול מילות המפתח בהן עשוי הגולש להשתמש בעת חיפושו במנועי חיפוש. גוגל אוהב פיזור אחיד של מילים ברצף הגיוני לקורא האנושי. שימוש מוגזם במילות מפתח עלול להביא את האתר לרשימות ה"ספאם", והתוצאה תהיה הרחקה של האתר מן המקומות הראשונים במקום קידום אתרים.
שמירה על ייחודיות
קידום אתרים טוב באמצעות תוכן חייב להיות מקורי. העתקת אינפורמציה מאתר אחר או שיכפול מידע, מלבד היותה הפרה של זכויות יוצרים, פוגעת בדירוגו של האתר ואף עלולה להוביל לכך שהאתר לא ייכלל כלל בתוצאות החיפוש, מה שיוביל כמובן לאפקט הפוך מאשר קידום אתרים.
אז השקעתי מאמצים בכתיבת תוכן לאתר שלי, עכשיו אפשר לנוח?
מה פתאום! היבט חשוב נוסף בכתיבת תוכן בתחום קידום אתרים הוא רענון התוכן. אתר שמחדש את תוכנו באופן שוטף, יצטייר בעיני הגולש כדינמי ומקצועי, וכך יזכה לביקורים נוספים מצד הגולשים ויעלה את דירוגו במנועי החיפוש. קידום אתרים נכון שם דגש על תכנים המחולקים לפסקאות, בעלי כותרות משנה ומסר מדויק, כך שהגולש איננו מולעט באינפורמציה.