מי צריך משרדי פרסום
לפני כשבוע, אחד הלקוחות הכי גדולים של משרד הפרסום שאני עובד בו אמר לי את המשפט הבא: "נמאס לי מכל המשרדי פרסום, אני יכול לעשות את כל הדברים שאתם עושים בשבילי, גם לבד וזה לא יעלה לי בעמלות, כמו שאני משלם לך". ניסיתי לשכנע אותו שהוא טועה, אך הוא התעקש, הוא יעשה את הכול לבד, הוא לא צריך משרד פרסום, זה סתם מיותר. ניסיתי להתעקש עוד, אבל הבוסית שלי אמרה לו שהוא צודק ושכן, הוא צריך לנסות ולעבוד ללא משרד פרסום. איחלנו לו המון בהצלחה והוא יצא לדרך עצמאית במטרה לשנות את הקונספט הקיים, עסק לא צריך שום משרד פרסום, הוא יכול להסתדר לבד.
מאוד סיקרן אותי איך הולך לו. התקשרתי אליו לאחר שבועיים לשאול מה קורה? הוא אמר לי שהכול נפלא, הולך מעולה, רק שאל על הדרך איך בדיוק עובדים עם גוגל אנליטיקס. לאחר הסבר קצר, אמר שהבין. "פעם הבאה שתצטרכו שירותי משרד פרסום, אתם תבואו אליי, הוא איים".
עבר שבוע ואז טלפון נוסף ממנו. איך אני מוציא קבלות לרואה חשבון על כל הפרסום בפייסבוק הוא שאל. עניתי לו תשובה ברורה והוא הסביר לי בתמורה, שהוא כמובן לא צריך שום משרד פרסום והוא מסתדר מעולה.
לאחר עוד שבועיים, הוא הופיע אצלי במשרד בגישה אחרת לגמרי. "נראה לי שאני כן צריך אתכם, פשוט אין לי זמן להתעסק עם השטויות האלה, עדיף שאתם תשברו את הראש עם זה". הרגשתי שיש לי קלף ושאלתי אותו למה שלא יפקיד את כל העניינים האלה אצל העוזרת המקסימה שלו? "כי אני לא משלם לה בשביל שתהיה באינטרנט כל היום, יש לה דברים חשובים יותר לעשות". הוא לא רצה להגיד את זה, אבל הרבה יותר זול מבחינתו לתת לנו לטפל בכל פעילות השיווק והפרסום שלו, מאשר להחזיק בן אדם על משכורת שיתעסק עם זה. כמובן שידעתי את זה כבר מראש, אך הוא היה צריך להבין את זה בעצמו.
למה בכל זאת, עסקים צריכים להיעזר במשרדי פרסום, הרי בעידן האינטרנט, אין שום בעיה לוותר על המשרד פרסום ולעשות את הכול בעצמך. כל אחד יכול ללמוד איך מקדמים אתר בגוגל, או איך מעלים קמפיין באדוורדס, או איך יוצרים שיווק ופרסום יעיל בפייסבוק. אין שום סודות בדברים האלו, אז למה בכל זאת, משרד פרסום?
1. לא הייתי בטוח שכדאי להתחיל בטיעון הזה, אבל זה טיעון שהיה ככל הנראה משכנע אותי: זה פשוט יותר זול. להחזיק בן אדם שיתמקד בפעילות השיווק, פרסום וקידום האתר יעלה די הרבה כסף לבעל העסק, הרי זה משכורת שתהיה גבוהה יחסית, יחד עם ביטוח לאומי, קופת גמל, נסיעות, ימי חופש וכו... הרבה יותר זול להעסיק משרד פרסום שיעשה בשבילך את כל הפעילות הזה ללא שום מחויבות של מועסק- מעסיק.
2. משרד פרסום יעשה את זה טוב יותר. לא משנה באיזה מקצוע אתם עוסקים, אני בטוח שאתם מבינים, שאם תתנו למקצוען לעשות את זה, הוא יעשה את זה טוב יותר. הרי אם אני רוצה ללמוד נהיגה, אני לא נכנס לרכב ומתחיל לנהוג, אני הולך למורה נהיגה. זה בדיוק אותו דבר עם משרד פרסום. כל אחד יכול להעלות קמפיין פרסומי, השאלה מה תהיה האיכות שלו.
3. משרד הפרסום יעשה את זה זול יותר- הרי כן, כל אחד יכול לעלות קמפיין בגוגל אדוורדס או בפייסבוק, או לקדם אתר. כל הכלים קיימים וזמינים. אבל יש הבדל גדול בין משרד פרסום מקצועי שעושה את זה לבין אדם שלא מקצוען. הרי מחירי הקליקים באדוורדס הם משתנים, צריך לדעת בדיוק כמה להציע, ואיזה מילים שווה לקנות ואיזה לא . בשביל זה צריך להיעזר במקצוענים.