חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מקורות המיתוס

מאת: danikספרות24/12/20112997 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחת התיאוריות טוענת שמיתוסים הם סיפורים מעוותים של אירועים היסטוריים אמיתיים. לפי תיאוריה זו, מספרי סיפורים העבירו את הסיפורים ההיסטוריים, עד שהדמויות בסיפורים אלו צברו מעמד של אלים. לדוגמא, אפשר לטעון כי המיתוס של אאולוס התפתח מסיפור היסטורי על מלך שלימד את עמו להשתמש במפרשים. הרודוטוס (המאה ה-5 לפנה"ס) עשה זאת. בגדול התיאוריה מציע שהאלים היוונים התפתחו מן האגדול על בני האדם.

אלגוריה

תיאוריות מסוימות מציעים כי המיתוסים החלו כאלגוריות. לפי תיאוריה אחת, מיתוסים אלו החלו כאלגוריות על תופעות טבע: אפולו מייצג אש, פוסידון מייצג את המים, וכן הלאה. לפי תיאוריה אחרת, מיתוסים החלו כאלגוריות על מושגים פילוסופיים או רוחניים: אתנה מייצגת את השיפוט החכם, אפרודיטה מייצגת את התשוקה, וכו'. במאה ה-19 מקס מולר תמך בתאוריה בתיאוריה על כך שהמיתוסים החלו כאלגוריות.  הוא האין כי המיתוסים החלו בתיאורים אלגוריים של הטבע, אבל לאט לאט באו לפרש פשוטו כמשמעו: למשל, תיאור פיוטי של הים כמו "משתולל" נלקח בסופו של דבר, פשוטו כמשמעו, והים נחשב אז כאל משתולל.

המחקר של המיתולוגיה: סקירה היסטורית

מבחינה היסטורית, גישות חשוב ללמוד את המיתולוגיה ע"פ ויקו, שלינג, שילר, יונג, פרויד, לוי ברייל, לוי שטראוס, פריי, את בית הספר הסובייטי, ובית הספר למיתוס ופולחן.

האנשה הוגים אחדים מאמינים כי המיתוסים נבעו מהאנשה של חפצים דוממים וכחות. על פי הוגים אלה, הקדמונים סגדו לתופעות טבע כגון אש ואוויר, ובהדרגה עברו לתאר אותם כאלים. לדוגמה, על פי התיאוריה של "Mythopoeic thought", הקדמונים נטו לראות את הדברים כבני אדם, ולא סתם חפצים; וכך הם תיארו את האירועים הטבעיים כמעשי האלים ובכך הולידו את המיתוסים.
מיתולוגיה השוואתית מיתולוגיה השוואתית היא השוואה שיטתית של מיתוסים מתרבויות שונות. היא מנסה לגלות על הנושאים הבסיסיים המשותפים למיתוסים של תרבויות רבות. במקרים מסוימים, מיתולוגיה השוואתית משתמשת בדמיון בין המיתולוגיות השונות כדי לטעון שלמיתולוגיות יש מקור משותף.
תורת המיתוס והפולחן על פי התיאוריה מיתוסים הם טקס, קיומו של המיתוס קשורה לפולחן. בצורתו הקיצונית ביותר, תיאוריה זו טוענת כי המיתוסים באו להסביר טקסים. טענה זו הייתה הראשונה להחקר על ידי חוקר המקרא ויליאם רוברטסון סמית. לדברי סמית, אנשים מתחילים טקסי מסיבה כלשהי שאינה קשורה למיתוס; מאוחר יותר, אחרי שהם שכחו את הסיבה המקורית בטקס, הם מנסים להסביר את הטקס על ידי המצאת מיתוס בטענה כי הטקס מציין את האירועים המתוארים במיתוס. האנתרופולוג ג'יימס פרייזר הציע תיאוריה דומה. פרייזר האמין כי אדם פרימיטיבי מתחיל עם אמונה במחוקק קסום; מאוחר יותר, כאשר אדם מתחיל לאבד את האמונה בקסם, הוא ממציא מיתוסים על האלים וטוען כי טקסים מאגיים לשעבר שלו הם טקסים דתיים שנועדו לפייס את האלים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המיתולוגיה המצרית, הבבלית, ההודית, היוונית, הרומאית, הנורדית, אגדות המלך ארתור.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת danik

מאת: danikדתות04/02/148361 צפיות
כל כך הרבה פעמים שאני מתווכח עם מישהו על דת, הוא או היא אומרים שהם פעם היו אתאיסטים בדיוק כמוני. דיברתי עם מישהו שאפילו כנה את עצמו "אתאיסט לשעבר". ממאז ומתמיד מצאתי את האמירה הזו מוזר עקב כך שכל היהודים ( ואף כל המאמינים לצורך העניין) נופלים בהגדרה של "אתאיסטים לשעבר".

מאת: danikחלומות27/12/138535 צפיות
אני יודע מה אתם חושבים: אני לא בנאדם קטן וקירח בגלימה כתומה, אז למה אני צריך לעשות מדיטציה? אם אתה רוצה שיכולת החלימה הצלולה שלך תרקיע שחקים, אז אתה צריך. סליחה.החדשות הטובות הם - שזה בעצם די כיף. הרבה דברים מגניבים יכולים לקרות במהלך מדיטציה שאתה כנראה לא יודע. זה יכול להרגיש כאילו אתה בהשפעת משככי כאבים חזקים מאוד. והעולם מסתובב בזמן שאתה תוהה מה בעצם קורה.

מאת: danikרהיטים16/03/131384 צפיות
מחפש ספה מודולרית שמתאימה לתקציב שלך? ובכן, הדבר הפשוט ביותר שתוכל לעשות הוא לבחור את הטעם והעדפה האישית שלך. כמובן, מה שקשה הוא להתאים את הריהוט לתקציב בכיס שלך. איך ניתן לקנות ריהוט שמתאים גם לכיס וגם לרצון שלך?

מאת: danikרהיטים13/03/131247 צפיות
מציאת ריהוט חדר שינה זול עבור הבית שלך יכול להיות ציד אוצר של ממש. בטח, שתוכל ללכת לצלול במזבלה, אבל ישנם דרכים אחרות להשיג רהיטים בזול.

מאת: danikרהיטים13/03/131326 צפיות
בימי הביניים והרנסנס, רהיטים היו מוגבלים לפריטים בעלי שימוש מעשי. כיום, בשוק שמייצר מעל 3.6 מליארד דולרים של חומרים למטרות ביתיות בלבד. בשנת 2000 לפני הספירה, קטיפות קשטו את הארמונות והבתים של בני האצולה והמשפחות המלכותיות. וילונות קטיפה כעת נמצאים בשימוש על ידי כמעט כל אחד ומוסיפים יוקרה לביתך. בתים מרוהטים היטב עם ספות קטיפה, שטיחי קיר מוזרים ומיטות מפוארות הפכו לדרך החיים של כולנו. אם אתם מחפש רהיטים בזול, באקס שופ יש לכם אפשרויות בחירה מרשימות.

מאת: danikרהיטים13/03/131055 צפיות
חדר שינה גדול הוא חדר שינה שמעודד את הזרימה ההרמונית של האנרגיה ומעוררת חושניות. חדר שינה טוב צריך להיות מזמין, ואף מפתה עד כדי כך שזה יהיה מרגש ומרגיעה באותו הזמן כאשר אתה נכנס פנימה. חדר שינה צריך להיות כיפי ומהנה להיות בו, זהלא משנה אם אתה שם רק לשינה חטופה, או על מנת לעשות אהבה לוהטת! אז מהו הצעד הראשון? מעצבי פנים רבים ומומחים ממלצים להשתמש בסט חדר שינה שחור מכמה סיבות פשוטות שאפרט כאן..

מאת: danikרהיטים12/03/131159 צפיות
הסלון משחק תפקיד מרכזי בבית שלך. חדר זה משמש לעתים קרובות לאירוח ולמנוחה אחרי יום ארוך וקשה במשרד. חדר זה מייצג את הבית שלך וזקוק לרהיטים באיכות טובה כדי לעמוד בשחיקה היומיומית.

מאמרים נוספים בנושא ספרות

מאת: ירון כהןספרות01/06/172184 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: nisim ohanaספרות02/04/171769 צפיות
כתבתם ספר פנטזיה מרתק, ואתם מעוניינים גם לפנות לקוראים באירופה? הוצאתם ספר ילדים צבעוני ואתם מעוניינים שגם הילדים בצרפת יקראו אותו? כדי לעשות זאת, יש כמה דברים שכדאי להביא בחשבון.

מאת: גיא ביסמוטספרות29/10/162622 צפיות
סדנת כתיבה יוצרת ברוח הביבליותרפיה היא סדנה עבור אנשים שמכירים בכוחה של הכתיבה האישית האותנטית ככלי להבנה וגילוי עצמו כמו גם ליצירת חיבורים עמוקים של הזדהות בין המשתתפים בקבוצה. במאמר זה אתאר בקצרה את השתלשלות העניינים בסדנאות הכתיבה היוצרת שלי.

מאת: ריקי שחםספרות27/01/163495 צפיות
מתוך אלבר קאמי ה"שיבה לטיפזה”

מאת: שרון צרפתיספרות25/01/162755 צפיות
במספרות החלו לספק את הדרישה עבור תוספות אלה שרק הלכה וגדלה עם הזמן, כאשר נוצרו כל מיני שיטות עבור ההוספה של תוספות אלה אל השיער הטבעי ברמה כה גבוהה שנראה כי המראה הוא אחיד וטבעי לגמרי

מאת: אבי בכרספרות22/01/163857 צפיות
חיים נחמן ביאליק הוא גדול המשוררים העברים בזמן המודרני, על כך נדמה כי אין עוררין, חיים נחמן ביאליק השפיע רבות על התרבות היהודית ועל ההוויה היהודית המודרנית, הקריירה הספרותית של חיים נחמן ביאליק היותה נקודת מפנה בספרות העברית המודרנית.

מאת: ד"ר אורנה ליברמןספרות20/11/153103 צפיות
על הסופר הצרפתי ברנרדן דה סן-פייר וספרו המשפיע "פול ווירז'יני", רב מכר היסטרי. פול ווירז'יני, יצירי דמיונו של דה סן-פייר, "ילדיו המאומצים", כפי שכינה אותם, הפכו לאגדה, שהכתה גלים בעולם כולו, ונתנה השראה לאמנים רבים, מפרסומו ב-1788, ערב פרוץ המהפכה הצרפתית ועד מלחמת העולם הראשונה, אם לא עד ימינו אנו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica