קידום המכירות בחנויות
בעלי החנויות הפרטיות מתחבטים רבות בשאלה כיצד לקדם את המכירות בחנות שלהם.
להבדיל מהרשתות הגדולות בעלות תקציב הפרסום הגדול, המעסיקות מנהלי שווק ופרסום הקובעים את
מדיניות הפרסום וקידום המכירות של הזכיינים, בעלי החנויות הפרטיות צריכים לבצע מדיניות זאת בעצמם
לרוב ללא תקציבים גבוהים וללא התמחות מקצועית בתחומי השיווק.
רובם נרתע מהנושא מתוך מחשבה שמדובר בעלויות גבוהות שהן מעבר ליכולתם הכלכלית.
זוהי חשיבה שגויה. ניתן היום לערוך מבצעי קידום מכירות יעילים בתקציבים סבירים בהחלט
תוך שימוש בשתי קבוצות תמריצים שונות: מוצרי פרסום, שוברי מתנה.
מוצרי פרסום הנם מגוון עצום של מוצרים שימושיים שניתן למתג אותם בלוגו העסק המעניק.
עטים מחשבונים ומוצרי משרד, צידניות, מידניות ומוצרי קמפינג וים, תיקים ומזוודות,
גאדג'טים, חולצות ומוצרי טקסטיל, מטריות ועוד. טווח העלויות נע בין שקל אחד למאות שקלים.
לשימוש במוצרי פרסום יש מספר תועלות:
1. פרסום של העסק המעניק.
2. כשי על קנייה מוגברת.
3. חיזוק קשרי לקוח- חנות ויצירת אוירה חיובית וידידותית.
4. כשי על קנייה מתמשכת.
דוגמאות למבצעים אפשריים:
*קנה ב200 ש"ח ומעלה וקבל צידנית (עלות צידנית ממותגת 10-50 ש"ח בהתאם לדגם)
* הצטרף למועדון הלקוחות וקבל תיק קניות ממוחזר (עלות תיק כולל לוגו כ 3.5 ש"ח)
*צבור רכישות בשווי 1000 ש"ח וקבל כיסא ושמשיה לים.
שימוש בשוברי מתנה לקידום המכירות
שוברי מתנה מקנים בחירה בין מגוון אפשרויות חויתיות כגון ארוחה במסעדות, ספא, קןלנוע
נופש, ועוד. עלות שוברי מתנה נעה בין: 7-1000 ש"ח.
שוברי מתנה מאפשרים עריכת מגוון מבצעים כגון:
"לקוח מביא לקוח"- מבצע שבמסגרתו לקוח ותיק שמגייס לקוח מחדש מקבל שובר מתנה
כאמצעי לסגירת עסקה- "קנה עכשיו וקבל שובר לארוחת בוקר זוגית.
כשי בקנייה מצטברת: צבור קניות בשווי … ש"ח וקבל שובר לספא
עלות שוברי מתנה נעה בין: 7-1000 ש"ח.
לסיכום הנושא: כל חנות יכולה היום בעלויות לא גבוהות ליזום
מבצעי קידום מכירות יעילים ולהגדיל את המכירות.