חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך ניתן לצאת מהחלל הפנוי בשלום ?

איך ניתן לצאת מהחלל הפנוי בשלום ?

בהמשך למה שהתבאר כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=86

שמהשאלות של החלל הפנוי אי אפשר לצאת מהן על ידי שכל בשום אופן, יחד עם זאת אם כבר נפלת לשם, עליך לדעת כי יש רק עוד תקנה אחת ויחידה לצאת משם. והיא על ידי שתיקה.

שתיקה היינו שהאדם שותק ולא מנסה להכריח את עצמו למצוא תשובה עם השכל, שזו בחינת שתיקה. ועל ידי זה ורק על ידי זה, אפשר לצאת גם מהחלל הפנוי ללא שום פגע.

ולכן אמר השי"ת למשה "שתוק כך עלה במחשבה", כי על ידי השתיקה עושים עליית עולמות, כמובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=504 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רלד - סִּפּוּרֵי מַעֲשִׂיּוֹת מִצַּדִּיקִים הוּא דָּבָר גָּדוֹל מְאד

ואז זוכה לתירוץ על הקושיות הנ"ל.

וראה בעניין הזה גם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=335 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סד - וַיּאמֶר ה' אֶל משֶׁה בּא אֶל פַּרְעה

כי הדרך היחידה לצאת מהחלל הפנוי היא על ידי שתיקה בלבד.

וכל עניין "שתוק כך עלה במחשבה", הוא כי כדי להבין תשובות לשאלות האלו של החלל הפנוי, לשם כך על האדם להשיג בשכלו את מה שהיא לפני הבריאה. ובלי להבין מה היה לפני הבריאה, בלי זה אין שום דרך להבין את סוד החלל הפנוי.

ולפני הבריאה היינו בחינת "עלה במחשבה", כי אז היה קודם הבריאה וכל הבריאה הייתה רק בבחינת עלה במחשבה בלבד. וקודם הבריאה הייתה אך ורק שתיקה, מחמת שעוד לא היה ממה לדבר, כי עוד לא הייתה בריאה.

ולכן על ידי השתיקה דייקא, על ידי זה זוכה לקבל תירוץ על כל הקושיות גם על אלו שבאות מהחלל הפנוי.

ולכן עיקר התשובה הוא שישמע בזיונו ידום וישתוק, כמובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=35 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ו - קְרָא אֶת יְהוֹשֻׁעַ

כי כשאין מבין בשכלו האנושי תירוץ על הקושיות האלו, זה בזיונו של האדם. ועל ידי זה שהאדם מתחזק באמונה נגד השכל האנושי ושותק, על ידי זה האדם זוכה לבסוף לצאת גם מהקושיות האלו של החלל הפנוי.

ועניין זה מובא גם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=74 - ספר המידות - אמונה

טו. כְּשֶׁנּוֹפֵל אֵיזֶה קֻשְׁיָא עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, אֲזַי תִּשְׁתּק, וְעַל יְדֵי הַשְּׁתִיקָה מַחְשְׁבוֹתֶיךָ בְּעַצְמָם יָשִׁיבוּ לְךָ תֵּרוּץ עַל קֻשְׁיוֹתֶיךָ.

טז. כְּשֶׁמְּחָרְפִין אוֹתְךָ, וְאַתָּה שׁוֹתֵק, תִּזְכֶּה לְהָבִין תֵּרוּץ עַל קֻשְׁיוֹתֶיךָ וְתִזְכֶּה לְרוּחַ בִּינָה.

ויסוד הכל הוא עניין השתיקה. היינו שעל האדם ללמוד לשתוק ולהירגע בלי לדחוק את השעה להבין דייקא עכשיו תירוץ על קושיותיו, ועל ידי זה דייקא יזכה בבא הזמן להבין גם את העניין הזה וכולי...

כמו כן יש להוסיף בעניין הזה עוד דבר, והוא כי כדי להכנס ולצאת בשלום מהחלל הפנוי, לשם כך צריך האדם את כל השכל שבעולם.

דהיינו, מי שחושב לקבל תשובה על השאלות של החלל הפנוי, בלי שקודם לכן יהיה לו שכל חזק לגבי כל שאר השאלות שבעולם, הרי שהוא מבזבז את זמנו לריק.

כי כדי לקבל תשובה לשאלות האלו של החלל הפנוי, לשם כך צריך את השכל הנקנה, שהוא שכל מעל השכל האנושי. וכדי להגיע אליו, אי אפשר אלא על ידי שהאדם משלים את דעתו בכל הדברים שהם אינם באים מהחלל הפנוי.

דהיינו כל זמן שיש אפילו דבר אחד בעולם שהאדם לא מבין את השכל שלו, הרי שהוא לא יבין גם את השכל של החלל הפנוי.

כי השכל של החלל הפנוי הוא גדול מאוד, שכל על אנושי. וכדי להבין אותו צריך קודם לכן שהאדם יבין את השכל של כל הדברים שיש בעולם.

ולכן, על האדם להשלים את דעתו בכל מה דאפשר, דהיינו לחזק את שכלו בכל מה שאפשר לגבי כל מה שקיים בעולם. ורק אח"כ לחקור מה היה לפני בריאת העולם.

כי כל מה שיש בעולם הוא צמצום של מה שהיה לפני הבריאה. וכדי להבין את החלל הפנוי בשלמות, לשם כך צריך להבין מה היה לפני הבריאה. ולשם כך צריך קודם לכן להבין את עניין הבריאה עצמה.

כי מי שאינו מבין את החלקים, כיצד יבין את השלם ?

וזה עניין מ"ש רבי נחמן מברסלב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=331 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ס - דַּע שֶׁיֵּשׁ שְׁבִילֵי הַתּוֹרָה, שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם הִתְבּוֹנְנוּת גָּדוֹל

שיש התבוננות כזה גדול, שצריך לכך את כל הון דעלמא, דהיינו הקדמות שכליות עיין שם.

וגם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=167 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כה - אַחֲוֵי לָן מָנָא דְּלָא שָׁוְיָא לְחַבָּלָא

שרק כאשר האדם משיג את כל מה שיש ביד השכל האנושי להשיג, רק אז שכלו הופך להיות השכל הנקנה.

וכיו"ב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=324 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נג - עִקַּר הוֹלָדָה תָּלוּי בְּהֵ"א

שרק כאשר האדם משלים את דעתו, רק אז הוא זוכה לשלמות הדעת ושלא יהיה חילוק בין דעתו של הבורא לדעתו שלו וכולי עיין שם.

*****

וזה סוד מ"ש רבי נחמן מברסלב כי צדיק שהוא בחינת משה הוא צריך דייקא לעיין בשאלות האלו.

כי על ידי שהאדם משלים את דעתו, על ידי זה הוא זוכה לבחינת משה, דהיינו שלמות הדעת. ועל ידי זה הוא יכול לעבור בשלום עם אמונה בחלל הפנוי.

כי באמת, אמונה היא שכל מאוד גדול, שהיא השכל שיש מעל החוכמה ומעל הכתר. ורק מי שזוכה להשלים את דעתו בדברים פשוטים, רק הוא יכול לאחר מכן להשיג את סוד החלל הפנוי וכולי.

וזה עניין מ"ש במקום אחר, כי כל השכל שבעולם הוא בחינת זעיר אנפין, והשכל של החלל הפנוי הוא בחינת עתיקא וכולי.

וזה גם עניין מ"ש רבי נחמן מברסלב לגבי התיקון הכללי, שהוא תיקון המחשבה, דהיינו שלמות השכל, שהיא השכל הנקנה וכולי.

המאמר איך ניתן לצאת מהחלל הפנוי בשלום ? - בחסות האתר EIP.co.il
הכנס לאתר ותהנה ללא הגבלה מעוד מאמרים על: יהדות, רבי נחמן, תורה, ברסלב, אמונה, רבי נחמן מברסלב ועוד ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברסלב - רבי נחמן מברסלב - אימון אישי

רבי נחמן מברסלב מבאר כי קיימת אהבה שבדעת, שהיא האהבה של השי"ת לעם ישראל כפי שהיא היתה לפני בריאת העולם. ובפשיטות הרעיון הוא כי כאשר האדם נכלל בבחינת לפני הבריאה, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הזאת שהיא אינה תלויה בדבר. והאהבה הזאת שבדעת היא בחינת מחוייב המציאות, והיא נצחית והיא מעל הזמן, והיא לא משתנה, ואין בה שום רע, והיא לא תלויה בשום סיבה משום שהיא קודמת לבריאת הסיבות וכולי. ומצו"ב מאמר מהעניין הנ"ל - אהבה עצמית אמיתית. איך להגיע אליה ? והרעיון שלו הוא, כי על ידי זה שהנשמה של האדם נכללת באין סוף, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הנ"ל **** אהבה עצמית. מהי ...


- ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כה - אחוי לן מנא דלא שויא לחבלא ואחר כך כשמשיג בשכלו כל מה שיש ביד אנושי להשיג אז שכלו שב שכל הנקנה כמו שכתבו המחקרים שיש שכל בכח, ושכל הפעל, ושכל הנקנה ועקר קיומו של אדם לאחר מיתתו אינו אלא שכל הנקנה וזה השארותיו לאחר המיתה וזה בחינת אמנה כי אמנה לשון קיום דבר כי שכל הנקנה הוא קיום של אדם לאחר מותו ושכל הנקנה נקרא מה שאדם יודע הרבה דברים בידיעה אחת כי קדם צריך לידע הרבה הקדמות קדם שידע איזהו דבר ואחר כך כשמשיג את הדבר משליך הקדמותיו ויודע את הדבר בידיעה אחת וראה גם כעין זה - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נג - עקר הולדה תלוי ...


כיצד רבי נחמן מברסלב מבאר כאן את החטא של משה שמנע ממנו להכנס לארץ ? ומדוע בעצם החטא של משה מנע ממנו בהכרח להכנס לארץ ? ז"א מדוע החטא הזה עצמו של משה, הוא בחינת פגם ארץ ישראל ? תשובה: ראשית נצטט את לשון רבי נחמן מברסלב עצמו: וכשמתפלל קדם הדרוש צריך להתפלל בתחנונים ויבקש מאת הקדוש ברוך הוא מתנת חנם ולא יתלה בזכות עצמו אף על פי שעכשו נתעורר מטה עזו של עבודתו אין זה המטה כדי להתגאות אלא כדי להכניע הרע שבעדה כי ברבים יש בהם טובים ורעים וצריך להכניע הרע שברעים כנ"ל אבל לפני השם יתברך יעמד כדל וכרש וידבר תחנונים ולא יתלה בשום זכות וזהו: "ואתחנן אל ה' ...


אמר רבי נחמן מברסלב כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חותם בתוך חותם כי לפני העלייה חייב שתהיה ירידה אך כשרוצים לצאת ממדרגת 'נעשה ונשמע' זה למדרגת 'נעשה ונשמע' גבוה ממנה צריך להיות ירידה קדם העליה כי הירידה היא תכלית העליה וכיו"ב מביא רבי נחמן מברסלב כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה מח - כשאדם נכנס בעבודת השם, אזי מראין לו התרחקות וכיו"ב גם כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה עד - רומה על השמים אלהים על כל הארץ כבודך כשאדם נכנס בעבודת השם אזי הדרך שמראין לו התרחקות ונדמה לו שמרחיקין אותו מלמעלה ואין מניחין אותו כלל לכנס לעבודת השם ובאמת כל ההתרחקות ...


- שיחות הר"ן - אות רסב - שיחות מורנו הרב רבי נחמן דע שיש חן שמי שיכול להשתמש בזה החן הוא יכול לעשות שאלת חלום ולידע עתידות על ידי החלומות החן הזה הוא בחינת החן שמובא כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה א - אשרי תמימי דרך דהיינו קישור החוכמה למלכות, דהיינו להסתכל בשכל שיש בכל דבר, שזהו בחינת חן עיי"ש. ועניין החלומות ובירור החלומות, שורשו בבירור כוח המדמה של האדם. כי כוח המדמה שורה על המלכות. וכאשר האדם מסתכל בשכל שבכל דבר, על ידי זה הוא מתקן את המדמה שהוא הדמיון, כי הוא משתמש בשכל, שעל ידו נעשה בירור המדמה וכולי. ועניין החלומות הברורים שמובא שם, הוא ...


. כמה פעמים חזר בעצמו דברי העולם שאומרים עליו שאין כאן ממצע, רק או שהוא חס ושלום כמו שהמתנגדים בודים עליו וכו' הדוברים על צדיק עתק רחמנא לצלן וכו' או אם הוא להפך שהוא צדיק אמתי, אזי הוא חדוש נפלא ונורא ונשגב שאי אפשר לשער במח אנושי כלל. כי כך היו רגילים רב העולם לומר עליו זכרונו לברכה. והוא זכרונו לברכה חזר בעצמו דבורים אלו כמה פעמים ורמז לנו שהאמת הוא כן שאין כאן ממצע. והבוחר יבחר לו האמת כי האמת הוא אחד. [ועין בסימן נ"א בלקוטי א] ומזאת השיחה בעצמה יוכל להבין מעט גדלתו כי על ידי עצם ההתנגדות והמחלקת יוכל להבין האמת בהפך ממש ויתפלא על עצם גדלתו ...


בסיפור על בת המלך, מסופר על המשנה למלך שפגש איש שנושא אילן... גם בסיפור על החיגר מסופר על האילן שהשדים ניסו לעקור. גם בסיפור על הקבצנים, מסופר על זה שיש אילן שתחתיו נמצאים כל הציפורים והחיות וכולי בשלום. מה הקשר בין האילנות האלו ? מהו הנמשל של האילן ? תשובה: אילן פירושו שכל. כגודל וכעומק השכל, כך חוזקו וכולי של האילן. ראה כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה טו - מי שרוצה לטעם טעם אור הגנוז והעניין הוא: כאשר המשנה למלך באבידת בת המלך פגש אדם שנושא אילן, הנמשל הוא שהמשנה למך הגיע לשכל ולתובנה כלשהי גדולה כ"כ שאף אחד לא הגיע אליה לפניו. ומהאילן הזה יוצאים ...


מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19107911 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196011 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196060 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196094 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196068 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196065 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196093 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica