אהבה שבדעת שאינה תלויה בדבר
רבי נחמן מברסלב מבאר כי קיימת אהבה שבדעת, שהיא האהבה של השי"ת לעם ישראל כפי שהיא היתה לפני בריאת העולם.
ובפשיטות הרעיון הוא כי כאשר האדם נכלל בבחינת לפני הבריאה, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הזאת שהיא אינה תלויה בדבר.
והאהבה הזאת שבדעת היא בחינת מחוייב המציאות, והיא נצחית והיא מעל הזמן, והיא לא משתנה, ואין בה שום רע, והיא לא תלויה בשום סיבה משום שהיא קודמת לבריאת הסיבות וכולי.
ומצו"ב מאמר מהעניין הנ"ל
http://www.eip.co.il/?key=339 - אהבה עצמית אמיתית. איך להגיע אליה ?
והרעיון שלו הוא, כי על ידי זה שהנשמה של האדם נכללת באין סוף, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הנ"ל
****
אהבה עצמית. מהי אהבה עצמית אמיתית ? ואיך להגיע אליה ? בגלל מה לאהוב את עצמך ?
אהבה עצמית = האדם אוהב את עצמו.
קיימים 2 סוגים של אהבה עצמית.
1 - אהבה עצמית חיצונית שתלויה בדבר. 2 - אהבה עצמית פנימית שאינה תלויה בדבר.
אהבה עצמית חיצונית = האהבה של האדם לעצמו תלויה בדבר כלשהו
אהבה עצמית חיצונית = יש סיבה לאהבה של האדם לעצמו.
אהבה עצמית חיצונית = העוצמה שלה משתנה כל הזמן, לפי הסיבות שמהן נובעת האהבה.
אהבה עצמית חיצונית = יכולה להפסק בנסיבות מסוימות.
אהבה עצמית חיצונית = אהבה עצמית על תנאי. אהבה רק אם המציאות בצורה X.
אהבה עצמית חיצונית = אהבה שנובעת מהסתכלות חיצונית של האדם על עצמו.
אהבה עצמית חיצונית = אהבה שתלויה בגורמים שונים שסובבים את האדם, אך לא במהות הפנימית של האדם עצמו.
אהבה עצמית חיצונית = האדם אינו מקבל את עצמו איך שהוא, אלא רק בתנאי שהוא.
אהבה עצמית חיצונית = אהבה רגעית לזמן מוגבל.
אהבה עצמית חיצונית = אהבה שיכולה למות ולהעלם ברגע אחד.
מולה קיימת האהבה האמיתית.
אהבה עצמית אמיתית = האדם אוהב את עצמו איך שהוא ללא תנאי.
אהבה עצמית אמיתית = האהבה אינה תלויה בשום גורם חיצוני.
אהבה עצמית אמיתית = האהבה נובעת מהמהות הפנימית של האדם. המהות הנצחית שאינה משתנה לעולם.
אהבה עצמית אמיתית = אהבה שאינה תלויה בשום גורם שהוא חיצוני לאדם.
אהבה עצמית אמיתית = אהבה שאינה תלויה בדבר כלשהו.
השאלה היא איך מגיעים לאהבה עצמית אמיתית שאינה תלויה בדבר ?
תשובה:
על ידי התבוננות פנימית.
האהבה נובעת מגורם פנימי שנמצא בתוך האדם, ולכן על האדם להסתכל אך ורק פנימה.
פירוש:
על האדם להסתכל אל תוך עצמו, ולנסות להבין מי הוא.
להבין מי אתה = להבין את עצמך. להבין את המניעים השונים שבגללם אתה עושה את מעשיך.
להבין את עצמך = להבין מדוע אתה חושב דווקא בצורה כלשהי ולא אחרת.
להבין את עצמך = להבין מדוע בכל רגע אתה בוחר לעשות דברים מסוימים ולא אחרים.
להבין את עצמך = להבין ולדעת בדיוק מה בשליטתך ומה לא.
להבין את עצמך = לא לחשוב בטעות שאתה יכול לעשות משהו שאינך יכול לעשות אותו.
להבין את עצמך = לדעת בדיוק את כל האלטרנטיבות והאפשרויות שלך להשיג את מה שאתה באמת רוצה.
להבין את עצמך = להבין מה בכלל אתה רוצה ולמה אתה רוצה את זה.
להבין את עצמך = להבין מהיכן הרצונות שלך מגיעים.
להבין את עצמך = להבין מדוע אתה מרגיש רגש מסוים ולא אחר.
להבין את עצמך = לדעת את הכל על עצמך.
להבין את עצמך = להבין מהי המהות של התודעה / "אני" שלך.
להבין את עצמך = לדעת ממה התודעה שלך עשויה. איך היא חושבת. מה היא רוצה וכולי.
להבין את עצמך = להתחבר לרובד הפנימי של עצמך.
כאשר האדם מתחבר לעצמו = מסתכל על הפנימיות של עצמו, בסופו של דבר הוא יגיע לאהבה עצמית אמיתית שאינה תלויה בדבר.
למה האדם אינו מתבונן פנימה ?
תשובה: משום חוסר הבנה שלו את עצמו.
האדם בטעות מאשים את עצמו בכל מיני דברים. ולכן הוא מעדיף לא לדעת את עצמו.
אך כל זה שורשו בטעות בלבד.
על האדם לא לפחד להסתכל פנימה.
להסתכל פנימה = על הפנימיות של הפנימיות.
להסתכל פנימה = אם האדם מוצא משהו שאינו מוצא חן בעיניו, לא לפחד מכך, אלא להמשיך לחקור פנימה את הדבר הזה עצמו.
ז"א אם האדם מוצא בעצמו משהו שלא נראה לו, עליו להמשיך הלאה ולחקור עוד יותר פנימה את המהות ואת השורש של הבעיה.
על האדם להתקדם קדימה ופנימה עד לשורש של ההתנהגות שלו.
להגיע אל השורש = השורש הראשון שבגללו כל שאר הסיבות קיימות.
כל התנהגות שורשה בדפוס התנהגות. וכל דפוס התנהגות שורשו במחשבה. וכל מחשבה שורשה במחשבה אחרת פנימית יותר.
על האדם להגיע אל השורש של המחשבות שלו.
בסופו של התהליך, כאשר האדם באמת מבין את עצמו, באותו הרגע הוא אוהב את עצמו באהבה אמיתית ונצחית שאינה תלויה בדבר.
על האדם לא לפחד לחקור, עד שהוא יגיע אל האהבה שאינה תלויה בדבר.
והעניין הוא כדלעיל, כי האהבה שבדעת שורשה מלפני הבריאה, דהיינו מלפני כל הסיבות, דהיינו אהבה ללא סיבה, ולכן היא נצחית ואמיתית וכולי...
ועוד בעניין אהבה שאינה תלויה בדבר
http://www.eip.co.il/?key=167 - אהבה. מהי אהבה אמיתית באמת ? ואיך להגיע אליה ?
מבואר בו גם עניין של ואהבת לרעך כמוך ממש, על ידי זה שהאדם נכלל בא"ס לגמרי, ויש לו ענווה אמיתית, על ידי זה הוא זוכה לאהבה אמיתית
ואהבת אמת תלויה במידת האמת. ואהבת אמת היא בבחינת לפני הבריאה. וכדי לזכות לבחינת לפני הבריאה, לשם כך צריך את מידת האמת כמבואר.
המאמר אהבה שבדעת שאינה תלויה בדבר - בחסות האתר EIP.co.il
הכנס לאתר ותהנה ללא הגבלה מעוד מאמרים על: רבי נחמן, יהדות, ברסלב, רבי נחמן מברסלב, אמונה, תורה ועוד ...