חפש מאמרים:
שלום אורח
23.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אהבה שבדעת שאינה תלויה בדבר

אהבה שבדעת שאינה תלויה בדבר

רבי נחמן מברסלב מבאר כי קיימת אהבה שבדעת, שהיא האהבה של השי"ת לעם ישראל כפי שהיא היתה לפני בריאת העולם.

ובפשיטות הרעיון הוא כי כאשר האדם נכלל בבחינת לפני הבריאה, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הזאת שהיא אינה תלויה בדבר.

והאהבה הזאת שבדעת היא בחינת מחוייב המציאות, והיא נצחית והיא מעל הזמן, והיא לא משתנה, ואין בה שום רע, והיא לא תלויה בשום סיבה משום שהיא קודמת לבריאת הסיבות וכולי.

ומצו"ב מאמר מהעניין הנ"ל

http://www.eip.co.il/?key=339 - אהבה עצמית אמיתית. איך להגיע אליה ?

והרעיון שלו הוא, כי על ידי זה שהנשמה של האדם נכללת באין סוף, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הנ"ל

****

אהבה עצמית. מהי אהבה עצמית אמיתית ? ואיך להגיע אליה ? בגלל מה לאהוב את עצמך ?

אהבה עצמית = האדם אוהב את עצמו.

קיימים 2 סוגים של אהבה עצמית.

1 - אהבה עצמית חיצונית שתלויה בדבר. 2 - אהבה עצמית פנימית שאינה תלויה בדבר.

אהבה עצמית חיצונית = האהבה של האדם לעצמו תלויה בדבר כלשהו

אהבה עצמית חיצונית = יש סיבה לאהבה של האדם לעצמו.

אהבה עצמית חיצונית = העוצמה שלה משתנה כל הזמן, לפי הסיבות שמהן נובעת האהבה.

אהבה עצמית חיצונית = יכולה להפסק בנסיבות מסוימות.

אהבה עצמית חיצונית = אהבה עצמית על תנאי. אהבה רק אם המציאות בצורה X.

אהבה עצמית חיצונית = אהבה שנובעת מהסתכלות חיצונית של האדם על עצמו.

אהבה עצמית חיצונית = אהבה שתלויה בגורמים שונים שסובבים את האדם, אך לא במהות הפנימית של האדם עצמו.

אהבה עצמית חיצונית = האדם אינו מקבל את עצמו איך שהוא, אלא רק בתנאי שהוא.

אהבה עצמית חיצונית = אהבה רגעית לזמן מוגבל.

אהבה עצמית חיצונית = אהבה שיכולה למות ולהעלם ברגע אחד.

מולה קיימת האהבה האמיתית.

אהבה עצמית אמיתית = האדם אוהב את עצמו איך שהוא ללא תנאי.

אהבה עצמית אמיתית = האהבה אינה תלויה בשום גורם חיצוני.

אהבה עצמית אמיתית = האהבה נובעת מהמהות הפנימית של האדם. המהות הנצחית שאינה משתנה לעולם.

אהבה עצמית אמיתית = אהבה שאינה תלויה בשום גורם שהוא חיצוני לאדם.

אהבה עצמית אמיתית = אהבה שאינה תלויה בדבר כלשהו.

השאלה היא איך מגיעים לאהבה עצמית אמיתית שאינה תלויה בדבר ?

תשובה:

על ידי התבוננות פנימית.

האהבה נובעת מגורם פנימי שנמצא בתוך האדם, ולכן על האדם להסתכל אך ורק פנימה.

פירוש:

על האדם להסתכל אל תוך עצמו, ולנסות להבין מי הוא.

להבין מי אתה = להבין את עצמך. להבין את המניעים השונים שבגללם אתה עושה את מעשיך.

להבין את עצמך = להבין מדוע אתה חושב דווקא בצורה כלשהי ולא אחרת.

להבין את עצמך = להבין מדוע בכל רגע אתה בוחר לעשות דברים מסוימים ולא אחרים.

להבין את עצמך = להבין ולדעת בדיוק מה בשליטתך ומה לא.

להבין את עצמך = לא לחשוב בטעות שאתה יכול לעשות משהו שאינך יכול לעשות אותו.

להבין את עצמך = לדעת בדיוק את כל האלטרנטיבות והאפשרויות שלך להשיג את מה שאתה באמת רוצה.

להבין את עצמך = להבין מה בכלל אתה רוצה ולמה אתה רוצה את זה.

להבין את עצמך = להבין מהיכן הרצונות שלך מגיעים.

להבין את עצמך = להבין מדוע אתה מרגיש רגש מסוים ולא אחר.

להבין את עצמך = לדעת את הכל על עצמך.

להבין את עצמך = להבין מהי המהות של התודעה / "אני" שלך.

להבין את עצמך = לדעת ממה התודעה שלך עשויה. איך היא חושבת. מה היא רוצה וכולי.

להבין את עצמך = להתחבר לרובד הפנימי של עצמך.

כאשר האדם מתחבר לעצמו = מסתכל על הפנימיות של עצמו, בסופו של דבר הוא יגיע לאהבה עצמית אמיתית שאינה תלויה בדבר.

למה האדם אינו מתבונן פנימה ?

תשובה: משום חוסר הבנה שלו את עצמו.

האדם בטעות מאשים את עצמו בכל מיני דברים. ולכן הוא מעדיף לא לדעת את עצמו.

אך כל זה שורשו בטעות בלבד.

על האדם לא לפחד להסתכל פנימה.

להסתכל פנימה = על הפנימיות של הפנימיות.

להסתכל פנימה = אם האדם מוצא משהו שאינו מוצא חן בעיניו, לא לפחד מכך, אלא להמשיך לחקור פנימה את הדבר הזה עצמו.

ז"א אם האדם מוצא בעצמו משהו שלא נראה לו, עליו להמשיך הלאה ולחקור עוד יותר פנימה את המהות ואת השורש של הבעיה.

על האדם להתקדם קדימה ופנימה עד לשורש של ההתנהגות שלו.

להגיע אל השורש = השורש הראשון שבגללו כל שאר הסיבות קיימות.

כל התנהגות שורשה בדפוס התנהגות. וכל דפוס התנהגות שורשו במחשבה. וכל מחשבה שורשה במחשבה אחרת פנימית יותר.

על האדם להגיע אל השורש של המחשבות שלו.

בסופו של התהליך, כאשר האדם באמת מבין את עצמו, באותו הרגע הוא אוהב את עצמו באהבה אמיתית ונצחית שאינה תלויה בדבר.

על האדם לא לפחד לחקור, עד שהוא יגיע אל האהבה שאינה תלויה בדבר.

והעניין הוא כדלעיל, כי האהבה שבדעת שורשה מלפני הבריאה, דהיינו מלפני כל הסיבות, דהיינו אהבה ללא סיבה, ולכן היא נצחית ואמיתית וכולי...

ועוד בעניין אהבה שאינה תלויה בדבר

http://www.eip.co.il/?key=167 - אהבה. מהי אהבה אמיתית באמת ? ואיך להגיע אליה ?

מבואר בו גם עניין של ואהבת לרעך כמוך ממש, על ידי זה שהאדם נכלל בא"ס לגמרי, ויש לו ענווה אמיתית, על ידי זה הוא זוכה לאהבה אמיתית

ואהבת אמת תלויה במידת האמת. ואהבת אמת היא בבחינת לפני הבריאה. וכדי לזכות לבחינת לפני הבריאה, לשם כך צריך את מידת האמת כמבואר.

המאמר אהבה שבדעת שאינה תלויה בדבר - בחסות האתר EIP.co.il
הכנס לאתר ותהנה ללא הגבלה מעוד מאמרים על: רבי נחמן, יהדות, ברסלב, רבי נחמן מברסלב, אמונה, תורה ועוד ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברסלב - רבי נחמן מברסלב - אימון אישי

- ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כה - אחוי לן מנא דלא שויא לחבלא ואחר כך כשמשיג בשכלו כל מה שיש ביד אנושי להשיג אז שכלו שב שכל הנקנה כמו שכתבו המחקרים שיש שכל בכח, ושכל הפעל, ושכל הנקנה ועקר קיומו של אדם לאחר מיתתו אינו אלא שכל הנקנה וזה השארותיו לאחר המיתה וזה בחינת אמנה כי אמנה לשון קיום דבר כי שכל הנקנה הוא קיום של אדם לאחר מותו ושכל הנקנה נקרא מה שאדם יודע הרבה דברים בידיעה אחת כי קדם צריך לידע הרבה הקדמות קדם שידע איזהו דבר ואחר כך כשמשיג את הדבר משליך הקדמותיו ויודע את הדבר בידיעה אחת וראה גם כעין זה - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נג - עקר הולדה תלוי ...


כיצד רבי נחמן מברסלב מבאר כאן את החטא של משה שמנע ממנו להכנס לארץ ? ומדוע בעצם החטא של משה מנע ממנו בהכרח להכנס לארץ ? ז"א מדוע החטא הזה עצמו של משה, הוא בחינת פגם ארץ ישראל ? תשובה: ראשית נצטט את לשון רבי נחמן מברסלב עצמו: וכשמתפלל קדם הדרוש צריך להתפלל בתחנונים ויבקש מאת הקדוש ברוך הוא מתנת חנם ולא יתלה בזכות עצמו אף על פי שעכשו נתעורר מטה עזו של עבודתו אין זה המטה כדי להתגאות אלא כדי להכניע הרע שבעדה כי ברבים יש בהם טובים ורעים וצריך להכניע הרע שברעים כנ"ל אבל לפני השם יתברך יעמד כדל וכרש וידבר תחנונים ולא יתלה בשום זכות וזהו: "ואתחנן אל ה' ...


אמר רבי נחמן מברסלב כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חותם בתוך חותם כי לפני העלייה חייב שתהיה ירידה אך כשרוצים לצאת ממדרגת 'נעשה ונשמע' זה למדרגת 'נעשה ונשמע' גבוה ממנה צריך להיות ירידה קדם העליה כי הירידה היא תכלית העליה וכיו"ב מביא רבי נחמן מברסלב כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה מח - כשאדם נכנס בעבודת השם, אזי מראין לו התרחקות וכיו"ב גם כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה עד - רומה על השמים אלהים על כל הארץ כבודך כשאדם נכנס בעבודת השם אזי הדרך שמראין לו התרחקות ונדמה לו שמרחיקין אותו מלמעלה ואין מניחין אותו כלל לכנס לעבודת השם ובאמת כל ההתרחקות ...


- שיחות הר"ן - אות רסב - שיחות מורנו הרב רבי נחמן דע שיש חן שמי שיכול להשתמש בזה החן הוא יכול לעשות שאלת חלום ולידע עתידות על ידי החלומות החן הזה הוא בחינת החן שמובא כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה א - אשרי תמימי דרך דהיינו קישור החוכמה למלכות, דהיינו להסתכל בשכל שיש בכל דבר, שזהו בחינת חן עיי"ש. ועניין החלומות ובירור החלומות, שורשו בבירור כוח המדמה של האדם. כי כוח המדמה שורה על המלכות. וכאשר האדם מסתכל בשכל שבכל דבר, על ידי זה הוא מתקן את המדמה שהוא הדמיון, כי הוא משתמש בשכל, שעל ידו נעשה בירור המדמה וכולי. ועניין החלומות הברורים שמובא שם, הוא ...


. כמה פעמים חזר בעצמו דברי העולם שאומרים עליו שאין כאן ממצע, רק או שהוא חס ושלום כמו שהמתנגדים בודים עליו וכו' הדוברים על צדיק עתק רחמנא לצלן וכו' או אם הוא להפך שהוא צדיק אמתי, אזי הוא חדוש נפלא ונורא ונשגב שאי אפשר לשער במח אנושי כלל. כי כך היו רגילים רב העולם לומר עליו זכרונו לברכה. והוא זכרונו לברכה חזר בעצמו דבורים אלו כמה פעמים ורמז לנו שהאמת הוא כן שאין כאן ממצע. והבוחר יבחר לו האמת כי האמת הוא אחד. [ועין בסימן נ"א בלקוטי א] ומזאת השיחה בעצמה יוכל להבין מעט גדלתו כי על ידי עצם ההתנגדות והמחלקת יוכל להבין האמת בהפך ממש ויתפלא על עצם גדלתו ...


בסיפור על בת המלך, מסופר על המשנה למלך שפגש איש שנושא אילן... גם בסיפור על החיגר מסופר על האילן שהשדים ניסו לעקור. גם בסיפור על הקבצנים, מסופר על זה שיש אילן שתחתיו נמצאים כל הציפורים והחיות וכולי בשלום. מה הקשר בין האילנות האלו ? מהו הנמשל של האילן ? תשובה: אילן פירושו שכל. כגודל וכעומק השכל, כך חוזקו וכולי של האילן. ראה כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה טו - מי שרוצה לטעם טעם אור הגנוז והעניין הוא: כאשר המשנה למלך באבידת בת המלך פגש אדם שנושא אילן, הנמשל הוא שהמשנה למך הגיע לשכל ולתובנה כלשהי גדולה כ"כ שאף אחד לא הגיע אליה לפניו. ומהאילן הזה יוצאים ...


רבי נחמן מברסלב מדבר רבות על העניין של תכלית הידיעה. תכלית הידיעה היא בחינה אחת עם השכל הנקנה. ראה כאן - השכל הנקנה - מהו ? כמו כן תכלית הידיעה היא ורק היא נקראת ידיעה שלמה. והיא ידיעת השי"ת עצמו. והנה, השי"ת עצמו הוא מחוייב המציאות. וכל זמן שהאדם יודע את השי"ת באמצעות השכל שלו, הרי שהוא לא באמת יודע את השי"ת, כי מאחר שהידיעה תלויה בשכל של האדם, ממילא הידיעה היא אינה מחוייבת המציאות אלא היא רק בבחינת אפשרי המציאות בלבד. כמו כן ביאר רבי נחמן מברסלב כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה יט - עקר התכלית והשלמות הוא רק לעבד השם בתמימות גמור כי יש שכל משכיל ...


מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19108449 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196081 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196135 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196161 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196134 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196132 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196160 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica