חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי תכלית הבריאה ? להחזיר את הבריאה ללפני הבריאה ?

מהי תכלית הבריאה ? להחזיר את הבריאה ללפני הבריאה ?

שאלה:

אחד מהרעיונות שחוזרים על עצמם, הוא שהתכלית היא להחזיר את הבריאה למצב שבו היא היתה לפני הבריאה.

אפילו המושג חזרה בתשובה הוסבר בצורה הזאת, שהוא להחזיר את הדבר לשורש שלו שהוא בעצמם לפני הבריאה.

ויש כאן כמה שאלות.

1 - מה הפשט של להחזיר את הבריאה למצב של לפני הבריאה ? מה זה אומר פרקטית ?

ו2 - שזאת השאלה החשובה יותר, מדוע בעצם להחזיר את הבריאה ללפני הבריאה, הרי הבורא ברא את הבריאה כדי שתהיה בריאה ! ! ! הלא כן ?!

ז"א מאיפה צץ הרעיון הזה שצריך לקשר את הבריאה ללפני הבריאה, הרי כל הרעיון של הבריאה על ידי הבורא, היא כדי להרחיק ולהפריד את הבריאה מלפני הבריאה !

אם הבורא היה רוצה שנחבר את הבריאה ללפני הבריאה, אז למה בכלל הוא ברא את הבריאה ? הרי היה יותר הגיוני שהוא לא יברא את הבריאה ואז ממילא הכל כבר יהיה בשלמות של העולם הבא, שבו הבריאה כלולה בלפני הבריאה.

לדעתי, אם הבורא ברא את הבריאה, ההגיון אומר שצריך להרחיק ולהפריד את הבריאה מלפני הבריאה, כי זה הרי רצונו של הבורא.

אז מדוע בעצם אנחנו עושים הפוך מהבורא. הוא ברא והפריד את הבריאה מלפני הבריאה, ואנחנו צריכים לקשר אותה לשורשה. מדוע ?

יש גם את המושג של להכלל באין סוף, שמבואר עליו שצריך לכלול את כל העולמות בחינה של מחוייב המציאות. מדוע ???

הרי הבורא ברא את אפשרי המציאות כדי שיהיה אפשרי המציאות ולא רק מחוייב המציאות. אז מדוע בעצם לעשות הפוך מרצונו של הבורא ?

3 - אם באמת התכלית היא שהבריאה תהיה נפרדת מלפני הבריאה ושהאדם דווקא יחבר את הבריאה ללפני הבריאה, אז מדוע בעצם העולם לא נברא לפני הרגע שבו הוא נברא.

הרי השי"ת הוא כולו שלמות. ולפני שנברא העולם הכל היה שלמות.

אז אם התכלית היא שהאדם דווקא יחבר את הבריאה ללפני הבריאה, אז מדוע בעצם העולם לא נברא קודם.

ואם התכלית היא להפריד את הבריאה, אז מדוע בעצם לחבר אותה לשורשה.

למרות שבכל מקרה השאלה של למה העולם לא נברא לפני, בכל מקרה השאלה קיימת.

אשמח להסבר על כל הנ"ל.

תודה...

ואני שואל את השאלה הזאת דווקא כאן, כי נראה לי שכאן יש סיכוי לקבל תשובה רצינית לשאלות האלו שבדרך כלל נמנעים מלהתעסק בהן.

תודה.

תוספת לשאלה הנ"ל.

רבי נחמן כל הזמן מבאר שהחלל הפנוי הוא הכרחי לבריאת העולם ושהצמצום הוא הכרחי לבריאת העולם ושהמחלוקת היא הכרחית לבריאת העולם.

אז מדוע מצד שני צריך כאילו להחריב את העולם ולקשר את הכל לאין סוף ?

הרי השלום המופלא שאליו חותרים כולם, הוא חורבן העולם ! ! !

הרי המוחין דגדלות והשכל של האין סוף והכל, זה גם חורבן העולם ! ! !

והאמונה שעוברים איתה על החלל הפנוי, גם היא חורבן העולם ! ! !

אז בא נניח שבאמת צריך להחריב את העולם, אז בעצם מדוע בכלל הבורא ברא אותו ?!

תודה

תשובה:

לשואל, ראשית קבל מספר מאמרים שקשורים לשאלה שלך.

http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=45 - למה הבורא ברא את העולם ?

http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=125 - מדוע העולם הזה קיים ? הרי התכלית היא העולם הבא !

http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=128 - להכלל באין סוף. מה זה אומר ?

*****

שנית, לכל שאלה יש תשובה, אך לא כל תשובה היא מילולית בהכרח. אז קבל כאן מספר כיווני מחשבה, שיובילו אותך לתשובה הלא מילולית.

העניין הוא כדלקמן.

תכלית הבריאה היא הבריאה. ז"א תכלית הבריאה היא לא העולם הבא אלא העולם הזה כפי מה שהוא בכל רגע ורגע.

מצד האמת באמת, כרבר כרגע כל הבריאה כולה מקושרת לבחינת לפני הבריאה, מצד האמת באמת לפני הבריאה ואחרי הבריאה והעולם הבא זאת הכל בחינה אחת וישות אחת שקיימת תמיד ללא שום שינוי כלשהו, וממילא כל השאלות הנ"ל כולן בטלות מעיקרא.

מצד האמת באמת אף אחד לא צריך לעשות שום דבר, לא צריך לקשר את הבריאה ללפני הבריאה, ולא צריך "לתקן" את העולם, ולא צריך לעשות שום דבר בשום עניין, כי הכל כבר טוב, והעולם הבא זה כאן ממש.

כמו כן, מצד האמת באמת התכלית היא העולם הזה שהוא נפרד מהבורא. כי אלמלא הוא עצמו היה התכלית, הרי שהוא עצמו לא היה קיים. אם הוא עצמו קיים, אז הוא עצמו התכלית.

אלא מה ? שמצד האדם בלבד יש את השינויים.

פירוש: מצד האדם עצמו יש את כל השינויים וההבדלים בין לפני לאחרי הבריאה ובין העולם הזה לבין העולם הבא.

ובאמת מצד האמת באמת אף אחד לא צריך לעשות שום דבר בשום עניין.

אלא שהאדם מחמת מעשיו הרעים ומחמת פגם דעתו שנפגמה בחטא אדם הראשון בעץ הדעת, מחמת החטא הזה האדם לא רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת. ומחמת זה הוא צריך לקשר את הבריאה ללפני הבריאה שזה העולם הבא.

בפועל זה אומר שעיקר העבודה של האדם זה לראות את האמת שהכל כבר טוב ומושלם כפי מה שהוא תמיד.

לקשר את הבריאה ללפני הבריאה, יש לזה היבטים רבים ושונים.

לדוגמא, לכל דבר יש סיבה. וכל תוצאה היא בחינת הבריאה והסיבה שלה היא בחינת לפני הבריאה.

להבין את הסיבה של כל דבר, זה לדוגמא מימוש בפועל של לקשר את הבריאה ללפני הבריאה.

ראה כיו"ב גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=120 - מה הקשר שבין השכינה לבין החלל הפנוי ?

דוגמא נוספת, כל דיבור שהאדם אומר אותו, יש שכל מסויים שבגללו הוא אמר את הדיבור הזה.

להבין את השכל שיש בכל דבר, זה בחינת לקשר את הבריאה ללפני הבריאה...

וכן על זה הדרך...

וכאשר האדם הולך בדרך הנ"ל, על ידי זה הוא עולה מדרגה לדרגה, עד שבסופו של התהליך הוא מקשר את השכל שלו לשכל הנקנה, שהוא השכל שהיה לאדם הראשון לפני החטא.

ואז נתקן חטא אדם הראשון, והאדם נכלל באין סוף, והאדם עובר לעולם שכולו טוב וכולי...

****

לגבי העניין של חורבן העולם.

בהמשך לכל הנ"ל, אז ראשית כנ"ל, מצד האמת אין שום שאלה, כי מצד האמת אין שום חילוק בין לפני לאחרי הבריאה ולעולם הבא.

אך מצד השאלה, השאלה היא אכן נכונה. אם התכלית היתה שיהיה שלום בעולם, הרי שמראש הבורא לא היה בורא את העולם עם מחלוקת.

אכן המחלוקת והחלל הפנוי והרע וכל השאר, כולם הכרחיים לקיום העולם, ורצון הבורא שהעולם יהיה קיים.

עיקר העבודה של האדם, היא לקשר את שתי הבחינות של לפני ואחרי הבריאה.

וכאן יש 2 צדדים שונים.

מצד אחד המשמעות היא לכלול ולבטל את הבריאה בבחינת לפני הבריאה. שזהו אכן חורבן העולם !

אבל יש גם בחינה הפוכה, שהיא לכלול ולבטל את הבחינה של לפני הבריאה בתוך הבריאה, שזאת באמת השלמות והתכלית וכולי... ואדרבה, לא רק שזה לא חורבן העולם, אלא שזה בניין העולם וכולי...

המאמר מהי תכלית הבריאה ? להחזיר את הבריאה ללפני הבריאה ? - בחסות האתר EIP.co.il
הכנס לאתר ותהנה ללא הגבלה מעוד מאמרים על: רבי נחמן, אמונה, יהדות, תורה, ברסלב, רבי נחמן מברסלב ועוד ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברסלב - רבי נחמן מברסלב - אימון אישי

רבי נחמן מברסלב מבאר כי קיימת אהבה שבדעת, שהיא האהבה של השי"ת לעם ישראל כפי שהיא היתה לפני בריאת העולם. ובפשיטות הרעיון הוא כי כאשר האדם נכלל בבחינת לפני הבריאה, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הזאת שהיא אינה תלויה בדבר. והאהבה הזאת שבדעת היא בחינת מחוייב המציאות, והיא נצחית והיא מעל הזמן, והיא לא משתנה, ואין בה שום רע, והיא לא תלויה בשום סיבה משום שהיא קודמת לבריאת הסיבות וכולי. ומצו"ב מאמר מהעניין הנ"ל - אהבה עצמית אמיתית. איך להגיע אליה ? והרעיון שלו הוא, כי על ידי זה שהנשמה של האדם נכללת באין סוף, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הנ"ל **** אהבה עצמית. מהי ...


- ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כה - אחוי לן מנא דלא שויא לחבלא ואחר כך כשמשיג בשכלו כל מה שיש ביד אנושי להשיג אז שכלו שב שכל הנקנה כמו שכתבו המחקרים שיש שכל בכח, ושכל הפעל, ושכל הנקנה ועקר קיומו של אדם לאחר מיתתו אינו אלא שכל הנקנה וזה השארותיו לאחר המיתה וזה בחינת אמנה כי אמנה לשון קיום דבר כי שכל הנקנה הוא קיום של אדם לאחר מותו ושכל הנקנה נקרא מה שאדם יודע הרבה דברים בידיעה אחת כי קדם צריך לידע הרבה הקדמות קדם שידע איזהו דבר ואחר כך כשמשיג את הדבר משליך הקדמותיו ויודע את הדבר בידיעה אחת וראה גם כעין זה - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נג - עקר הולדה תלוי ...


כיצד רבי נחמן מברסלב מבאר כאן את החטא של משה שמנע ממנו להכנס לארץ ? ומדוע בעצם החטא של משה מנע ממנו בהכרח להכנס לארץ ? ז"א מדוע החטא הזה עצמו של משה, הוא בחינת פגם ארץ ישראל ? תשובה: ראשית נצטט את לשון רבי נחמן מברסלב עצמו: וכשמתפלל קדם הדרוש צריך להתפלל בתחנונים ויבקש מאת הקדוש ברוך הוא מתנת חנם ולא יתלה בזכות עצמו אף על פי שעכשו נתעורר מטה עזו של עבודתו אין זה המטה כדי להתגאות אלא כדי להכניע הרע שבעדה כי ברבים יש בהם טובים ורעים וצריך להכניע הרע שברעים כנ"ל אבל לפני השם יתברך יעמד כדל וכרש וידבר תחנונים ולא יתלה בשום זכות וזהו: "ואתחנן אל ה' ...


אמר רבי נחמן מברסלב כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חותם בתוך חותם כי לפני העלייה חייב שתהיה ירידה אך כשרוצים לצאת ממדרגת 'נעשה ונשמע' זה למדרגת 'נעשה ונשמע' גבוה ממנה צריך להיות ירידה קדם העליה כי הירידה היא תכלית העליה וכיו"ב מביא רבי נחמן מברסלב כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה מח - כשאדם נכנס בעבודת השם, אזי מראין לו התרחקות וכיו"ב גם כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה עד - רומה על השמים אלהים על כל הארץ כבודך כשאדם נכנס בעבודת השם אזי הדרך שמראין לו התרחקות ונדמה לו שמרחיקין אותו מלמעלה ואין מניחין אותו כלל לכנס לעבודת השם ובאמת כל ההתרחקות ...


- שיחות הר"ן - אות רסב - שיחות מורנו הרב רבי נחמן דע שיש חן שמי שיכול להשתמש בזה החן הוא יכול לעשות שאלת חלום ולידע עתידות על ידי החלומות החן הזה הוא בחינת החן שמובא כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה א - אשרי תמימי דרך דהיינו קישור החוכמה למלכות, דהיינו להסתכל בשכל שיש בכל דבר, שזהו בחינת חן עיי"ש. ועניין החלומות ובירור החלומות, שורשו בבירור כוח המדמה של האדם. כי כוח המדמה שורה על המלכות. וכאשר האדם מסתכל בשכל שבכל דבר, על ידי זה הוא מתקן את המדמה שהוא הדמיון, כי הוא משתמש בשכל, שעל ידו נעשה בירור המדמה וכולי. ועניין החלומות הברורים שמובא שם, הוא ...


. כמה פעמים חזר בעצמו דברי העולם שאומרים עליו שאין כאן ממצע, רק או שהוא חס ושלום כמו שהמתנגדים בודים עליו וכו' הדוברים על צדיק עתק רחמנא לצלן וכו' או אם הוא להפך שהוא צדיק אמתי, אזי הוא חדוש נפלא ונורא ונשגב שאי אפשר לשער במח אנושי כלל. כי כך היו רגילים רב העולם לומר עליו זכרונו לברכה. והוא זכרונו לברכה חזר בעצמו דבורים אלו כמה פעמים ורמז לנו שהאמת הוא כן שאין כאן ממצע. והבוחר יבחר לו האמת כי האמת הוא אחד. [ועין בסימן נ"א בלקוטי א] ומזאת השיחה בעצמה יוכל להבין מעט גדלתו כי על ידי עצם ההתנגדות והמחלקת יוכל להבין האמת בהפך ממש ויתפלא על עצם גדלתו ...


בסיפור על בת המלך, מסופר על המשנה למלך שפגש איש שנושא אילן... גם בסיפור על החיגר מסופר על האילן שהשדים ניסו לעקור. גם בסיפור על הקבצנים, מסופר על זה שיש אילן שתחתיו נמצאים כל הציפורים והחיות וכולי בשלום. מה הקשר בין האילנות האלו ? מהו הנמשל של האילן ? תשובה: אילן פירושו שכל. כגודל וכעומק השכל, כך חוזקו וכולי של האילן. ראה כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה טו - מי שרוצה לטעם טעם אור הגנוז והעניין הוא: כאשר המשנה למלך באבידת בת המלך פגש אדם שנושא אילן, הנמשל הוא שהמשנה למך הגיע לשכל ולתובנה כלשהי גדולה כ"כ שאף אחד לא הגיע אליה לפניו. ומהאילן הזה יוצאים ...


מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19107912 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196011 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196060 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196094 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196068 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196065 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196093 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica