לזרוק קולות - סיפור הציפורים בסיפורי מעשיות
מכאן http://breslev.eip.co.il/?key=60
הֵשִׁיב: אֲנִי יָכוֹל לְתַקֵּן
כִּי אֲנִי יָכוֹל לַעֲשׂוֹת וּלְכַוֵּן כָּל הַקּוֹלוֹת שֶׁבָּעוֹלָם
[הַיְנוּ שֶׁכָּל מִינֵי קוֹלוֹת שֶׁבָּעוֹלָם הוּא יָכוֹל לְהוֹצִיאָם בְּקוֹלוֹ
וּלְכַוֵּן מַמָּשׁ כְּמוֹ אֵיזֶה קוֹל שֶׁיִּהְיֶה]
גַּם אֲנִי יָכוֹל לְהַשְׁלִיךְ קוֹלוֹת
הַיְנוּ, כִּי אֲנִי יָכוֹל לְהַשְׁלִיךְ קוֹל
שֶׁבְּכָאן, בַּמָּקוֹם שֶׁאֲנִי מוֹצִיא הַקּוֹל, לא יִהְיֶה נִשְׁמָע הַקּוֹל כְּלָל
רַק בְּרָחוֹק יִהְיֶה נִשְׁמָע שָׁם הַקּוֹל
מה לדעתכם הנמשל של היכולת של הצדיק לזרוק קולות וכולי ?
*****
רמז:
http://breslev.eip.co.il/?key=566
ספר עמי ואמר שיש לו דברים גבוהים ונעלמים מאד בענין שיחתו שמשיח עם בני אדם, אך אי אפשר לי לגלות זאת. כי הלא אני צריך לדבר גם עמך ואם יגלה דרכי שיחתו הקדושה שוב לא יוכל לדבר ולפעל מה שרוצה.
***
ויש גם את העניין של "עלו זה בנגב" וכולי.
בכל מקרה השלכת הקולות, היא אחד מהדברים שרבי נחמן מברסלב מתכוון אליהם בנ"ל...
כיצד הדברים קשורים ?
התשובה בפשיטות היא:
כי הצדיק יודע ויכול להלביש כל דבר בכל דבר אחר, מאחר שהוא מקושר לשורש הדברים.
פירוש: הצדיק יכול לגרום לך לחשוב בצורה מסויימת, באמצעות זה שהוא מעודד אותך לחשוב את ההפך של מה שהוא רוצה שתחשוב.
הצדיק לדוגמא מדבר עם המון העם שיחות חולין, בענייני העולם הזה לגמרי. אך תוך כדי זה הוא מקשר אותם להיכן שהוא רוצה, בדרך שרק הוא יודע איך לעשות זאת.
היכולת הזאת של הצדיק נובעת מכך שהוא יודע את שורש כל הדיבורים כולם. ולכן הוא יכול להלביש כל דבר בכל דבר אחר.
הצדיק יכול לדוגמא לעודד מישהו לעבוד עבודה זרה, ובתוך זה להלביש לו שכל שיגרום לו להפסיק לעבוד עבודה זרה.
וזה מ"ש בסיפור שם:
אֲנִי יָכוֹל לְהַשְׁלִיךְ קוֹלוֹת
הַיְנוּ, כִּי אֲנִי יָכוֹל לְהַשְׁלִיךְ קוֹל
שֶׁבְּכָאן, בַּמָּקוֹם שֶׁאֲנִי מוֹצִיא הַקּוֹל, לא יִהְיֶה נִשְׁמָע הַקּוֹל כְּלָל
רַק בְּרָחוֹק יִהְיֶה נִשְׁמָע שָׁם הַקּוֹל
כי בכאן, דהיינו במה שהאדם שומע, בכאן זה אינו נשמע, דהיינו שכאן האדם לא רואה את השכל הפנימי של הצדיק, ונדמה לאדם כאילו הצדיק הוא כמוהו ממש וכולי.
אך ברחוק, דהיינו אחרי שהאדם יקיים את דברי הצדיק, רק אז הוא יזכה לשמוע ולראות את פנימיות דברי הצדיק.
היבט נוסף של הנ"ל. לגבי:
אֲנִי יָכוֹל לְתַקֵּן
כִּי אֲנִי יָכוֹל לַעֲשׂוֹת וּלְכַוֵּן כָּל הַקּוֹלוֹת שֶׁבָּעוֹלָם
[הַיְנוּ שֶׁכָּל מִינֵי קוֹלוֹת שֶׁבָּעוֹלָם הוּא יָכוֹל לְהוֹצִיאָם בְּקוֹלוֹ
וּלְכַוֵּן מַמָּשׁ כְּמוֹ אֵיזֶה קוֹל שֶׁיִּהְיֶה]
העניין הוא, כי כל אדם בעולם לא יכול להיות ב 2 מקומות בו זמנית, כי כל אדם שהוא נמצא תחת המקום והזמן, הוא מוגבל להיות רק במקום אחד. אך הצדיק יכול להיות בכל מקום שהוא רוצה בו זמנית, כי הוא אין ממש כמובא.
והנמשל הוא, כי כל אדם בעולם יש לו את דעתו שהוא חושב שהיא האמת.
ויש לו ממילא את דעתו שהוא חושב שההפך של דעתו הוא שקר.
והאדם לא יכול ללמד זכות על כל אחד, כי האדם בטוח שדווקא הוא צודק וכולי.
אך הצדיק שיודע את שורש הרע, הוא דייקא יכול לדון את כולם לכף זכות, כי הוא יודע את שורש כל הקולות, והוא יכול להשמיע איזה קול שהוא רוצה וכולי.
פירוש נוסף: השמעת הקולות הוא בחינת היכולת של הצדיק להשיג את התכלית בכל דבר, גם בענייני העולם הזה.
בעניין זה ראה כאן: http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=58
ונסכם:
זריקת הקולות פירושו היכולת להלביש כל דבר בכל דבר אחר. וגם להחליט האם להלביש זאת בגלוי או בסתר. ולשלוט ברמת העובי של הלבוש וכולי.
המאמר לזרוק קולות - סיפור הציפורים בסיפורי מעשיות - בחסות האתר EIP.co.il
הכנס לאתר ותהנה ללא הגבלה מעוד מאמרים על: רבי נחמן, תורה, ברסלב, רבי נחמן מברסלב, אמונה, יהדות ועוד ...