בעטלר - קבצן ?
מדוע הצדיק הוא קבצן ?
הערה: במקור מיידיש בעלטר פירושו "בקשן". ויש שפירשו זאת על התפילה...
אך מה הפשט של הדימוי של קבצן עני, אל הצדיק. מה דומה ביניהם ?
רמז: התשובה כתובה כאן http://breslev.eip.co.il/?key=30 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה א - אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ ובעוד מקומות
תשובה:
הצדיק הוא בחינת "אין" לגמרי, ולכן הוא בחינת "קבצן" שאין לו מעצמו כלום.
ושם מובא:
כִּי הַיֵּצֶר טוֹב נִקְרָא "מִסְכֵּן וְחָכָם", בְּחִינַת מַלְכוּת
שֶׁהִיא בְּחִינַת עֲנִיָּה וְדַלָּה דְּלֵית לָהּ מִגַּרְמָהּ כְּלוּם
כִּי אִם מַה שֶּׁמְּקַבֶּלֶת מֵחָכְמָה.
***
והצדיק הוא בחינת "עני", כמו שהשכינה היא בחינת "עניה", כי אין לה מעצמה כלום, כי אם מה שמקבלת מהקב"ה...
המאמר בעטלר - קבצן ? - בחסות האתר EIP.co.il
הכנס לאתר ותהנה ללא הגבלה מעוד מאמרים על: רבי נחמן מברסלב, ברסלב, יהדות, רבי נחמן, אמונה, תורה ועוד ...