לעלות מדרגה לדרגה ללא מאמץ
בעניין מ"ש רבי נחמן מברסלב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=263 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה פו - עַל יְדֵי שֶׁהָעוֹלָם הֵם מִקְּטַנֵּי אֲמָנָה
וגם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=2296 - שיחות הר"ן - אות קמ
דַּע, שֶׁעַל יְדֵי שֶׁהָעוֹלָם הֵם מִקְּטַנֵּי אֲמָנָה
עַל כֵּן הֵם צְרִיכִים לְתַעֲנִית, דְּהַיְנוּ עֲבוֹדוֹת קָשׁוֹת
כִּי בְּוַדַּאי יָדוּעַ, שֶׁאֶפְשָׁר לַעֲבד הַשֵּׁם יִתְבָּרַך בְּכָל דָּבָר
כִּי 'אֵין הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא בָּא בִּטְרוּנְיָא עִם בְּרִיּוֹתָיו'
אַך מַה שֶּׁצְּרִיכִין לִפְעָמִים לַעֲבוֹדוֹת קָשׁוֹת
..
וְהָעֲבוֹדָה זָרָה וְהַכְּפִירוֹת הֵם בִּבְחִינַת: "אַף אֵין יֵשׁ רוּחַ בָּהֶם"
שֶׁאֵין בָּהֶם שׁוּם רוּחַ כְּלָל
וְהַקְּטַנֵּי אֲמָנָה הֵם בִּבְחִינַת "מִקּצֶר רוּחַ"
שֶׁהוּא כְּמוֹ מְמֻצָּע
דְּהַיְנוּ שֶׁאֵין לָהֶם אֱמוּנָה שְׁלֵמָה
שֶׁהִיא בְּחִינַת מַאֲרִיך רוּחוֹ, כַּמּוּבָא בְּמָקוֹם אַחֵר
[בְּלִקּוּטֵי א סִימָן קנה]
וְאַף עַל פִּי כֵן אֵינָם כּוֹפְרִים לְגַמְרֵי, שֶׁאֵין לָהֶם שׁוּם רוּחַ כְּלָל
רַק הֵם כְּמוֹ מְמֻצָּע
וְרוּחָם קְצָרָה בְּחִינַת מִקּצֶר רוּחַ
וְזֶהוּ: "מִקּצֶר רוּחַ וּמֵעֲבדָה קָשָׁה"
שֶׁמֵּחֲמַת שֶׁהֵם בִּבְחִינַת "קצֶר רוּחַ", מֵחֲמַת שֶׁהֵם קְטַנֵּי אֲמָנָה כַּנַּ"ל
עַל יְדֵי זֶה צְרִיכִין לַעֲבוֹדוֹת קָשׁוֹת וּלְתַעֲנִיתִים כַּנַּ"ל
...
כְּמוֹ כֵן כְּשֶׁיֵּשׁ קַטְנוּת וּפְגָם בֶּאֱמוּנָה, צְרִיכִין לַעֲשׂוֹת עֲבוֹדוֹת קָשׁוֹת כַּנַּ"ל
וְיֵשׁ כַּמָּה בְּחִינוֹת בִּקְטַנֵּי אֱמוּנָה
כִּי יֵשׁ אֲפִילּוּ צַדִּיקִים שֶׁהֵם קְטַנֵּי אֲמָנָה
כְּמוֹ שֶׁדָּרְשׁוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה עַל פָּסוּק.
"כִּי מִי בַז לְיוֹם קְטַנּוֹת" 'מִי גָּרַם לַצַּדִּיקִים' וְכוּ'
******
וסוד העניין הוא, כי הצדיק האמת זוכה להשיג את התכלית בכל דבר, והוא תמיד ובכל רגע ורגע כבר נמצא בתכלית הסופית של שעשוע העולם הבא.
כמבואר כאן http://breslev.eip.co.il/?key=47 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יח - קַרְטָלִיתָא
***
וכדי לזכות לזה, לשם כך צריך אמונה שלמה, שהיא בחינת ארץ ישראל, ששם דייקא עולים מדרגה לדרגה.
כמבואר כאן http://breslev.eip.co.il/?key=554 - חיי מוהר"ן - א - שיחות השיכים להתורות
וגם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=847 - קיצור ליקוטי מוהר"ן - ח"א - כ - תשעה תקונין
כי רק מי שיש לו שלמות האמונה, רק הוא זוכה להתחדשות בכל רגע מחדש ולעלות מדרגה לדרגה בכל רגע מחדש.
וכמו שרבי נחמן מברסלב אמר על עצמו, שאפילו הבל פה הוא לא מוציא ללא התחדשות.
כמובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=566 - חיי מוהר"ן - שמ - מעלת תורתו וספריו הקדושים
***
ואצל הצדיק האמת שזכה לעשות תשובה שלמה, הוא לא צריך לחפש מצוות, כי המצוות מחפשות אותו.
כמבואר כאן http://breslev.eip.co.il/?key=236 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה נט - יֵשׁ זָרִיז וְנִשְׂכָּר, זָרִיז וְנִפְסָד
שהמצוות רודפות אחרי הצדיק וכולי.
***
ויש גם את עניין הכוח המושך דהיינו כוח המשיכה של הארץ, דהיינו שככל שהאדם קרוב יותר, כך כוח המשיכה חזק יותר.
כמבואר כאן http://breslev.eip.co.il/?key=341 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ע - וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁמִינִי קָרָא משֶׁה
וכאשר האדם הוא כבר נמצא כולו באין סוף ממש, ממילא הוא לא צריך להתאמץ בכלל.
*
וכדי לזכות לכל הנ"ל לשם כך צריך אמונה שלמה וכולי...
ומצו"ב מאמר בעניין הנ"ל
http://www.eip.co.il/?key=30 - הצלחה אוטומאטית. איך להצליח בהצלחה אוטומאטית ?
איך להצליח. הצלחה.
הצלחה אוטומאטית = הצלחה שאינה כרוכה במאמץ.
הצלחה אוטומאטית = הצלחה שמגיעה מעצמה אל האדם.
מי שיחקור את העניין יגלה שהוא תלוי בדבר אחד ויחיד. רמת התלות של ההצלחה במעטפת החיצונית של המציאות.
ככל שההצלחה תלויה יותר בצורה מוגדרת יותר וייחודית יותר של המציאות, כי היא רחוקה יותר מלהיות אוטומאטית. לא רק שהיא לא מגיעה אל האדם מעצמה, אלא שגם לא בטוח שהאדם יצליח להגיע אליה גם עם מאמץ.
כאשר ההצלחה מוגדרת על ידי ציור ומצב ספציפי של המציאות, במקרה כזה ההצלחה אינה יכולה להיות אוטומאטית.
יחד עם זאת, כדי להגיע להצלחה אוטומאטית, הצלחה שבאה מעצמה לאדם, לשם כך יש להפוך את ההצלחה לכמה שפחות תלויה בצורה החיצונית של המציאות, וכמה שיותר תלויה במהות הפנימית של המציאות, המהות שמשתנה פחות מאשר המעטפת החיצונית.
הדבר תלוי בעד כמה האדם מבין מהי הצלחה אמיתית.
כאשר ההצלחה מוגדרת כמצב חיצוני מסוים שבו נמצא האדם, הרי שההצלחה הזו אינה אוטומאטית, והרי שלשם הצלחה כזו דרוש מאמץ רב וגם לא בהכרח בטוח שהיא אפשרית.
יחד עם זאת, כאשר האדם מסתכל על המהות הפנימית, דהיינו האדם מסתכל על הרצון הפנימי ביותר שלו, הרצון שבגללו ושממנו נוצר הרצון החיצוני שלו שהמציאות תהיה דווקא בצורה כלשהי, כאשר האדם מזדהה עם הרצון הפנימי ביותר שלו, על ידי זה הוא מגלה כי ההצלחה האמיתית היא בכלל אוטומאטית.
כאשר האדם מתחבר לפנימיות שלו והתלות הרגשית שלו היא פנימית בפנימיות שלו ולא במצב החיצוני של המציאות, על ידי זה האדם מאפשר להצלחה האמיתית להגיע אליו מעצמה. כי ההצלחה האמיתית הפנימית זמינה בכל צורה של מציאות.
ברמה המעשית: הפוך את ההצלחה שלך לפנימית במקום לחיצונית.
הצלחה פנימית = רגש פנימי של האדם שאינו תלוי במצב חיצוני של המציאות.
כאשר ההצלחה הופכת לפנימית לחלוטין, באותו הרגע היא גם כרוכה ב 0 אחוזי מאמץ והיא אוטומאטית לחלוטין.
*
קצב התקדמות. קצב ההתקדמות של האדם בכל תחום, הוא תוצאה ישירה של ההתקדמות עצמה. ככל שהאדם מתקדם יותר, כך קצב ההתקדמות שלו גדל מעצמו.
הדבר דומה לכוח המשיכה של כדור הארץ. ככל שהאדם מתקרב יותר, כך כוח המשיכה גדל יותר. וכן להפך, ככל שהאדם מתרחק יותר, כך כוח המשיכה קטן יותר.
בשורה התחתונה, ככל שהאדם מתקרב יותר אל הטוב האמיתי, כך הטוב האמיתי מתקרב יותר אליו.
בסופו של התהליך כאשר האדם מגיע אל השלמות, במצב כזה האדם מספיק להתאמץ לגמרי והטוב האמיתי מגיע אליו מעצמו ללא שום מאמץ כלל.
קצב ההתקדמות תלוי בעד כמה האדם רואה את הפוטנציאל והאפשרויות הקיימות במציאות. ככל שהאדם מודע יותר לפוטנציאל ולאפשרויות שיש לו להצליח יותר, כך הוא מסוגל להצליח מהר יותר.
קצב ההתקדמות האישי של האדם תלוי בעד כמה הוא רואה את הטוב שיש בכל דבר.
כאשר האדם מגיע לנקודה שבה הוא רואה את הטוב בכל דבר, זאת הנקודה שבה הוא כבר אינו צריך להתאמץ להרגיש טוב, אלא הטוב בא אליו מעצמו.
ברמה המעשית: כדי להאיץ את קצב ההתקדמות צריך להתקדם אל ראיה נכונה ואמיתית של המציאות. ככל שהאדם רואה טוב יותר את המציאות, כך הפוטנציאל של המציאות חשוף יותר בפניו וכך הוא מתקדם מהר יותר בפחות מאמץ.
המאמר לעלות מדרגה לדרגה ללא מאמץ - בחסות האתר EIP.co.il
הכנס לאתר ותהנה ללא הגבלה מעוד מאמרים על: רבי נחמן מברסלב, יהדות, רבי נחמן, אמונה, תורה, ברסלב ועוד ...