שדה חובה – מיקוד.
חברות ואתרים גדולים בתחום הקניות אונליין (E-commerse) כמו איביי, אמזון, דיל אקסטרים, אליאקספרס, אתר Zipy הישראלי ודומיהם, החלו לאחרונה לחייב את הלקוחות שלהם להזין גם את המיקוד שלהם באזור הזנת הכתובת לפני ביצוע רכישה. אם בעבר עניין זה היה רשות בלבד, היום לא תוכלו להמשיך בתהליך הקניה שלכם אונליין אם לא תזינו אותו. מה כל כך חשוב פתאום בלהזין גם את המיקוד בלי קשר לכתובת ? אז מאחר ואין זה חדש שלא כל החבילות מגיעות ליעדן עקב סיבות שידועות יותר לדואר מאשר לנו, המיקוד, שמהווה אינדיקציה נוספת לכתובתו של הנמען הפך להיות פריט שחובה להזין בכל כתובת באשר היא. המיקוד הוא תעודת הזהות של האזור שלכם ואם להיות ספציפי, של הבניין שלכם. קחו את המיקוד שלכם לדוגמה והשתמשו באתרים שמאפשרים למצוא כתובת לפי מיקוד. הזינו את המיקוד שלכם ואתם תקבלו את שם הרחוב שלכם ומספר הבניין שבו אתם גרים, במדויק. אז אנחנו מבינים שהמיקוד הוא שכבת מידע נוספת בשביל הדואר לדעת היכן בדיוק אתם גרים, למקרה והכתובת שהזנתם שגויה או חסר בה מידע קריטי. מעבר לכך, מכונות אוטומטיות בדואר יכולות לקרוא את המיקוד שעל גבי החבילות ולשנע אותם לאזור החלוקה שלכם ללא צורך במגע אנושי, מה שללא הגזמה יכול לחסוך לכם לא מעט שעות ואפילו ימים בקבלת החבילה שלכם.
חברות גדולות בתחום הקניות אונליין כבר מיישמות בפועל את היתרון הזה שנקרא מיקוד ומחייבות כיום את הלקוחות שלהם למלא את שדה המיקוד מה שהם לא עשו בעבר. הם הבינו שיותר חבילות מגיעות ללקוחות שלהם כשיש מיקוד על החבילה עצמה. את המיקוד אפשר בקלות לאתר דרך אתרים ייעודיים לכך אבל לא מעט אתרים כבר הטמיעו בתוך האתר שלהם אפשרות לאיתור מיקוד בלי לצאת בכלל מהאתר. בכיר בחברת Zipy המפעילה את אתר זיפי קניה פשוטה, מסביר לנו שזו החלטה שלא היה קל לקבל מכיון שאחד המטרות העיקריות של כל אתר מכירות זה להצליח לפשט עד כמה שניתן את תהליך הקניה ושהלקוח יוכל לבצע זאת כמה שיותר מהר, בלי עיכובים. אך מה לעשות שלא כולם זוכרים את המיקוד שלהם ולכן הטמיעו את האפשרות לאתר את המיקוד מתוך האתר עצמו. בסופו של יום טוענים שם שאחוז הלקוחות שמקבלים את החבילות שלהם מאז שהם מחייבים לשים מיקוד, עלה. לכן כיום אנחנו מאד לא מצטערים על הבחירה שעשינו כי נכון שאמנם הארכנו ללקוחות את זמן הרכישה בכמה שניות טובות, אבל יש לנו לקוחות מרוצים כי הם מקבלים את החבילות שלהם.