חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רוח הסערה שהפכה מישוב למדבר - בבעל תפילה - חלק 2

רוח הסערה שהפכה מישוב למדבר - בבעל תפילה - חלק 2

* רוח הסערה שהפכה מישוב למדבר - בבעל תפילה - חלק 1.

בכל מקרה, העולה מכל האמור לעיל, הוא כי מקום ישוב היינו העניין של שלמות ישוב הדעת, היינו בחינת מ"ש רבי נחמן מברסלב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עַתִּיקָא טְמִיר וּסְתִים

וְזֶה שֶׁאָמְרוּ חֲכָמֵינוּ זַ"ל, שֶׁלֶּעָתִיד צַדִּיקִים יוֹשְׁבִים וְעַטְרוֹתֵיהֶם בְּרָאשֵׁיהֶם

'עַל רָאשֵׁיהֶם' הֻצְרַךְ לוֹמַר

כִּי לֶעָתִיד יִתְבַּטֵּל הַבְּחִירָה

וזה צַדִּיקִים יוֹשְׁבִים

שֶׁהַיְשִׁיבָה הוּא מוֹרֶה עַל הֶעְדֵּר הַבְּחִירָה

כְּמוֹ: "יוֹשֵׁב בַּשָּׁמַיִם"

שֶׁהוּא מוֹרֶה עַל הֶעְדֵּר הַהִשְׁתַּנּוּת

כִּי הַתְּנוּעָה

מוֹרֶה עַל הִשְׁתַּנּוּת מֵרָצוֹן אֶל רָצוֹן

וְהַיְשִׁיבָה מוֹרֶה עַל הֶעְדֵּר הִשְׁתַּנּוּת

הַיְנוּ בִּיטּוּל הַבְּחִירָה

וראה גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=193&PID=707#707 - תאוות. שבירת התאוות. איך למה וכמה ?

את סוד העניין של הישיבה מה משמעותו וכיצד הוא קשור לעניין האחדות של הבורא וכולי...

ומקום ישוב היינו מקום המגורים של הצדיק שהוא בבחינת מקומו של עולם, היינו שהוא גר מעל ומחוץ למקום.

כמובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=60 - סיפורי מעשיות - מעשה יג - משבעה קבצנים

וְהָלְכוּ אֵיזֶה זְמַן עַד שֶׁהָיוּ רוֹאִים [מֵרָחוֹק] אֶת הָאִילָן

וְהִסְתַּכְּלוּ וְרָאוּ, וְהִנֵּה אֵין הָאִילָן עוֹמֵד בְּמָקוֹם כְּלָל

כִּי אֵין לָאִילָן מָקוֹם כְּלָל

וּמֵאַחַר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם, אֵיךְ אֶפְשָׁר לָבוֹא אֵלָיו ?

וַאֲנִי [הַיְנוּ זֶה הַבַּעַל החֲטוֹטָרוֹת] הָיִיתִי גַּם כֵּן שָׁם עִמָּהֶם

וְאָמַרְתִּי לָהֶם.

אֲנִי יָכוֹל לְהָבִיא אֶתְכֶם אֶל הָאִילָן

כִּי זֶה הָאִילָן אֵין לוֹ מָקוֹם כְּלָל

כִּי הוּא לְמַעְלָה מֵהַמָּקוֹם לְגַמְרֵי

וּבְחִינַת מֻעָט מַחֲזִיק אֶת הַמְרֻבֶּה הוּא עֲדַיִן בַּמָּקוֹם

כִּי עַל כָּל פָּנִים יֵשׁ לוֹ מָקוֹם מֻעָט

רַק שֶׁהוּא מֻעָט מַחֲזִיק אֶת הַמְרֻבֶּה

אֲבָל עֲדַיִן יֵשׁ לוֹ מָקוֹם מֻעָט עַל כָּל פָּנִים

וּבְחִינַת מֻעָט מַחֲזִיק אֶת הַמְרֻבֶּה שֶׁיֵּשׁ לִי, [הַיְנוּ לְבַעַל הַחֲטוֹטָרוֹת]

הִיא בְּחִינַת סוֹף הַמָּקוֹם לְגַמְרֵי, שֶׁמִּשָּׁם וּלְמַעְלָה אֵין מָקוֹם כְּלָל

עַל כֵּן אֲנִי יָכוֹל לִשָּׂא אֶת כֻּלְּכֶם אֶל הָאִילָן שֶׁהוּא לְמַעְלָה מֵהַמָּקוֹם לְגַמְרֵי

[כִּי זֶה בַּעַל הַחֲטוֹטָרוֹת הוּא כְּמוֹ בְּחִינַת מְמֻצָּע בֵּין הַמָּקוֹם וּבֵין לְמַעְלָה מִן הַמָּקוֹם לְגַמְרֵי

כִּי יֵשׁ לוֹ בְּחִינָה עֶלְיוֹנָה שֶׁל בְּחִינַת מֻעָט מַחֲזִיק אֶת הַמְרֻבֶּה, שֶׁהִיא בְּחִינַת סוֹף הַמָּקוֹם מַמָּשׁ

שֶׁמִּשָּׁם וָהָלְאָה אֵין נִמְצָא תֵּבַת מָקוֹם כְּלָל

כִּי מִשָּׁם וּלְמַעְלָה הִיא בְּחִינַת לְמַעְלָה מִן הַמָּקוֹם לְגַמְרֵי

וְעַל כֵּן הוּא יָכוֹל לִשָּׂא אוֹתָם מִתּוֹךְ הַמָּקוֹם, לִבְחִינַת לְמַעְלָה מִן הַמָּקוֹם וְהָבֵן]

וכיו"ב מובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=58 - סיפורי מעשיות - מעשה יא - מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו

הֵשִׁיב לוֹ הֲלא גַּם זֶה יִפָּלֵא

[אֶלָּא מַאי] אֵיךְ תִּכָּנֵס וְתָבוֹא לְבֵיתִי ?!

וְהֶרְאָהוּ אֶת בֵּיתוֹ שֶׁעוֹמֵד בָּאֲוִיר

וְאֵיךְ תִּכְנס בְּבֵיתִי ?!

ובאמת מי שיתבונן יראה, כי במעשה הנ"ל מבן מלך ובן השפחה שהתחלפו, שם הצדיק מוגדר כאיש היער.

כי באמת הצדיק הוא דווקא גר במקום ישוב. ושאר בני העולם הם דייקא גרים ביער.

אך הרוח הסערה הפכה את הכל.

והוא בחינה אחת עם מ"ש כאן http://breslev.eip.co.il/?key=59 - סיפורי מעשיות - מעשה יב - מבעל תפילה

שהבעל תפילה יושב מחוץ לישוב. כי באמת הוא בישוב האמיתי וכולי...

*

ובאמת, מקום מגוריו של הצדיק האמת, הוא מקומו של עולם. כי הוא כולו כלול באין סוף ממש שהוא מעל המקום.

כמובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=178 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה א - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר בַּכֶּסֶא לְיוֹם חַגֵּנוּ

וּמִי שֶׁאוֹחֵז בִּבְחִינַת כִּסֵּא הַכָּבוֹד, בִּבְחִינַת שָׁרְשֵׁי הַנְּשָׁמוֹת

הוּא גַּם כֵּן בְּחִינַת מְקוֹמוֹ שֶׁל עוֹלָם, בִּבְחִינַת: "וְכִסֵּא כָּבוֹד יַנְחִילֵם, כִּי לַה' מְצוּקֵי אָרֶץ וַיָּשֶׁת עֲלֵיהֶם תֵּבֵל"

דְּהַיְנוּ עַל יְדֵי בְּחִינַת כִּסֵּא הַכָּבוֹד, שָׁרְשֵׁי הַנְּשָׁמוֹת

עַל יְדֵי זֶה הוּא מְקוֹמוֹ שֶׁל עוֹלָם, בְּחִינַת: 'וַיָּשֶׁת עֲלֵיהֶם תֵּבֵל'

וְעַל כֵּן הוּא יָכוֹל לַעֲשׂוֹת ראשׁ הַשָּׁנָה כַּנַּ"ל

וכיו"ב מובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=233 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה נו - כְּשֶׁיֵּשׁ לְהָאָדָם לֵב, אֵין שַׁיָּך אֶצְלוֹ מָקוֹם כְּלָל

כְּשֶׁיֵּשׁ לְהָאָדָם לֵב, אֵין שַׁיָּך אֶצְלוֹ מָקוֹם כְּלָל

כִּי אַדְּרַבָּא, הוּא מְקוֹמוֹ שֶׁל עוֹלָם וְכוּ'

כִּי הָאֱלקוּת הוּא בַּלֵּב, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "צוּר לְבָבִי"

וְאֵצֶל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך נֶאֱמַר: "הִנֵּה מָקוֹם אִתִּי"

שֶׁהוּא מְקוֹמוֹ שֶׁל עוֹלָם, וְאֵין הָעוֹלָם מְקוֹמוֹ

נִמְצָא, מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ לֵב יִשְׂרְאֵלִי

אֵין רָאוּי לוֹ לוֹמַר שֶׁמָּקוֹם זֶה אֵין טוֹב לְפָנָיו

כִּי אֵין שַׁיָּך אֶצְלוֹ מָקוֹם כְּלָל

כִּי אַדְּרַבָּא הוּא מְקוֹמוֹ שֶׁל עוֹלָם

וְאֵין הָעוֹלָם מְקוֹמוֹ כַּנַּ"ל

וראה גם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=260 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה פג - עַל יְדֵי תִּקּוּן הַבְּרִית שֶׁהוּא קֶשֶׁת, יָכוֹל לְהוֹצִיא הַחִצִּים

כי תכלית הידיעה שלא נדע, הוא בחינת מקומו של עולם.

כי השי"ת הוא סובב כל עלמין. והעולם הוא בתוך החלל הפנוי. ומי שזוכה להשיג את האין סוף, הרי שהוא זוכה להדבק בבחינת מקומו של עולם.

וכעין מה שמובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עַתִּיקָא טְמִיר וּסְתִים

כִּי עִקַּר הָאָדָם הוּא הַשֵּׂכֶל

וְעַל כֵּן בְּמָקוֹם שֶׁחוֹשֵׁב הַשֵּׂכֶל

שָׁם כָּל הָאָדָם

וּכְשֶׁיּוֹדֵעַ וּמַשִּׂיג בִּידִיעַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ

הוּא שָׁם מַמָּשׁ

****

וכל הנ"ל הוא בחינה אחת עם מ"ש כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=48 - אלה מסעי בני ישראל - פירוש סותר אחד את השני

כי כל הנסיעות הן בחינת פגם האמונה. אך אצל הצדיק האמת הוא בחינת הקבצן החיגר ללא רגליים, דהיינו שאין שייך אצלו שום הליכה כלל, כי הוא מחוץ למקום לגמרי, והוא דייקא מתקן את בחינת המקום וכולי...

עיין שם

*

והסיבה שהצדיק נקרא איש היער, היא משום שהצדיק הוא גם נחשב למשוגע, כמובא במספר מקומות.

כי מחמת שהשכל שלו כ"כ גדול לכן הוא נחשב כאיש יער וכמשוגע ממש.

ויש בזה עוד בחינות.

כי במעשה שם מובא שהצדיק נתן להם כלי שכאשר הם השתמשו בו כל הצעקות של היער הפכו אצלהם לשירה עיין שם.

והנמשל הוא, כי האדם שאינו צדיק הוא דייקא גר ביער של חיות טורפות.

כי באמת העולם הזה כפי מה שהוא כרגע הוא גם עדן ממש והוא העולם הבא ממש וכולי.

אך בגלל הכלי הפגום של האדם, לכן העולם הזה מצטיר אצלו כמו יער עם חיות טורפות וכולי.

אך אצל הצדיק האמת כל הצעקות של החיות הטורפות, זה מצטייר כמו שירה נעימה ביותר וכולי...

*

ומקום הישוב הפך לבחינת מדבר.

ומדבר הוא ארץ ציה ועייף בלי מים, והוא בחינת עלו זה בנגב, שיש בו נחשים ועקרבים וכולי, דהיינו פגם האמונה וכולי...

****

ובשורה התחתונה ההפיכה של הרוח סערה את המקום מדבר למקום ישוב וכולי, היינו שכאשר אדם הראשון חטא, השתבשה עליו דעתו, ובגלל שהכלי שלו נפגם, לכן כל העולם הזה שהוא גן עדן ממש, הכל הצטייר אצלו כמו גהנום, מקום מדבר וכולי.

ומה שנקרא אצל בני האדם מקום ישוב, הוא בכלל מקום מדבר ויער עם מלא חיות טורפות וכולי...

****

וזה העניין שהוזכר כאן http://breslev.eip.co.il/?key=48 - סיפורי מעשיות - מעשה א - מאבידת בת מלך

וְהָיָה הוֹלֵךְ אָנֶה וָאָנָה זְמַן רַב וּבַמִּדְבָּרִיּוֹת וּבַשָּׂדוֹת וּבַיְּעָרִים

וְהָיָה מְבַקְּשָׁהּ זְמַן רַב מְאד

וְהָיָה הוֹלֵךְ בַּמִּדְבָּר, וְרָאָה שְׁבִיל אֶחָד מִן הַצַּד

וְהָיָה מְיַשֵּׁב עַצְמוֹ

בַּאֲשֶׁר שֶׁאֲנִי הוֹלֵךְ כָּל כָּךְ זְמַן רַב בַּמִּדְבָּר וְאֵינִי יָכוֹל לְמָצְאָהּ

אֵלֵךְ בַּשְּׁבִיל הַזֶּה, אוּלַי אָבוֹא לִמְקוֹם יִשּׁוּב

היינו כי כל העולם הזה הוא בחינת מדבר ושדות ויער וכולי.

והאמת נמצאת מחוץ למקום ומעל המקום, שהוא המקום ישוב באמת וכולי...

ואח"כ מובא שם:

וְהָלַךְ כַּמָּה שָׁנִים לְבַקְּשָׁהּ

וְיִשֵּׁב עַצְמוֹ, שֶׁבְּוַדַּאי בַּיִּשּׁוּב לא נִמְצָא הַר שֶׁל זָהָב וּמִבְצָר שֶׁל מַרְגָּלִיּוֹת

כִּי הוּא בָּקִי בְּמַפַּת הָעוֹלָם

וְעַל כֵּן אֵלֵךְ אֶל הַמִּדְבָּרִיּוֹת

וְהָלַךְ לְבַקְּשָׁהּ בַּמִּדְבָּרִיּוֹת כַּמָּה וְכַמָּה שָׁנִים

כי המשנה למלך הבין שבת המלך לא נמצאת במקום ישוב, אלא היא נמצאת דייקא במה שנקרא אצל העולם מדבר ושממה. כי שם דייקא היא נמצאת וכולי...

ולכן הוא הלך לחפש אותה במדבר דייקא, שהוא הרי המקום ישוב המקורי לפני שהרוח סערה בלבל את העולם...

המאמר רוח הסערה שהפכה מישוב למדבר - בבעל תפילה - חלק 2 - בחסות האתר EIP.co.il
הכנס לאתר ותהנה ללא הגבלה מעוד מאמרים על: ברסלב, רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן, יהדות, אמונה, תורה ועוד ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברסלב - רבי נחמן מברסלב - אימון אישי

רבי נחמן מברסלב מבאר כי קיימת אהבה שבדעת, שהיא האהבה של השי"ת לעם ישראל כפי שהיא היתה לפני בריאת העולם. ובפשיטות הרעיון הוא כי כאשר האדם נכלל בבחינת לפני הבריאה, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הזאת שהיא אינה תלויה בדבר. והאהבה הזאת שבדעת היא בחינת מחוייב המציאות, והיא נצחית והיא מעל הזמן, והיא לא משתנה, ואין בה שום רע, והיא לא תלויה בשום סיבה משום שהיא קודמת לבריאת הסיבות וכולי. ומצו"ב מאמר מהעניין הנ"ל - אהבה עצמית אמיתית. איך להגיע אליה ? והרעיון שלו הוא, כי על ידי זה שהנשמה של האדם נכללת באין סוף, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הנ"ל **** אהבה עצמית. מהי ...


- ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כה - אחוי לן מנא דלא שויא לחבלא ואחר כך כשמשיג בשכלו כל מה שיש ביד אנושי להשיג אז שכלו שב שכל הנקנה כמו שכתבו המחקרים שיש שכל בכח, ושכל הפעל, ושכל הנקנה ועקר קיומו של אדם לאחר מיתתו אינו אלא שכל הנקנה וזה השארותיו לאחר המיתה וזה בחינת אמנה כי אמנה לשון קיום דבר כי שכל הנקנה הוא קיום של אדם לאחר מותו ושכל הנקנה נקרא מה שאדם יודע הרבה דברים בידיעה אחת כי קדם צריך לידע הרבה הקדמות קדם שידע איזהו דבר ואחר כך כשמשיג את הדבר משליך הקדמותיו ויודע את הדבר בידיעה אחת וראה גם כעין זה - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נג - עקר הולדה תלוי ...


כיצד רבי נחמן מברסלב מבאר כאן את החטא של משה שמנע ממנו להכנס לארץ ? ומדוע בעצם החטא של משה מנע ממנו בהכרח להכנס לארץ ? ז"א מדוע החטא הזה עצמו של משה, הוא בחינת פגם ארץ ישראל ? תשובה: ראשית נצטט את לשון רבי נחמן מברסלב עצמו: וכשמתפלל קדם הדרוש צריך להתפלל בתחנונים ויבקש מאת הקדוש ברוך הוא מתנת חנם ולא יתלה בזכות עצמו אף על פי שעכשו נתעורר מטה עזו של עבודתו אין זה המטה כדי להתגאות אלא כדי להכניע הרע שבעדה כי ברבים יש בהם טובים ורעים וצריך להכניע הרע שברעים כנ"ל אבל לפני השם יתברך יעמד כדל וכרש וידבר תחנונים ולא יתלה בשום זכות וזהו: "ואתחנן אל ה' ...


אמר רבי נחמן מברסלב כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חותם בתוך חותם כי לפני העלייה חייב שתהיה ירידה אך כשרוצים לצאת ממדרגת 'נעשה ונשמע' זה למדרגת 'נעשה ונשמע' גבוה ממנה צריך להיות ירידה קדם העליה כי הירידה היא תכלית העליה וכיו"ב מביא רבי נחמן מברסלב כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה מח - כשאדם נכנס בעבודת השם, אזי מראין לו התרחקות וכיו"ב גם כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה עד - רומה על השמים אלהים על כל הארץ כבודך כשאדם נכנס בעבודת השם אזי הדרך שמראין לו התרחקות ונדמה לו שמרחיקין אותו מלמעלה ואין מניחין אותו כלל לכנס לעבודת השם ובאמת כל ההתרחקות ...


- שיחות הר"ן - אות רסב - שיחות מורנו הרב רבי נחמן דע שיש חן שמי שיכול להשתמש בזה החן הוא יכול לעשות שאלת חלום ולידע עתידות על ידי החלומות החן הזה הוא בחינת החן שמובא כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה א - אשרי תמימי דרך דהיינו קישור החוכמה למלכות, דהיינו להסתכל בשכל שיש בכל דבר, שזהו בחינת חן עיי"ש. ועניין החלומות ובירור החלומות, שורשו בבירור כוח המדמה של האדם. כי כוח המדמה שורה על המלכות. וכאשר האדם מסתכל בשכל שבכל דבר, על ידי זה הוא מתקן את המדמה שהוא הדמיון, כי הוא משתמש בשכל, שעל ידו נעשה בירור המדמה וכולי. ועניין החלומות הברורים שמובא שם, הוא ...


. כמה פעמים חזר בעצמו דברי העולם שאומרים עליו שאין כאן ממצע, רק או שהוא חס ושלום כמו שהמתנגדים בודים עליו וכו' הדוברים על צדיק עתק רחמנא לצלן וכו' או אם הוא להפך שהוא צדיק אמתי, אזי הוא חדוש נפלא ונורא ונשגב שאי אפשר לשער במח אנושי כלל. כי כך היו רגילים רב העולם לומר עליו זכרונו לברכה. והוא זכרונו לברכה חזר בעצמו דבורים אלו כמה פעמים ורמז לנו שהאמת הוא כן שאין כאן ממצע. והבוחר יבחר לו האמת כי האמת הוא אחד. [ועין בסימן נ"א בלקוטי א] ומזאת השיחה בעצמה יוכל להבין מעט גדלתו כי על ידי עצם ההתנגדות והמחלקת יוכל להבין האמת בהפך ממש ויתפלא על עצם גדלתו ...


בסיפור על בת המלך, מסופר על המשנה למלך שפגש איש שנושא אילן... גם בסיפור על החיגר מסופר על האילן שהשדים ניסו לעקור. גם בסיפור על הקבצנים, מסופר על זה שיש אילן שתחתיו נמצאים כל הציפורים והחיות וכולי בשלום. מה הקשר בין האילנות האלו ? מהו הנמשל של האילן ? תשובה: אילן פירושו שכל. כגודל וכעומק השכל, כך חוזקו וכולי של האילן. ראה כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה טו - מי שרוצה לטעם טעם אור הגנוז והעניין הוא: כאשר המשנה למלך באבידת בת המלך פגש אדם שנושא אילן, הנמשל הוא שהמשנה למך הגיע לשכל ולתובנה כלשהי גדולה כ"כ שאף אחד לא הגיע אליה לפניו. ומהאילן הזה יוצאים ...


מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19107912 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196011 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196060 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196094 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196068 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196065 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196093 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica