הדעת משדך את כל השידוכים
http://breslev.eip.co.il/?key=266 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה פט - הַדַּעַת מְשַׁדֵּך כָּל הַשִּׁדּוּכִים
הַדַּעַת מְשַׁדֵּך כָּל הַשִּׁדּוּכִים
כִּי כָּל הַשִּׁדּוּכִים הֵם שְׁנֵי הֲפָכִים
וְהַדַּעַת הוּא הַמְתַוֵּך בֵּין שְׁנֵי הֲפָכִים
[עין לקוטי הראשון סי' ד]
עַל כֵּן כָּל הַשִּׁדּוּכִים שֶׁבָּעוֹלָם
כֻּלָּם נַעֲשִׂים עַל יְדֵי הַבַּר דַּעַת שֶׁיֵּשׁ בָּעוֹלָם
וְעַל כֵּן לִפְעָמִים קָשֶׁה לִמְצא זִוּוּגוֹ
כִּי לִפְעָמִים שְׁנֵי הַמְשֻׁדָּכִים רְחוֹקִים מְאד
וְהֵם שְׁנֵי הֲפָכִים בְּיוֹתֵר זֶה מִזֶּה
עַל כֵּן קָשֶׁה לִמְצא זִוּוּגוֹ
וְהַתִּקּוּן לָזֶה
שֶׁצָּרִיך שֶׁיָּבוֹא לְהַבַּר דַּעַת לִשְׁמעַ תּוֹרָה מִפִּיו
וְעַל יְדֵי זֶה יָכוֹל לִמְצא הַשִּׁדּוּך שֶׁלּוֹ
כִּי כָל זְמַן שֶׁהַדַּעַת בְּכחַ
אֲזַי לִפְעָמִים אִי אֶפְשָׁר לְחַבֵּר הַמְשֻׁדָּכִים
כְּשֶׁהֵם בְּהֵפֶך גָּדוֹל זֶה מִזֶּה
כִּי לִפְעָמִים הֵם בְּהֶפֶך גָּדוֹל מְאד זֶה מִזֶּה כַּנַּ"ל
וְאָז אִי אֶפְשָׁר לְהַדַּעַת לְחַבֵּר אוֹתָם כָּל זְמַן שֶׁהַדַּעַת בְּכחַ
עַל כֵּן צָרִיך לִשְׁמעַ תּוֹרָה מִפִּיו
שֶׁאָז יוֹצֵא הַדַּעַת בִּבְחִינַת "מִפִּיו דַּעַת וּתְבוּנָה"
וַאֲזַי כְּשֶׁיּוֹצֵא הַדַּעַת מִכּחַ אֶל הַפּעַל, אֲזַי יָכוֹל לְשַׁדְּכָם
אַף אִם הֵם בְּהֵפֶך גָּדוֹל זֶה מִזֶּה
והעניין הוא כי לפני הבריאה בשורש של כל הדברים, הכל אחד ממש. ושם הוא עולם שכולו טוב, שבו אין שום מחלוקת וכולי, כי שם הכל נמצא באחדות וכולי.
ראה גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=137 - הפכים בברסלב.
*
באותו עניין, על ההקבלה שבין זיווג ונישואים, לבין העניין של חיבור ההפכים על ידי הדעת.
ודרך אגב, המאמר הזה מסביר גם את חטא אדם הראשון. כי אדם הראשון לפני החטא לא הבדיל בין טוב לרע, דהיינו דעת שלמה שאין בה הפכים.
ומיד אחרי שההפכים נפרדו אצלו, באותו הרגע הוא נפל לתאוות ניאוף עם אשתו, כי אז הפריע לו העניין המיני מול חווה וכולי.
ושורש העניין של תאוות הניאוף, הוא הרצון לאחד את ההפכים כדלהלן:
http://www.eip.co.il/?key=247 - אהבה. זוגיות. למה אנשים מחפשים קשר זוגי / אהבה ?
המאמר הדעת משדך את כל השידוכים - בחסות האתר EIP.co.il
הכנס לאתר ותהנה ללא הגבלה מעוד מאמרים על: אמונה, רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן, יהדות, תורה, ברסלב ועוד ...