אזהרה למוכיח שלא ידבק בו הרע של השומע
http://breslev.eip.co.il/?key=330 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נט - מִי שֶׁמִּשְׁתַּדֵּל תָּמִיד לְקָרֵב בְּנֵי אָדָם לַעֲבוֹדַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַך
מִי שֶׁמִּשְׁתַּדֵּל תָּמִיד לְקָרֵב בְּנֵי אָדָם לַעֲבוֹדַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַך
צָרִיך לִשְׁמר אֶת עַצְמוֹ שֶׁלּא יִתְאַחֲזוּ בּוֹ הַקְּלִיפּוֹת וְהָרָע שֶׁל אֵלּוּ בְּנֵי אָדָם
...
וְאֶפְשַׁר עַכְשָׁו כְּשֶׁמַּלְבִּישׁ הַהֵיכָל אֶת הַלֵּב כַּנַּ"ל
אֶפְשָׁר שֶׁיִּתְאַחֲזוּ, חַס וְשָׁלוֹם, הַחִיצוֹנִים
בְּיֵצֶר מַחְשְׁבוֹת לִבּוֹ שֶׁל הַכָּשֵׁר הַזֶּה
עֵצָה עַל זֶה, שֶׁיַּזְמִין מַלְאֲכֵי לִבּוֹ, שֶׁהוּא בְּחִינַת הִתְלַהֲבוּת הַלֵּב
שֶׁהַהִתְלַהֲבוּת הוּא בְּחִינַת מַלְאָכִים, בִּבְחִינַת: "וַיֵּרָא אֵלָיו מַלְאַך ה' בְּלַבַּת אֵשׁ"
וְאֵשׁ הַזֶּה הוּא שׂוֹרֵף אוֹתָם...
כיו"ב מובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=37 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ח - רָאִיתִי מְנוֹרַת זָהָב
שהצדיק האמת בלבד שביטל את הרע בכוח ובפועל, דהיינו שהמתיק את הרע בשורשו לגמרי ונכלל במקום שכולו טוב שהוא העולם הבא עולם שכולו טוב, הוא דייקא יכול לירד לתוך המידות רעות של הרשע וכולי
אֲבָל צַדִּיק גָּמוּר אֵינוֹ בּוֹלֵעַ
כִּי אֵין לִבּוֹ נוֹקְפוֹ מֵחֲשַׁשׁ מִכְשׁוֹל עֲבֵרָה כַּנַּ"ל
כִּי כְּבָר בִּטֵּל הָרָע לְגַמְרֵי
מִכָּל הַמִּדּוֹת וְהַתַּאֲווֹת שֶׁל כָּל הָאַרְבָּעָה יְסוֹדוֹת
וְעַל כֵּן זֶה הַצַּדִּיק גָּמוּר וְכָל הַנִּלְוִים אֵלָיו
מֻתָּרִים לְהִתְגָּרוֹת בָּרְשָׁעִים
כִּי זֶה הַצַּדִּיק
יָכוֹל לֵירֵד לְתוֹךְ כָּל הַצִּנּוֹרוֹת
שֶׁל כָּל הַמִּדּוֹת רָעוֹת שֶׁלָּהֶם שֶׁהִגְבִּירוּ עַל עַצְמָם
וּלְשַׁבְּרָם וּלְבַטְּלָם
מבואר כי המוכיח עלול להפגע מזה ששומע את התוכחה, אא"כ הוא דן אותו לכף זכות בשלמות שאין שלמות אחריה, דהיינו שהוא יודע את שורש נשמתו של זה שהוא מוכיח אותו, ויודע את שורש הרע של השומע שהוא כולו טוב וכולי.
****
אימון אישי. קאוצ'ינג. יעוץ. ממה ואיך צריך להיזהר מאמן אישי שעוסק באימון אישי ?
כאשר האדם עוסק בלתת יעוץ לאחרים, עליו להיזהר שהעצבות שלהם לא תפגע בו.
כאשר האדם עוזר למישהו שרע לו, הוא צריך בעצם להתחבר למחשבה של זה שרע לו, כדי לעזור לו.
כאשר האדם מתחבר למחשבה של זה שרע לו, זה בעצם יכול לגרום למאמן האישי עצמו להתחיל לחשוב בצורה פסימית / חשיבה שלילית וכולי.
מה עושים ?
הדרך היחידה להינצל מכך שהמחשבה הרעה של האדם תפגע בזה ששומע אותה, היא אך ורק על ידי זה שהאדם מצליח להבין את השורש החיובי של המחשבה הרעה.
פירוש:
לכל תכונה רעה יש שורש חיובי.
כעס / עצבות / דיכאון / חשיבה שלילית / פסימיות וכולי, לכל התכונות האלו יש שורש חיובי שבגללו האדם מחזיק בהן.
באופן גורף ניתן לומר, כי המכנה המשותף של כל הרע ושל כל הטוב שבעולם, הוא השאיפה לשלמות אמיתית. כל אחד עושה את זה בצורה אחרת.
הטוב מושך את עצמו אל הטוב.
והרע מוצא מה רע כדי שיהיה אפשר להפוך גם אותו לטוב.
אם האדם לא היה מחפש להגיע אל השלמות, הרי שהוא לא היה מרגיש רע לעולם, אלא הוא תמיד היה שמח בחלקו.
ראה כאן: פסימיות. מדוע יש אנשים חכמים נוטים לדיכאון ולפסימיות ?
בכל מקרה, כאשר המאמן האישי מודע לנ"ל ומודע לכך שגם הרע הוא רע רק בגלל שהוא רוצה את הטוב, על ידי זה הוא נשמר מלהידבק ברע.
אם המאמן האישי אינו מצליח לראות את הטוב שיש בכל אחד, במקרה כזה נוצר קונפליקט פנימי בתוך המאמן האישי.
מצד אחד יש את הדעה של המאמן האישי, מצד שני יש את הדעה של המתאמן.
כל דעה מושכת לכיוון אחר. זה לכיוון של בעיה וזה לכיוון של פתרון.
הקונפליקט הזה יכול להשפיע על המאמן האישי, לצד ולצורת המחשבה של זה שמתאמן אצלו.
לעומת זאת, כאשר המאמן האישי רואה את הטוב שיש בכל דבר, ומבין מיד מהי נקודת האמת והטוב שיש במתאמן, על ידי זה הוא לא יכול להינזק בשום צורה, מאחר שהוא רואה רק את הטוב ולא את הרע.
ברמה המעשית:
נסה להבין את השורש ואת הסיבה שבגללה המתאמן חושב / מתנהג כפי מה שהוא מתנהג.
ברגע שתגלה את הסיבה האמיתית, באותו הרגע תקבל אותו איך שהוא, תכיל ותאהב אותו איך שהוא. ותעזור גם לו לאהוב את עצמו איך שהוא.
המאמר אזהרה למוכיח שלא ידבק בו הרע של השומע - בחסות האתר EIP.co.il
הכנס לאתר ותהנה ללא הגבלה מעוד מאמרים על: רבי נחמן, רבי נחמן מברסלב, אמונה, תורה, ברסלב, יהדות ועוד ...