חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי מלחמת גוג ומגוג ? ומה יקרה כשיבוא המשיח ?

מהי מלחמת גוג ומגוג ? ומה יקרה כשיבוא המשיח ?

שאלה:

שמעתי בשם רבי נחמן מברסלב כי מלחמת גוג ומגוג היא מלחמת אמונה.

האומנם כן הוא ? אשמח לדעת מהו פישרה של מלחמת גוג ומגוג המפורסמת ?

אשמח גם לקבל מידע על מה יקרה כשיבוא המשיח ? מהי תחיית המתים ? ועל כל העניינים האלו.

תודה

תשובה:

אכן כן הבנת נכון. מלחמת גוג ומגוג היא מלחמה של השקר באמונה הקדושה.

מלחמת גוג ומגוג תתרחש לפני שיבוא המשיח ולפני הגאולה השלמה.

והעניין הוא כדלקמן:

המשיח שיבוא יעשה רק דבר אחד, הוא יגרום לאנשים להיות יותר חכמים. דהיינו יגרום להם להשתמש יותר בשכל שלהם.

וככל שאנשים יהיו יותר חכמים, כך החיים שלהם יהיו טובים יותר. כי כל החסרונות שיש לאדם הם רק מחמת חסרון הדעת.

אבל, כדי לחיות טוב באמת, לשם כך לא מספיק שיש לאדם יותר שכל, אלא לשם כך צריך שהשכל של האדם יהיה מושלם לגמרי, דהיינו שלמות השכל בצורה מוחלטת.

והמשיח יגלה הקדמות מסויימות, שבאמצעות ההקדמות האלו אנשים יזכו אחרי תהליך אישי של עצמם מול עצמם, להגיע אל תכלית הידיעה, שכל שלם, שבו כולם ידעו שאין שום רע בעולם כלל, רק הכל טוב והכל אחד תמיד.

ועל ידי הדעת הזאת, על ידי זה יכללו בהשי"ת ויחייו חיים נצחיים.

וכל עניין תחיית המתים, הוא עניין התגלות הדעת הנ"ל, שבו הדעת שיש לאדם תצא מכוח אל הפועל, ועל ידי זה תהיה תחיית המתים ויחייו לנצח.

ואת כל זה יעשה המשיח וכולי.

ומלחמת גוג ומגוג, היינו המלחמה שיש לאדם עם עצמו לפני שהוא זוכה לאמונה שלמה.

כי כדי לזכות לאמונה שלמה, לשם כך על האדם להכלל בא"ס לגמרי ולדעת את מהות השי"ת וכולי.

ולשם כך נדרש מהאדם שיהיה לו שכל אין סופי, דהיינו שכל על אנושי. כי בשכל אנושי אי אפשר להבין את מהות השי"ת.

וכדי לזכות לשכל על אנושי, לשם כך צריך לאמץ את השכל האנושי בצורה אין סופית, עד שהוא יהפוך להיות שכל על אנושי. שזה נקרא השכל הנקנה, שהוא ורק הוא נקרא שלמות האמונה וחיים נצחיים.

והנה, לפני שהאדם זוכה לשכל הנקנה הזה, לפני כן הוא חייב בהכרח לעבור דרך הגהנום ולעבור את מלחמת גוג ומגוג. היינו כי כדי לזכות לשכל שמעל השכל האנושי, לשם כך צריך האדם לעבור בחלל הפנוי, ששם אין שום שכל אלא רק אמונה.

ושם בחלל הפנוי, זו מלחמת גוג ומגוג, כי אין שם שום שכל כלל אלא אך ורק אמונה. ומלחמת גוג ומגוג היא מלחמת האמונה שיש לאדם שעובר בשאלות של החלל הפנוי, לפני שהוא מגיע לאין סוף ולשכל הנקנה וכולי.

כי כאשר האדם בחלל הפנוי ושם אין שום שכל כלל, ובכל זאת האדם מתחזק באמונה וכולי, הקושי הזה הוא מלחמת גוג ומגוג שאין מלחמה קשה ממנה. וכן הקושי הזה ויסורי הנפש שהאדם עובר שם, הם יסורי המדור הנמוך ביותר של הגהנום.

ותחיית המתים / חיים נצחיים / גן עדן / עולם הבא / משיח וכולי, הם הכל בחינה אחת.

כי גן עדן זה כאן ממש. ועולם הבא זה כאן ממש. ותחיית המתים זו תחיית הנשמות. וכל הבחינות האלו הם כולן עניין אחד, והוא ידיעת ה יתברך, ששם אין שום חסרונות כלל, ורק על ידי זה זוכים לחיים נצחיים. ולהכלל בהשי"ת זו תחיים המתים. ואז כאשר האדם נכלל בא"ס אז הוא חי בגן עדן ובעולם הבא. והכל כאן בגוף הגשמי הזה בעולם הזה ממש.

וכל הדברים האלו תלויים בכך שיהיה לאדם שכל על אנושי. שהוא השכל הנקנה שבו תלוי הכל. וכדי להגיע לשכל הנקנה הזה, לשם כך חייב האדם לעבור עם אמונה בשאלות של החלל הפנוי, לפני שהוא יגלה את השכל שיש מעל לשכל וכולי.

והמעבר שם הוא יסורי הגהנום והוא מלחמת גוג ומגוג.

ומי שמתחזק שם עם אמונה... הוא דייקא זוכה לשלמות המוחין שלו, וזוכה להכלל בא"ס וכולי.

אם יש שאלות נוספות. תשאל ותקבל תשובה.

תודה.

מצו"ב מאמר בעניין הזה http://www.eip.co.il/?key=372 - גוג ומגוג. סוף העולם. מהי מהותה של מלחמת גוג ומגוג ?

גוג ומגוג. העולם הבא. משיח. גאולה.

מהי מהותה של מלחמת גוג ומגוג ? איך היא תתרחש ? מה בדיוק יקרה ? ומה יקרה אחריה ?

הפירוש המקובל הוא:

מלחמת גוג ומגוג מייצגת מלחמה גדולה שתתרחש לפני ביאת המשיח.

מלחמת גוג ומגוג תהיה המלחמה הגדולה ביותר שהתרחשה אי פעם.

מלחמת גוג ומגוג תביא לסופו של העולם הזה ולאחר מכן המשיח יגאל את העולם.

אחרי מלחמת גוג ומגוג יהיה העולם הבא, עולם שכולו טוב, גן העד הנצחי, הגאולה וכולי.

כל הנ"ל נכון, כפי שיבואר להלן.

כפי שהתבאר בהרחבה (כאן וגם כאן וגם כאן) מהותם של כל ההפכים שבעולם היא אחת.

כל ההפכים שבעולם הם דבר אחד שרק נראה כמו שני דברים שהפוכים זה מזה.

כל הדעות המנוגדות שיש בעולם, הן רק צדדים שונים של אותו המטבע.

כשם שכל הצבעים בעולם הם גוונים שונים של הצבע הלבן, כך גם כל האפשרויות השונות שיש בעולם, הן רק גוונים שונים של הטוב האמיתי.

בכל רגע שיש במציאות, יש בו טוב אמיתי אין סופי.

כל הצורות השונות של המציאות, הן רק צורות שונות של טוב אמיתי ומושלם.

גהנום = רע = כאשר הולך לאדם נגד רצונו = כאשר המציאות >< רצונו של האדם = גהנום.

מדוע קיים רע ?

משום שהאדם אינו רואה את ההפכים כדבר אחד, אלא כדברים הפוכים ושונים זה מזה.

כאשר האדם רואה את כל ההפכים השונים כצורת ביטוי של אותו הדבר = הוא אינו חסר דבר / אינו מפחד מדבר = שלמות = גן עדן.

גן עדן = היכולת של האדם לראות בכל דבר, את ההשתקפות של השלמות ושל הטוב האמיתי שיש בכל דבר שקיים.

כדי להגיע לגן העדן הזה / כדי לראות בכל דבר את השלמות, על האדם להגיע אל הקצה הסופי של כל ההפכים.

פירוש:

על האדם לקחת את כל הדעות המנוגדות שיש בעולם ולחקור אותן לעומק = להבין את השורש הראשון שלהן.

כאשר האדם מגיע אל השורש הראשון של כל הדעות שיש בעולם, הוא רואה שכל הדעות כולן מסכימות על הכל והכל אחד וטוב אמיתי.

כאשר האדם חוקר את המציאות לעומק, הוא מגלה שכל האירועים השונים מהותם אחת. ההבדל הוא רק בבגדים השונים שהמציאות לובשת בכל אירוע. אך המהות היא אחת לנצח.

כאשר האדם מחובר למהות של המציאות = גן עדן.

מלחמת גוג ומגוג, היא המלחמה שמתרחשת בתוך האדם לפני שהוא רואה את האחדות שיש בין כל ההפכים שבעולם.

כדי לראות את כל ההפכים כדבר אחד, צריך להגיע אל השורש הראשון של כל ההפכים כולם.

המאמר מהי מלחמת גוג ומגוג ? ומה יקרה כשיבוא המשיח ? - בחסות האתר EIP.co.il
הכנס לאתר ותהנה ללא הגבלה מעוד מאמרים על: ברסלב, יהדות, רבי נחמן, אמונה, רבי נחמן מברסלב, תורה ועוד ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברסלב - רבי נחמן מברסלב - אימון אישי

רבי נחמן מברסלב מבאר כי קיימת אהבה שבדעת, שהיא האהבה של השי"ת לעם ישראל כפי שהיא היתה לפני בריאת העולם. ובפשיטות הרעיון הוא כי כאשר האדם נכלל בבחינת לפני הבריאה, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הזאת שהיא אינה תלויה בדבר. והאהבה הזאת שבדעת היא בחינת מחוייב המציאות, והיא נצחית והיא מעל הזמן, והיא לא משתנה, ואין בה שום רע, והיא לא תלויה בשום סיבה משום שהיא קודמת לבריאת הסיבות וכולי. ומצו"ב מאמר מהעניין הנ"ל - אהבה עצמית אמיתית. איך להגיע אליה ? והרעיון שלו הוא, כי על ידי זה שהנשמה של האדם נכללת באין סוף, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הנ"ל **** אהבה עצמית. מהי ...


- ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כה - אחוי לן מנא דלא שויא לחבלא ואחר כך כשמשיג בשכלו כל מה שיש ביד אנושי להשיג אז שכלו שב שכל הנקנה כמו שכתבו המחקרים שיש שכל בכח, ושכל הפעל, ושכל הנקנה ועקר קיומו של אדם לאחר מיתתו אינו אלא שכל הנקנה וזה השארותיו לאחר המיתה וזה בחינת אמנה כי אמנה לשון קיום דבר כי שכל הנקנה הוא קיום של אדם לאחר מותו ושכל הנקנה נקרא מה שאדם יודע הרבה דברים בידיעה אחת כי קדם צריך לידע הרבה הקדמות קדם שידע איזהו דבר ואחר כך כשמשיג את הדבר משליך הקדמותיו ויודע את הדבר בידיעה אחת וראה גם כעין זה - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נג - עקר הולדה תלוי ...


כיצד רבי נחמן מברסלב מבאר כאן את החטא של משה שמנע ממנו להכנס לארץ ? ומדוע בעצם החטא של משה מנע ממנו בהכרח להכנס לארץ ? ז"א מדוע החטא הזה עצמו של משה, הוא בחינת פגם ארץ ישראל ? תשובה: ראשית נצטט את לשון רבי נחמן מברסלב עצמו: וכשמתפלל קדם הדרוש צריך להתפלל בתחנונים ויבקש מאת הקדוש ברוך הוא מתנת חנם ולא יתלה בזכות עצמו אף על פי שעכשו נתעורר מטה עזו של עבודתו אין זה המטה כדי להתגאות אלא כדי להכניע הרע שבעדה כי ברבים יש בהם טובים ורעים וצריך להכניע הרע שברעים כנ"ל אבל לפני השם יתברך יעמד כדל וכרש וידבר תחנונים ולא יתלה בשום זכות וזהו: "ואתחנן אל ה' ...


אמר רבי נחמן מברסלב כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חותם בתוך חותם כי לפני העלייה חייב שתהיה ירידה אך כשרוצים לצאת ממדרגת 'נעשה ונשמע' זה למדרגת 'נעשה ונשמע' גבוה ממנה צריך להיות ירידה קדם העליה כי הירידה היא תכלית העליה וכיו"ב מביא רבי נחמן מברסלב כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה מח - כשאדם נכנס בעבודת השם, אזי מראין לו התרחקות וכיו"ב גם כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה עד - רומה על השמים אלהים על כל הארץ כבודך כשאדם נכנס בעבודת השם אזי הדרך שמראין לו התרחקות ונדמה לו שמרחיקין אותו מלמעלה ואין מניחין אותו כלל לכנס לעבודת השם ובאמת כל ההתרחקות ...


- שיחות הר"ן - אות רסב - שיחות מורנו הרב רבי נחמן דע שיש חן שמי שיכול להשתמש בזה החן הוא יכול לעשות שאלת חלום ולידע עתידות על ידי החלומות החן הזה הוא בחינת החן שמובא כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה א - אשרי תמימי דרך דהיינו קישור החוכמה למלכות, דהיינו להסתכל בשכל שיש בכל דבר, שזהו בחינת חן עיי"ש. ועניין החלומות ובירור החלומות, שורשו בבירור כוח המדמה של האדם. כי כוח המדמה שורה על המלכות. וכאשר האדם מסתכל בשכל שבכל דבר, על ידי זה הוא מתקן את המדמה שהוא הדמיון, כי הוא משתמש בשכל, שעל ידו נעשה בירור המדמה וכולי. ועניין החלומות הברורים שמובא שם, הוא ...


. כמה פעמים חזר בעצמו דברי העולם שאומרים עליו שאין כאן ממצע, רק או שהוא חס ושלום כמו שהמתנגדים בודים עליו וכו' הדוברים על צדיק עתק רחמנא לצלן וכו' או אם הוא להפך שהוא צדיק אמתי, אזי הוא חדוש נפלא ונורא ונשגב שאי אפשר לשער במח אנושי כלל. כי כך היו רגילים רב העולם לומר עליו זכרונו לברכה. והוא זכרונו לברכה חזר בעצמו דבורים אלו כמה פעמים ורמז לנו שהאמת הוא כן שאין כאן ממצע. והבוחר יבחר לו האמת כי האמת הוא אחד. [ועין בסימן נ"א בלקוטי א] ומזאת השיחה בעצמה יוכל להבין מעט גדלתו כי על ידי עצם ההתנגדות והמחלקת יוכל להבין האמת בהפך ממש ויתפלא על עצם גדלתו ...


בסיפור על בת המלך, מסופר על המשנה למלך שפגש איש שנושא אילן... גם בסיפור על החיגר מסופר על האילן שהשדים ניסו לעקור. גם בסיפור על הקבצנים, מסופר על זה שיש אילן שתחתיו נמצאים כל הציפורים והחיות וכולי בשלום. מה הקשר בין האילנות האלו ? מהו הנמשל של האילן ? תשובה: אילן פירושו שכל. כגודל וכעומק השכל, כך חוזקו וכולי של האילן. ראה כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה טו - מי שרוצה לטעם טעם אור הגנוז והעניין הוא: כאשר המשנה למלך באבידת בת המלך פגש אדם שנושא אילן, הנמשל הוא שהמשנה למך הגיע לשכל ולתובנה כלשהי גדולה כ"כ שאף אחד לא הגיע אליה לפניו. ומהאילן הזה יוצאים ...


מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19107915 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196011 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196060 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196094 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196068 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196065 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/196094 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica