כל מי שיש בבעלותו רכב נזקק לשירותי מוסך מעת לעת, בין אם מדובר על תיקון תקלה ברכב או טיפול תקופתי. הכנסת רכב למוסך עקב תקלה היא משהו שחוששים ממנה מהסיבה שמי שמכניס את הרכב למוסך לא בעל ידע בתחום מכונאות הרכב, הם אינם מבינים באמת מה הבעיה ברכב, כיצד ניתן לתקנה, ומה העלות הסבירה לתיקון תקלה מסוג זה, ויש חשש שהמוסך לא אמין. חשוב לדעת כי מוסך אמין ומקצועי יספק שירותים תוך שקיפות מול הלקוח. זכותו של הלקוח לשאול שאלות ולקבל תשובות, גם עוד לפני ביצוע הטיפול עצמו.
כשירות לבעלי רכב אשר מחפשים מוסכים בירושלים לטיפול ברכביהם, ריכזנו בעבורכם מספר טיפים שיעזרו לבעל הרכב לדעת מה עליו לשאול ולבקש לפני שיחליט לאיזה מוסך להכניס את רכבו:
בקשו מראש הצעת מחיר מפורטת בה יהיה כתוב בדיוק אילו פעולות יבוצעו במסגרת טיפול הרכב, אילו חלקי רכב יוחלפו והאם יותקנו ברכב חלקי חילוף מקוריים או חלופיים, כדי למנוע אי נעימות ועוגמת נפש בהמשך. אם ניתן, לאחר העלאת הרכב על 'ליפט' ובדיקה קצרה, יוכל מכונאי הרכב להראות לכם את החלק הפגום אשר מהווה את מקור התקלה, ולהסביר לכם במה יהיה כרוך הטיפול.
בקשו ממכונאי הרכב אשר מטפל ברכבכם לעדכן אתכם במידה ונדרשת כל פעולה נוספת שלא פורטה בהצעת המחיר. ודאו מולו כי כל פעולה כזו לא תבוצע ללא אישורכם. חשוב שתדעו כי חריגה משמעותית מהצעת המחיר המקורית מחייבת את הסכמתכם. כמו כן, הנכם רשאים להחליט האם ברצונכם שיעשה שימוש בחלקי חילוף מקוריים או חלופיים. שימוש בחלקי חילוף שאינם מקוריים אך עומדים בתקנים יכול להוזיל באופן משמעותי את עלות הטיפול/תיקון.
בנוסף, צריך לדעת שכל אחד יכול לבחור לאיזה מוסך לגשת באופן חופשי, ולא חייבים להכניס רכבכם למוסך היבואן, גם אם המכונית עדיין במסגרת האחריות. מכיוון שישנם הפרשים משמעותיים במחירי שעות עבודה והחלפים בין מוסכי יבואן למוסכים כלליים, בעלי רכב טויוטה למשל יעדיפו להכניס את רכבם לטיפול אצל מוסך טויוטה בירושלים שהינו מוסך כללי ולא למוסך היבואן. כל עוד מדובר על מוסך מורשה מטעם משרד התחבורה ולא 'מוסך מדרכה' שאינו פועל כחוק, בעל הרכב לא יאבד את האחריות.
עוד מספר טיפים - בקשו שכל הפעולות יתועדו בספר הטיפולים של הרכב בכדי שתוכלו לעקוב לאורך זמן אחר הטיפולים השונים והתיקונים שבוצעו ברכב, במידה והטיפול או תיקון הרכב כרוכים בהחלפת חלקים, בקשו לקבל את החלק שהוחלף בסיום הטיפול. דבר אחרון- זכותכם המלאה לשאול שאלות נוספות ככל שיעלו ולבקש הסברים לגבי מה שבוצע, ולוודא כי קיבלתם את מלוא השירותים שהובטחו לכם טרם התשלום.