עשייה פורצת דרך/ ערן מלכי
עסק חדש או כזה שכבר קיים דורש תשומת לב רבה לפרטים ,אשר ביחד יוצרים את המוצר או השרות
אותו אתם רוצים לתת, אך אנחנו בני אדם וככאלה לפעמים נרדמים בשמירה לעיתים מחוסר תשומת לב ולעיתים משחיקה, ארגונים בעלי הון אנושי גדול ומגוון הבינו מזמן כי יש להנהיג מנגנוני בקרה יעילים,
חלקם מחברים מערכות לאיתור העובדים בטלפונים וברכבים, מתקינים מצלמות, ומוציאים המון אנרגיה והמון כסף על מנת לפקח ולבקר את האנשים אשר בהם אמורים לתת אמון ואחריות עצומה על העסק.
הם המייצגים את העסק הם הפנים ,ועדין לא סומכים עליהם .
ניתן גם ליצור אוירה אחרת בארגון קטן או גדול "עשייה פורצת דרך" ביחד להגדיל את תאוות
הלמידה של העובדים ואת המשמעת האישית אשר דרושה על מנת לקיים עסק בריא.
בצורת משובים הערכות ואימון להצלחה על מנת ש: מצד אחד זה שיושב בראש ידע כל הזמן מה קורה בעסק, ומצד שני העובדים יוכלו להשפיע על צורת חשיבת הארגון וידעו כי דעתם חשובה .
מטרות הבקרה הן מגוונות ונוגעות בהתנהלות הפנים ארגונית ובתקשורת בין המחלקות השונות . וכל זה מבלי להחליף את הצוות שקיים והוכשר לעיתים לאורך מספר שנים . אך הן נוגעות גם במוצרים שלא מתומחרים נכון, או לחליפין מוצרים/שרות שהם רווחים ובעלי ערך מוסף גדול לארגון וללקוח ולא נמכרים .
לשמחתי אימון עסקי / קואצ'ינג בעסקים בינוניים וקטנים הוא כבר שם נרדף להצלחה. אשר הבינו כי דרושה גישה שונה, וכי עסק שמנוהל נכון קובע לאן תופנה אצבעו של הקיסר .
שכן בעסקים קטנים הסיכון גדל, מכיוון שבייחוד בכאלה בעל העסק לא תמיד מודע כי עסקו צריך להתייעל, כך קורה שבעלי עסק נוטים לחסוך עלויות במקומות הכי קריטיים למערכת על מנת לשרוד, אך חיסכון זה גורם להם עבודה נוספת ומגדיל את הרתיעה שלהם מלהתפתח.
על כן לא להירתע לחפש ולהתייעץ אם מומחה בתחום , אף אחד לא יכול להיות הרופא של עצמו, דרוש מקצוען שיראה את הדברים כפי שהם ויציף אותם על פני השטח .
* הכתבה נכתבה בלשון זכר משיקולי נוחות אך היא פונה לנשים וגברים כאחד
הכותב הינו בעל
חברת ייעוץ עסקי