כאשר מוגשת בקשה לרשות המקומית, לביצוע פרויקט תמ"א 38, ובה התוכנית המוצעת, לאישור,
הוועדה המקומית אמורה לאשר את הבקשה בכפוף לחוות דעתו של מהנדס הוועדה, והחוק גם קבע לזה סעיף רלוונטי, סעיף 11 לתמ"א 38.
למרבית הצער, לאחרונה, אנו רואים כי בלהט הרצון לאשר תוכניות, מוגשות גם תוכניות שאינן מגובות בחוות הדעת ההנדסית המדוברת.
המשמעות מבחינתכם, כנציגות הדיירים, היא, שמעבר לאישורים שאמורים להוות סימן לכך שהתוכנית נבדקה, עולה הצורך בפיקוח הנדסי מקצועי, מטעמכם, שמוודא עבורכם שהתוכניות שעוברות אכן מגובות הנדסית, ושומרות על זכויותיכם ההנדסיות.
בנוסף, לעיתים מהנדס הועדה כלל אינו בקיא בסוגיות הקונסטרוקטיביות, כפי שהסתבר במספר מקרים, ולכן, חשיבות הפיקוח, והליווי ההנדסי מטעמכם, אף עולה.
לרוב, פרויקט תמ"א 38, ויעיד מי שכבר במהלכו, הוא פרויקט מורכב המשלב מעבר למורכבות ה"רגילה" של פרויקט בניה, מורכבות נוספת של בניה בשילוב המבנה הקיים.
לא רק שיש צורך בכלל הגורמים המשולבים בפרויקט בניה "רגיל", אלא גם יש צורך בבחינה והתאמה של המצב הקיים, המבנה הקיים. למשל , חיבור של הממ"ד למבנה הקיים, גם מבחינת התוכנית - מהיכן תפתח הדלת שלו, מחלל הסלון? מחדר נוסף? הרי בתכנון המקורי במרבית המקרים לא השאירו מקום לפתח היוצא מהמסדרון..
ובנוסף, מכל הבחינות של עמידות, חומרים וכו'.
המורכבות הזו, מכתיבה מהבחינה ההנדסית, צורך בחברת פיקוח בניה מקצועית, המתמחה בפיקוח בניה תמ"א 38, וזאת על מנת להתקדם בצורה הבטוחה והנכונה ביותר עבורכם.
לנציגות הדיירים השפעה רבה על דרך התנהלות הפרויקט, והבחירות שנעשות במהלכו, ובעיקר בראשיתו, מכתיבות את התנהלותו ואת מידת הצלחתו מבחינת העמידה בתקציב, והעמידה בלוחות הזמנים.
פיקוח בניה מתוכנן כבר מהשלב הראשון, יאפשר מעקב מדויק ואיכותי, שהרי מעבר לעליה באיכות החיים בעקבות הדברים שיתווספו עקב יישום הפרויקט של תמ"א 38, חשובה לא פחות, צורה החיזוק של המבנה, ושאכן יענה על המטרה הראשונית שלשמה הוקם.