לגז טבעי פחממני פוטנציאל אקולוגי גדול - הוא מייצר פחות זיהום סביבתי בהשוואה לשריפת דלקים כמו בנזין או דיזל ועשוי להפחית נזקים סביבתיים באופן משמעותי. בתחום הגפ"מ, ישנה שאיפה לקידום השימוש בגז טבעי לצרכיי המשק הישראלי, ובכללו, התחבורה הציבורית והפרטית בישראל. טכנולוגית ההנעה בגז של ימנו היא טכנולוגיה משוכללת בהרבה משהייתה בהתחלה וממשיכה להשתכלל כל הזמן. גם מהפן הכלכלי, יש לשימוש בגז טבעי פחממני לצרכי הנעת רכבים יתרון על פני השימוש בדלק - מחיר של ליטר גז טבעי הוא כחצי ממחירו של ליטר בנזין. ההבדל משמעותי מאוד ועשוי להוזיל עלויות בצורה ניכרת.
עתיד הגפ"מ בשימוש התחבורה בישראל
מספר נקודות התדלוק לרכבים מונעי גז טבעי גדל וכיום נקודות כאלו זמינות יותר מבעבר. בנוסף, חברות רבות מציעות ערכות להסבת כלי רכב לגז. יחד עם זאת, טרם מוצה מלוא הפוטנציאל של הגז הטבעי בשימוש התחבורה הישראלית. בשנים הבאות צפויה התקדמות של רגולציה בתחום זה יחד עם עלייה בשימוש ברכבים המונעים בגז הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. תרחיש בסיס שצוין בדו"ח של הוועדה הבינמשרדית העלה אפשרות שתוך כ-25 שנים, למעלה מ-1.5 מיליון מן הרכבים בישראל יהיו רכבים המונעים על ידי גז טבעי דחוס.
קידום נושא הגז הטבעי בישראל
חברת סופרגז ובראשה אייל חנקין פועלים בשאיפה לקידום נושא הגז הטבעי בישראל. לא לפניי זמן רב נחנך אוטובוס הגז הראשון בישראל במטרה לבחון שילוב אפשרי של גפ"ם בתחבורה הציבורית בישראל. בניסוי זה לקחה חלק חברת סופרגז, יחד עם תאגיד אגד, יצרנית האוטובוס - חברת MAN, המנהלת לקידום השימוש בתחליפי אנרגיה הפועלת במשרד התחבורה ובמשרד ראש הממשלה, וחברת מכשירי תנועה.
סופרגז היא אחת מספקיות הגז הגדולות בישראל. חברת סופרגז היא הספקית הבלעדית של גז לכוחות הביטחון בארץ ופועלת במשק האנרגיה במספר תחומים, ביניהם גפ"מ, גז טבעי, תשתיות, תחנות כח, אנרגיות מתחדשות NGV ,CNG ועוד. החברה נוסדה בתחילת שנות ה-50 ועיקר התמחותה בשיווק וחלוקת גז להסקה ולבישול ללקוחות פרטיים ולמגזר התעשייתי. שנה לפניי מינויו של אייל חנקין למנכ"ל החברה (תפקיד שהוא מכהן בו עד היום), כיהן כמנכ"ל משה אודלוק.
אייל חנקין מנכ"ל סופרגז, בן 46 כיום, הספיק לא מעט בשנותיו במגזר העסקי והגיע לתפקיד מנכ"ל סופרגז בשנת 2010, לאחר שכיהן בשנה קודם לכן כמשנה למנכ"ל היוצא משה אודלוק, ולאחר כעשור שנות ניהול בחברות גדולות אחרות ולא מעט שבחים על פועלו. אייל הוא בוגר תואר ראשון במדעי המחשב וניהול באוניברסיטת תל אביב ובוגר תואר שניExecutive MBAבתוכנית Kellogg-Recanatiשל אוניברסיטת Northwestern ואוניברסיטת תל אביב.