זכיינות- ללכת על בטוח
שיטת הזכיינות, היא זו שמאפשרת לחברה מסחרית שהיא לרוב עוסקת בתחום הקמעונאי, להתפתח ולגדול בקצב מהיר וכן, ליהנות מפריסה רחבה ומחיזוק המוניטין והגדלת המחזור מהזכיינים באמצעותם. לשני הצדדים, גם למזכה וגם לזכיין, ישנו אינטרס משותף לקידום של הרשת. המזכה רואה את טובת הרשת, תוך הקפדה על הכללים כגון: ספקים, שימוש בלוגו, ציוד ועוד. את כל ההוצאות שיש לפתיחת הסניף יחולו על הזכיין והרשת תקבל אחוזים בכל חודש מהמכירה. למרות כל ההוצאות הללו שחלות על הזכיין, זכיינות הינה שיטה יעילה ובטוחה. מי שמעוניין להתחיל את דרכו כעצמאי, מומלץ כי ירכוש את הזכיינות מרתות כגון: מסעות, בתי קפה, נדל"ן, תחנות דלק ועוד.
זכיינות - השיטה העסקית שהגיעה לארץ מארצות הברית
שיטת הזכיינות, הגיע לארץ מארצות הברית, ששם כבר שנים ישנה הצלחה רבה לרשתות באמצעות התרחבותן. על הזכיין לפעול על פי ההנחיות של הרשת , כך שלא יהיה הבדל בניהול הסניפים והמזכה יפעל על פי השיטה של הרשת המזכה. כאשר אדם רוכש זיכיון, הוא בעצם מצטרף למשפחה של זכיינים שפועלים תחת אותו המותג. הרשת מעניקה תמיכה לזכיין. התמיכה של הזכיין ע"י הרשת הינה קריטית להצלחתו של הזכיין אם ברמת התפעול השוטף ואם ברמת השיווק, הפרסום וכדומה. יש לציין, כי זכיינות, אינה אמורה להיות עבור סניף אחד, אלא יכולה להיות גם אזורית, כמו למשל לעיר מסוימת שבה הזכיין יוכל לפתוח סניפים נוספים.
האם כל אחד יכול להיות זכיין?
מזכים רבים, לא מסתפקים בראיונות בלבד ואפילו מפנים את המבקשים לרכוש זיכיון למבדקים שונים, כמו למשל מכוני אבחון, גרפולוגיה ועוד. גם הזכיין תפקידו לבדוק את הרשת, את הציפיות , בעלי הרשת פוטנציאל הרווחיות של הסניף החדש שייפתח וכדומה. מומלץ זכיינים, לפנות לעוד זכיינים המפעילים סניפים של אותה הרשת ולשאול את הפרטים השונים כגון: רמת הרווחיות, השיטות השונות של הרשת ועוד. למעשה, יש יתרונות רבים בזכיינות, הן לרשת והן לזכיין כי ללכת על בטוח ברשת שהיא מותג, יקנה רווחיות והצלחה לזכיין, בתנאי שהוא יפעל על פי ההנחיות של הרשת.