מגוון תכניות בישול ואפייה המציפות את המסכים הן לא רק בעלות עניין לחלקים רבים באוכלוסייה המתעניינים במאכלים ודברי מאפה חדשים ומיוחדים אלא גם קרקע פורייה לפעילות חדשנית של עולם הפרסום. על זווית ראייה אחרת של התכניות האהובות עליכם – במאמר הבא.
אחוזי הרייטינג הגבוהים של תכניות הבישול בפריים טיים של ערוצי הטלוויזיה המובילים, ערוץ ייעודי לבישול ואפייה ושפע של תכניות סביב שפים, מתכונים ומאכלים מיוחדים מכל רחבי הארץ והעולם, הם מדד טוב לכך שהישראלים מחוברים חזק לצד הקולינרי שלהם ומחפשים אחר מתכונים למאכלים חדשים או מיוחדים להכנה.
כל זאת מהצד של הצופים בתכניות הללו, כאשר מן הצד השני ניצבים בעלי ערוצי הטלוויזיה ובעיקר הפרסומאים ואשפי יחסי הציבור שמוצאים את התכניות הללו כקרקע נוחה ביותר לשיווק המוצרים שלהם בדרך קלה ונוחה למיליוני הצופים המרותקים למסך.
כיצד עולם הפרסום מתחבר לתכניות בישול ואפייה?
החיבור בין ערוצי נישה שכאלו ותכניות פריים טיים מצליחות ועולם הפרסום הוא אידיאלי. התכניות עצמן נחשבות יחסית זולות להפקה (סטודיו\מטבח עם שף ואולי תוספת של אורחים המבשלים עמו במרבית המקרים), ומאפשרות דרכים שונות של פרסום ויחסי ציבור במהלך התכנית ובהקשר אליה.
פרסום גלוי – האופציה הראשונה היא של פרסום גלוי. לתכנית יש "חסות" של יצרן כלי בית או כלי בישול ואפייה כלשהם אשר סביר כי גם יעשה בהם שימוש בתכנית עצמה ובכך מקשרים את אותו היצרן עם הזהות של התכנית וכדומה.
פרסום סמוי – במהלך התכנית נעשה שימוש במגוון כלי מטבח, כלי אפייה ובישול מסוגים שונים אשר יש הדגש על היצרן שלהם, על העיצוב הייחודי או על הנוחות בשימוש שלהם, כאשר קל לצופים להתחבר ליתרונות של אותם המוצרים ולחפש אותם לקנייה לאחר מכן ברשתות השיווק.
יחצנות ידוענים – יצירת קשר בין שף נודע ושימוש חוזר ונשנה שלו במוצר מסוים. בעיקר נעשים הדברים סביב שימוש בסכינים, מחבתות וסירים אשר הוא אוחז בידיו שוב ושוב במהלך התכנית ונוצר החיבור שאם שף שכמותו מחזיק בהם אז סביר להניח כי הם איכותיים וברמה גבוהה.
אז כיצד עלינו להסתכל על תכניות שכאלו מעתה ואילך?
כעת, כאשר ניתן להבין כי הצופים (אנחנו) בתכניות הללו הם לא רק קהל שיש לשעשע ולהעשיר במידע (מתכונים, שיטות בישול וטריקים מקצועיים) אלא גם כלי שרת בידיהם של פרסומאים ואשפי טלוויזיה, חשוב להתייחס לכל ה"מסביב" של תכניות אלו בהבנה כי מדובר בפרסום ושיווק וכי המוצרים לאו דווקא הכי טובים או הכי מקצועיים ויש לעשות סקר שוק ובדיקת ביקורות בקרב מכרים אודות האיכות של מוצר כזה או אחר שניראה לאחרונה שוב ושוב על המסכים שלכם.