זיכיון- יזמות מבורכת
יזמות עסקית, אינה חייבת להיות פתיחת עסק חדש. ניתן לרכוש עסק קיים ולהפעיל אותו בקלות יותר, במיוחד כאשר מדובר על זיכיון מרשת מוכרת. יש לסקור את ההיבטים החשובים של התקשרות עם רשת מזכה. חשוב כי הזכיין יהיה מוגן היטב ולא יהיו יתרונות רבים מדי על אותו זכיין מהרשת המזכה. כל עסקה כזאת, חייבת להיות מלווה בעורך דינו של הזכיין שמבין היטב בתחום זיכיון. שיטת הזכיינות, מאפשרת לכל חברה, במיוחד בתחום הקמעונאי, לגדול ולהתפתח בקצב מהיר. הזכיינים הם אלה שמפתחים ועוזרים להגדלת רווחיה של כל רשת מזכה. הרשת אמנם מרוויחה מהזכיינים בכך, שהיא אינה משקיעה, לא בעסק עצמו, בפרסום או בשיווק וכן בסחורה, אלא אפילו מרוויחה אחוז בכל חודש מהכנסותיו של הסניף החדש של הרשת.
מהיכן הגיעה שיטת הזיכיון לארץ?
שיטת הניהול של הזכיינות, מקובלת בארה"ב ובאירופה ואנו בשנים האחרונות רואים כי ישנה הצלחה מסחררת ודרישה של סניפים חדשים שזכיינים חדשים מעוניינים בהם. ניתן למצוא כי רשתות מצליחות של בתי קפה, מסעדות, הנעלה, תחנות דלק, צעצועים ועוד. גם בחברות שונות, ישנה שיטת זכיינות, כמו חברות כוח אדם, שירותים פיננסיים, חברות ביטוח, משרדי עורך דין ועוד. יש לבצע לימוד מקיף של כל רשת זכיינית או חברות המוכרות זיכיון. עסק בזכיינות, יכול לתת המון כלים חיוביים ושימושיים לזכיינים חדשים שמעוניינים להתברג בעולם העסקים שללא ספק הוא מרתק ויש תמיד מה ללמוד. כל עסק חדש, מהווה תמריץ למי שמנהל אותו. זכיינים ישקיעו ככל שביכולתם ויעקבו בשקידה אחר הכללים של הרשת המזכה, אם הם מעוניינים בהצלחה וניהול נכון של העסק.
האינטרס המשותף של הזכיין והרשת
לשני הצדדים, ללא ספק, יש אינטרס משותף, לפתח את הרשת, להעלות את הרווחים ולהגדיל את המוניטין של הרשת. זו הסיבה שעסקים אלה מצליחים יותר, גם בגלל שמדובר על עסק קיים וגם, בגלל ששני הצדדים ישקיעו בקנאות , האחד ברשת והשני בסניף אותו הוא מנהל. מי שאוהב מזון, כדאי כי ישקיע ברשת מזון, מי שענף ההלבשה הוא יותר התחום שלו, שיפנה לרשת העוסקת בביגוד של מותג ידוע. כללים אלה הם הא' ב' של עסקי הזכיינות, אך יש לבדוק היטב בציציות של כל רשת לפני שחותמים על חוזה מחייב.