בשנים האחרונות האינטרנט הפך להיות הפלטפורמה הפופולארית והאפקטיבית ביותר לשיווק וקידום עסקים קטנים כגדולים, וכל חברה כיום מבינה שמי שלא קיים באינטרנט משמע מאבד לקוחות וכסף למתחרים שלו. אז איך בוחרים מקדם אתרים שבאמת יביא לך תוצאות?
כיום התחום די פרוץ וישנם לא מעט חאפרים שקוראים לעצמם "מקדמי אתרים" שעושים עבודה לא מקצועית, מסכנים את הלקוח ויוצרים שם רע ומוניטין גרוע לעובדים בתחום. כדי לעשות קצת סדר בדברים, מתוך ניסיון אישי אשמח לשתף אתכם ולתת מספר טיפים איך באמת תדעו מי מקצועי ומי מבלף.
1. ניסיון קודם- חובה לבקש הוכחות של עבודה קודמת עם לקוחות
2. חוזה עבודה- מקובל לחתום על חוזה של 8 חודשים או אפילו שנה עם תחנת יציאה, כאשר קיימת התחייבות מצד הלקוח לתקופת של לפחות 6 חודשים. באופן אישי מעולם לא נתקלתי שלקוחות לא הסכימו לחתום. כולם ללא יוצא מן הכלל ממשיכים לתקופה שעולה על שנה. זה לא מובן מאילו אבל חשוב לזכור שקידום אתרים זה תהליך יחסית איטי וככל שמשקיעים בו באופן קבוע ולאורך זמן משיגים תוצאות מרשימות.
3. רעב לתחום- חשוב שלמקדם אתרים יהיה "רעב" לתחום ותשוקה עזה לנושא, כיוון שמי שיש לו רעב ותשוקה הוא ער לשינויים היומיומיים ומעודכן באופן שוטף בנעשה, ובכך מקדים את המתחרים שלפעמים "ישנים בעמידה".
4. הבטחות לא תמיד ניתן לקיים- לאלו שבתחום ומבינים באופן כללי יודעים שלא ניתן להבטיח מיקומיים ותוצאות בזמן מוגדר ,כל עוד אנחנו תלויים בגוגול שמתעדכן בלי הרף. כל ביטוי עם תחרות גבוהה וריבוי מתחרים זקוק לפרק זמו בלתי מוגבל ועבודה עיקשת כדי להשיג תוצאות טובות. לכן, היזהרו ממקדמי אתרים שיציעו לכם את הירח רק כדי לחתום אתכם על הסכם.
5. שקיפות כלפי הלקוח- מקדם אתרים חייב שקיפות של העבודה שלו כלפי הלקוח: אילו דברים בוצעו במהלךהחודש, קישורים שנבנו, שינויים שנעשו באתר (אם בכלל), תוכןחדש, שינוי בטייטל באיזה עמוד וכו'.