חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול זמן- האם זה האפשרי

שליטה בזמן. 

האם המשפט הבא רלוונטי עבורך?

"אין לי מספיק זמן" 

במידה וענית כן, השורות הבאות יכולות לתת לך טיפ או שניים. 

למה??

כיוון, שמשפט זה, הוא אחד הסימנים לכך, שאתה לא שולטת בזמן שעומד לרשותך

אלא הזמן/אחרים שולטים בך. 

 אחת התורות והתחומים שלא השתנו באלפי השנים האחרונות הוא הזמן.

אם המטרה שלי היא  לפתח שליטה בחיי,

אז לטעות בתחום בו אין שינויים, כמו הזמן, זה דבר הרבה יותר חמור מאשר לטעות בתחומים משתנים ודינמיים. 

 למה?

כי החוקים כבר ידועים וחקוקים בסלע,

יש רק ללמוד להפנים ולהתאמן עליהם. 

 החוק הבסיסי אומר:

משאב הזמן הוא זהה לכולנו, ללא קשר לדת גזע ומין,

הווה אומר לכולנו יש 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 12 חודשים בשנה 365 ימים בשנה. 

לכן השאלה איך לנהל את הזמן, היא אינה רלוונטית. לא ניתן לנהל דבר קבוע.

השאלה הנכונה היא, איך להתנהל אפקטיבי ובשליטה (עד כמה שניתן) בזמן הנתון והידוע מראש. 

 דרכים לקחת שליטה:

  1. היומן= מחברת מסודרת עם פריסה ותכנון שבועי. היומן הוא  לא אוסף של מפיות, פתקיות ועוד פיסות ניירת המסתובבת לי בתיק, בארנק ועל השולחן.
  2. החיים האישים יותר חשובים מחיי העסק או התעסוקה,
  3. ולכן היומן צריך לשקף קודם כל את הדברים שהכי חשובים לנו בחיים.
    לדוגמא: משפחה, בריאות, ספורט, למידה וכו'
  4. תכנון שבועי- קודם כל, יש להכניס את הדברים שהם חובה (עבורנו ועבור מטרותינו), לאותו שבוע.
      לדוגמא: 3 פעמים יוגה, מסיבת חנוכה משפחתית
  5. לנסות לנטרל "הפתעות"- אין מה לעשות טסט לרכב חוזר על עצמו כל שנה
    ובדיוק באותו תאריך כך גם ביטוח הרכב. ולכן ניתן לתכנן ולהכניסם ליומן מבעוד מועד.
  6. לקבוע מתי מתחיל ונגמר היום- נקודה זו חשובה במיוחד, לאנשים המנהלים עסק עצמאי
    ורוצים לשלב בחייהם תחומים נוספים מעבר לעסק.
    לדוגמא יום זוגיות (היום השבועי/חודשי בוא אני עושה ס... עם בן זוגי) ולכן יום העבודה נגמר ב- 17:00.
  7. לזהות פעילויות קבועות החוזרות על עצמן כל שבוע, חודש, רבעון-
    הדבר מייצר מחויבות, מסגרת והכי חשוב ביצוע של פעולות שהן מספיק חשובות בכדי שיחזרו על עצמן.
    לדוגמא : ישיבת צוות אחת לשבוע, שיננית אחת לחצי שנה.

 לסיכום:

שאלו את עצמכן האם במהלך היום שלי עשיתי פעולות שהיו ADD VALUE""(הוסיפו ערך ביחס למטרות שלי)

או שהם היו ""WASTE(בזבוז).  

תרגיל:

במהלך השבוע הקרוב רשמו יומן של כל פעולה שביצעתן 

מפו את הפעולות וזהו כמה מתוכן היו בעלות ערך

וכמה מתוכן היו מבוזבזות

האם אתם שולטים בחיים שלכן או מבזבזים אותם. 

נ.ב

WASRE= לזרוק לפח 

אם יש לכן עוד דרכים פתרונות או שאלות

בכל הקשור לניהול  מטרות בזמן ושליטה בחיים ובעסק

אנחנו לרשותכן

 ;-)אז אל תבזבזו מה שאין...  

כתבה

רבקה גולדברג

מנכ"ל

FINALLY

חברה לייעוץ אימון ואבחון

אנשים וחברות

office@finally-con.com

www.finally-con.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

do what u love & love what u do!

www.finally-con.com

office@finally-con.com

אבחון יעוץ והשמה

לאנשים וחברות

נציגת MY PROFILE בישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רבקה גולדברג

מאת: רבקה גולדברגשימור לקוחות28/12/091186 צפיות
מידע שייתן לכם הבנה עמוקה יותר לגבי... ניהול עובדים גיוס מועמדים יצירת קשרי לקוחות ניהול מכירה אפקטיבי ובכלל ניהול תקשורת, מסר אפקטיביים עבורכם ועבור הצד השומע אז מהי אישיות? Personality לא קל להגדיר מהי אישיות. באופן עקרוני אישיות מתייחסת ללכידות או הסיכום של התמצית של האדם. המילה personality מורכבת מ- person-ality- המדע של תאור והבנה האדם.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211487 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211324 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211159 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211356 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201272 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201185 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201051 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica