כל ארגון יודע שהמשאב הכי משמעותי שלו זה העובדים. עובדים טובים יכולים לשרת את הארגון ולחסוך לו כספים רבים. כמו כן, הכשרת עובדים חדשים (בכל תפקיד) הוא הליך שדורש מהארגון התארגנות מתאימה וגם השקעה של כספים. הכשרת עובד חדש דורשת:
-
עובד מכשיר - בין אם מדובר על מנהל אשר צריך להכשיר את העובד החדש או עובד ותיק אשר מבצע את ההכשרה, בזמן ההכשרה העובד הותיק עובד פחות טוב כיוון שבאופן טבעי הוא עסוק יותר במתן מענה לעובד החדש. פעולת ההכשרה מפחיתה את האפקטיביות של העובד הותיק.
-
תקופת התלמדות - עובד חדש צריך תקופת התלמדות בה הוא יכול לעשות טעויות. על מנת ליצור מינימום טעויות של העובד החדש אין לצפות ממנו שיעבוד בקצב של העובדים הותיקים ומכאן ניתן להבין כי תקופת התלמדות זו יכולה לעלות לארגון יותר כספים מאשר עובדים ותיקים.
-
הקשבה - חשוב שהסובבים את העובד החדש יהיו קשובים לו ולכן בתקופת ההכשרה וההתלמדות יכול להיות שגם העובד החדש יעבוד לאט יותר, אך גם העובדים שסביבו.
מדוע כדאי להשקיע בשימור עובדים
כפי שניתן להבין מהכתוב, תחלופה שוטפת של העובדים עלולה ליצור מצב בו הארגון עסוק בהכשרה במקום ביצירת רווחים. שימור עובדים יכול לפתור את ההשקעה הגבוהה בעובדים. פעולות לשימור עובדים יכולות להיות רווחיות לארגון בטווח הארוך ולא זאת בלבד אלא שהן ייצרו גם נאמנות גבוהה יותר של העובדים ויגרמו לקחת חלק פעיל בהצלחת הארגון. פעולות של שימור עובדים יכולות להיעשות בסדנאות גיבוש, ערבי חברה ועוד.
שימור עובדים - ליצור דרך עבודה
שימור עובדים זהו עיקרון שהארגון יכול לפעול על פיו. ארגונים אשר נותנים לעובדים תחושה של חשיבות יכולים לקבל תמורה גבוהה מאד בחזרה. הפעולות אותן יכול לבצע כל ארגון כדי לשמר את העובדים הן:
-
אמרת תודה - שיבוח העובדים הטובים והבעת הערכה.
-
סדנאות - סדנאות וימי גיבוש יוכלו ליצור תחושה טובה ואינטימית בין העובדים ויגרמו להם להעריך את מקום העבודה.
-
הקשבה - הקשבה תהיה פעמים רבות קשורה לשימור העובדים כיוון שעובד שמרגיש חשוב בעבודה ירגיש גם שהיא חשובה לו.