למה משתלם לבעל עסק להחזיק במועדון לקוחות?
כל בעל עסק רוצה להגדיל את הרווחיות שלו ולמכור יותר. ישנן שתי דרכים עיקריות אשר מאפשרות להגדיל את המכירות כשהראשונה היא גיוס של לקוחות נוספים ומכירה ליותר לקוחות והשנייה היא למכור יותר לכל לקוח קיים.
כל עסק בתחילת דרכו עסוק בעיקר בגיוס לקוחות חדשים. הגיוס של הלקוחות לוקח זמן ומושקעים בו משאבים רבים ולכן פעולה זו טובה כאשר העסק מתכנן לבצע גיוס של מספר גדול של לקוחות.
הדרך השנייה להגדיל את המכירות היא דרך מכירה גדולה יותר ללקוחות הקיימים כאשר מכירה גדולה יכולה להיות דרך הגדלת סל המוצרים או דרך גרימה ללקוחות לשוב פעמים נוספות לעסק ולבצע עוד רכישות.
למה משתלם לשמר את הלקוח בעסק
שימור לקוחות זו פעולה אשר גורמת ללקוחות לחזור ולקנות שוב ושוב בעסק. פעולת שימור לקוחות זולה פי 5 מאשר גיוס של לקוח חדש ולכן חברות, ארגונים ועסקים עושים מאמצים לגרום ללקוחות לשוב. ישנן פעולות שונות אשר גורמות ללקוחות לחזור לעסק כאשר הדרך האפקטיבית ביותר שהעסק יכול לעשות על מנת להחזיר אליו את הלקוחות היא ליצור מועדון לקוחות. מועדון לקוחות יכול להתבצע בדרכים שונות כאשר הוא תמיד כולל שימוש בתוכנה מתקדמת ורישום של כל הלקוחות. הרישום של הלקוחות יכול להיות בתשלום או שלא בתשלום והוא יכול להעניק לעסק יתרונות רבים כאשר המטרה שלפניו היא לגרום ללקוחות לחזור לרכוש אצלו.
ליצור מועדון לקוחות
ההצטרפות אל מועדון לקוחות יכולה להיות בתשלום או שלא בתשלום כאשר התפקיד של העסק הוא להחליט האם ברצונו לגבות את התשלום. כמובן, במידה וההצטרפות למועדון היא בתשלום הלקוח יצפה לקבל ממנו תמורה גדולה יותר כמו למשל הנחה קבועה בעסק, הטבות מיוחדות ואולי אפילו הזמנות להשקות או אירועים מיוחדים. את מועדון הלקוחות ניתן ליצור בקלות בעזרת התוכנה המתאימה לכך כאשר הניהול של המידע לאחר מכן גם הוא פשוט ובאפשרות העסק לשלוח ללקוחות המועדון מסרוני הטבה, מיילים ואפילו להתקשר אליהם כדי לתזכר אותם על מבצע או סתם לאחל להם יום הולדת שמח.