מבולבל? אל תהיה. מיד נסביר לך מהי הכוונה.
אם יש ברשותך אתר באינטרנט עליו שילמת סכום נכבד, העיצוב מותאם לאופיו של העסק ולמעשה יש את כל הסיבות, הנראות לעין, שהאתר אמור להצליח, להתרומם ובעיקר – להביא תנועת גולשים ובסופו של דבר להגדיל את מעגל הלקוחות, אין ספק שאתה נמצא במסלול הנכון. אז מתי מתחילות הבעיות? שאלה נהדרת.
הבעיה המרכזית מתחילה כאשר אתה, כבעל עסק, מחפש אחר חברה/עסק של קידום אתרים וזו באופן טבעי מעוניינת להרוויח כמה שיותר כסף במינימום זמן/מאמץ ולכן היא מציעה לך מחיר אטרקטיבי, לכאורה, בקידום של, נניח, כעשר מילות מפתח אך הדבר כלל וכלל לא משתלם ומדוע? נסביר כעת.
קידום אתר עם מעט מילות מפתח
רשת האינטרנט הוא מקום המשתנה בקצב מסחרר. קידום שהתאים לפני שנתיים כיום כבר לא מתאים ואינו רלוונטי והקידום שמתאים כיום, סביר מאוד להניח, שבעוד מספר שנים בודדות מהיום השתנה בשיטות שיווק אחרות.
מדוע אנו אומרים לך זאת? מסיבה מאוד פשוטה – הישענות על מילות מפתח (חזקות ככול שיהיו) בודדות מסכנות את האתר שלך כי ברגע שקיימת תנודה כזו או אחרת ברשת האינטרנט או לחילופין קיימת ירידה משמעותית במילת חיפוש שהייתה עד לא מזמן חזקה וכיום ירדה בהיקף החיפושים שלה ונחשבת "כמילת חיפוש בינונית" תשפיע רבות על המיקום הכללי של האתר שלך (בקישור הבא יש כתבה מעניינת בנוגע ליכולת של קידום אתרים למנף עסק – לחץ כאן)
לדוגמא: מילת המפתח "קידום אתרים" עד לפני מספר חודשים, באופן רציף, עמדה על כ12,000 חיפושים בכל חודש, נכון לחודשיים האחרונים – ספטמבר ואוקטובר – היקף החיפוש של מילת המפתח זו ירד ל9,000 חיפושים. המשמעות היא שבלתי ניתן ולא רצוי להישען על מספר מועט של מילות מפתח. אמנם שיטה זו נהדרת לטווח הקצר ונחשבת כעדיפה עבור חברת הקידום שעושה עבודה מועטה (לעומת קידום של מספר רב של מילות מפתח) אך איננה עדיפה עבורך.
מעבר לכך, קידום של מספר מילות מפתח (כ15-20) מאפשרת לך, כבעל עסק, ליהנות מחשיפה הרבה יותר עוצמתית ברשת האינטרנט. תחשוב על כך שגולש מקליד ווריאציות של תחום העסק שלך במנוע החיפוש ובכל פעם שהוא מקליד את הביטויים השונים (ביטויים בעלי היקף חזק-בינוני-נמוך) הוא מוצא את האתר שלך במקום הראשון/דף ראשון, מה הוא למד מכך? שמדובר על עסק חזק ומשמעותי בתחום. זוהי הסיבה המרכזית שעלייך להילחם על קידום בשיטת "הזנב הארוך"/"פירורי הלחם".
למידע נוסף בנוגע אל קידום אתרים, ניתן להקליק על הקישור המצורף ולהגיע לכתבה מעניינת בנושא - http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/795/015.html