אתה בודאי מכיר את המושג "קידום אתרים" היטב. כמה אימיילים, טלפונים ומסרים קיבלת מחברות לקידום אתרים שהבטיחו לך שיעזרו לך לקדם את אתר האינטרט במנועי החיפוש במהירות הבזק. אך חוץ מהבטחות שקיבלת, האם מישהו אי פעם הסביר לך, בשביל מה אתה בכלל צריך לקדם את האתר?
קידום אתרים מהווה גורם משמעותי ביותר בקידום העסק, ומעבר לסיוע בשיפור הדירוג במנועי החיפוש, הוא משרת ככלי שיווקי משלים לעסק, ומסוגל לגרום לעליה בכמות הגולשים באתר.
הנה כמה נקודות שיסבירו את החשיבות ואת היתרונות הטמונים בקידום אתרים:
1. החזר מהיר על ההוצאה (ROI - Return On Investment) - קידום אתרים, אם נעשה נכון, הוא אחד מערוצי השיווק שיחזירו את ההשקעה במהירות הגבוהה ביותר. בנקודה זו יש לציין, שיש לבחור בחברה רצינית ובעלת נסיון. מי שינסה לחסוך ולהסתפק בחברה זולה, עלול לגלות שבנוסף לכך שלא יראה תוצאות הוא גם גרם לעצמו נזק.
2. קידום היה וישאר - בעקבות השינויים שחלו באלוגריתם החיפוש, השתנו גם הפרמטרים שמרכיבים את תחום קידום האתרים. חברות שהתאימו את עצמם לשינוי יהיו עתה המובילים החדשים במנועי החיפוש.
3. קידום אתרים עובד - שנעשה נכון, קידום אתרים יכול להוביל לעליה משמעותית מאוד בכמות הגולשים באתר. מצד שני, שימוש לא נכון ע"י חברה לא מקצועית, עלול לגרום לנזק, שיהיה קשה לתקן בעתיד.
4. המתחרים גם עושים את זה - כמו שנאמר, אם אתה לא תעשה, מישהו אחר יעשה את זה. אם המתחרה שלך ישקיע בקידום אתרים בצורה נכונה, יש סבירות גבוהה שיעקוף אותך בתוצאות מנוע החיפוש (בהנחה שאתה לא מקדם) שאל את עצמך, "האם אני מוכן למסור למתחרה את הלקוחות שלי?"
5. ללקוחות יש מכשירים ניידים - אם בעבר אנשים ישבו מול המחשב בחיפוש אחר עסקים, היום הכל נעשה בתנועה. אם מישהו רעב, הוא יכול לשלוף את הטלפון הנייד ולחפש את המסעדה הקרובה למקום הימצאו. לפיכך, החשיבות של המצאות במנועי החיפוש (במיוחד בחיפוש המקומי) הולכת וגוברת.
בכדי להתחרות בשוק שבו התחרות הולכת וגוברת, בניית אסטרטגיה נכונה לקידום אתרים יכולה להיות היתרון שלך על פני המתחרה.