אני מתאר לעצמי ששמעתם על המחקר של McKinsey שהצביע על השליטה של האימייל על פני הבני הדודים המגניבים והצעירים יותר שלו, פייסבוק וטוויטר. רוב החלקים במחקר אמרו (בטעות) ששיווק באימייל יותר אפקטיבי פי 40 מאשר פייסבוק וטוויטר. ניתן לקרוא את המאמר המלא באתר שלנו. היועץ בעצם אומר שאימייל הוא יותר טוב מפייסבוק וטוייוטר בכמעט פי-40 בהשגת לקוחות חדשים. במציאות זה אפילו יותר מרשים בהתחשב בעובדה שהשגת לקוחות חדשים בשיווק באינטרנט הייתה מין סוג עכב אכילס (בהנחה שאתם מאלו שמבינים שלהשכיר רשימה זה לא בדיוק תכנית אסטרטגית).
הלחם והחמאה של אימייל היו וישארו שימור לקוחות והפקת רווחים.
אימייל הוא דבר מעולה בכל הנוגע להשארת המותג והמוצרים/שירותים שלכם בתודעה של הלקוחות שלכם ובניית אמינות והכנסות לטווח הרחוק. העובדה שאימייל מכסח את הרשתות החברתיות הוא די מרשים.
שווי השוק המשולב של 2 הענקים ברשתות החברתיות היה 188 מיליארד דולר, זה אומר ששיווק באימייל הוא מפלצת של טריליון דולר? אולי כן ואולי לא אבל אני סוטה מהעניין. זה לא מפתיע לראות את החיפוש יותר מאשר דואר אלקטרוני ורשתות חברתיות, אבל בדיוק כמו במחקר של McKinsey, זה לא החדשות אמיתיות כאן. המחקר בפועל, בצורה אופיינית לכל סיפור שקשור לנושא שיווק באימייל (טוב, לא הסיפור שאני כותב), מתחיל בטפיחה על הגב: "למה משווקים צריכים להמשיך לשלוח לך אימיילים". שום דבר מזה הוא לא ממש חדשות חוץ מזה שזה מגיע מחברת ייעוץ שרוב החברות הגדולות בעולם משתמשים בה כדי להדריך אותם. זאת למעשה הסיבה שזה הופך את הסיפור הזה לכל כך גדול לתעשיית האימייל ואין ספק שצריך להשתמש בזה כדי להמשיך את המומנטום ולעשות קצת רעש. האם הרשתות החברתיות טבעו בתוך בריכת הרעש הגדול שהם עשו או שזה מצב שוק ריאליסטי יותר שאומר שמה שמכניס כסף לחברות תמיד יהיה זה שישלוט? אני לא יודע אבל עושה רושם שהוציאו את הרוח מהמפרשים לרשתות החברתיות בכל הנוגע להשגת לקוחות חדשים. אני חושב שהרשתות החברתיות ישארו כאן לאורך זמן במונחים של בניית יחסים עמוקים יותר עם הלקוחות שלהם ושמירה על קשר איתם.
אנחנו יודעים שכנראה חלק מהלקוחות מגיעים מהסלולר וזה משהו שמשווקים באימייל צריכים לשים בראש העדיפת שלהם. אימייל נעשה יותר דביק ויותר הכרחי מאי פעם. אנחנו משתמשים באימייל יותר מאשר שיחות טלפון בסמארטפונים שלנו ומותגים יכולים להגיע אלינו עם הצעות מיוחדות ותוכן VIP בכל מקום ובכל זמן. מחקר חדש ב Yesmail מראה שהכנסות לקליק בשיווק אימייל בסלולר יותר גבוה מזה שבמחשבים רגילים והוא עומד על 7.14$ מול 3.26$. זה כסף אמיתי חברים, ועוד משהו שיכול לשנות את כללי המשחק שכן רבים מאיתנו ראו באימייל בסלולר לפני 12 חודשים כתוספת מעולה למותג שלך אבל לא בהכרח מכונת המרות ומכירות ענקית. אבל זה בדיוק מה שזה.
הנה חלק מהדברים ששמענו באחת מוודיעות האימייל האחרונות.
- השגת נרשמים חדשים היא הזדמנות גדולה. נסו את הכלים, הטקטיקות והספקים החדשים כדי להוציא את הרשימה שלכם מהמבוי הסתום שמאפיין כל כך הרבה משווקים באינטרנט.
- אוטומציה זה כבר לא מותרות – זה משהו שחייב להיות לכל תוכנית אימייל שמכבדת את עצמה. בין אם זו תוכנת אוטומציה שיווקית אמיתית או מיילים מופעלים, כל מותג אמביציוני שמכבד את עצמו צריך שיהיה לו קמפיינים של שידוך מחדש עם לקוחות, עדכונים שוטפים והרשימה נמשכת. אל תחכו עם זה.