אם בעבר היה קשה למצוא חברת קידום או לחילופין אחר בעל מקצוע הנחשב כמומחה לקידום אתרים, הרי שכיום הדבר הרבה יותר פשוט וקל. כמו כן, אמנם המבחר הוא רב הרבה יותר אך הוא טומן בחובו גם בעיה לא פשוטה – כיצד יודעים מי מהמועמדים הרבים לביצוע קידום האתר, הוא אכן מומחה כפי שמעיד על עצמו?
מומחים לקידום אתרים – לחפש היטב לפני שבוחרים
כפי שציינו קודם לכן, הרי שניתן למצוא חברות רבות המעידות על עצמן כמומחיות לתחום או בעלי מקצוע פרטיים הטוענים טענה דומה. בעת חיפוש אחר דרושים קידום אתרים שהינם מומחים יש לבדוק מספר פרמטרים והם: האם מדובר על חברה בעלת אתר רציני או שמא מדובר על חברה בעלת סיומת של בלוג? (למשל -www.tyty/wordpress.com), האם התוכן שבאתר הוא איכותי?
האם יש צפיפות מילות מפתח?
כמו כן, חשוב להסתכל על מאפיינים נוספים – האם החברה בוחרת מילות מפתח נכונות? האם יש החלפות קישורים? ועוד פרמטרים נוספים חשובים מאין כמותם בתחום קידום אתרים.
פרמטר נוסף שאי אפשר לנתקו מהמשוואה הנ"ל הוא פרמטר המחיר. כיום ניתן למצוא אנשים רבים המציעים מחירים נמוכים המעוררים השתאות מסוימת שהרי איך עבודה כה קשה וכה אינטנסיבית נעשית במחיר כה נמוך? – נספר לכם ספוילר קטן – יכול מאוד להיות שמדובר בקידום שחור.
קידום אתרים שחור
חברת קידום אמתית, מומחית ורצינית לא אמורה לקחת כסף רב על הקידום (כמובן שהדבר תלוי בהיקף עבודתה ובסוג הקידום – אורגני, ממומן או שיווק ברשתות החברתיות) אך עם זאת מחירים נמוכים יתר על המידה צריכים לעורר את חשדותיכם שמא מדובר על קידום שחור.
מהו קידום שחור? מדובר למעשה על כל מיני "טריקים" שמטרתם לקדם את האתר במהירות במעלה מנוע החיפוש אך הדבר איננו משתלם כאשר גוגל (או כל מנוע חיפוש אחר) עולים על תרמית ומענישים את האתר. המחיר הנמוך, בסופו של דבר, יעלה לכם ביוקר.
כיצד קידום אתרים נכון וחכם צריך להיות?
כאשר מדברים על קידום אתרים חכם ונכון (במידה ואנו מדברים על קידום אורגני) התהליך צריך להתבצע באופן איטי, שקול ועם תוכן איכותי. המטרה היא לא רק להניע גולשים לפעולה באתר עצמו או לחילופין לגרום לתנועה מאסיבית באתר (חשוב העניין ככול שיהיה ועל כך אין כמובן ספק) חשוב, בסופו של דבר, שהגולשים ימצאו ערך מוסף באתר אחרת הם יצאו יותר מהר מאשר נכנסו.