בס"ד ראשית חובה לציין שאמנם המאמר מנתח את תחום הרהיטים אך המסקנות חשובות לכל העסקים והחברות בכל תחום לבל יכלאו למצב דומה הצלחת העסק שלהם. התפרסם בשבוע שעבר (19/03/14) בעיתון כלכליסט כתבה בעקבות קריסת חברות הרהיטים עין חרוד ודיבאני אנד דיזיין בשבוע האחרון. בתחקיר הובא שישנם קשיים משמעותיים בענף הרהיטים המקשים מאד על החברות בתחום. במאמר זה ננתח את הבעיות שהובאו ונראה כיצד ניתן לפתור אותם. 1. מנתונים שהגיעו לכלכליסט ע"י חברת המידע העסקי BDI-COFACE עולה שמוסר התשלומים בענף ארוך משמעותית מכלל המשק כאשר בענף הרהיטים מספר ימי האשראי שהיו מקובלים ב2013 עמד על 117 יום זאת לעומת 98 יום בכלל המשק. אם נבוא לבחון לעומק את הנתונים נגלה שגם בכלל המשק ימי האשראי קרובים ל100 יום א"כ כיצד אותם 19 יום הפרש גורמים לקריסת החברות. ולכן ברור שהדבר נובע מהתנהלות לא נכונה משום שהתנהלות נכונה בעסק מחייבת אותך לשמור על איזון תקציבי ובמקרה של אשראי ארוך לשמור מראש כסף מהימים שבהם תזרים המזומנים גדול לימים שבהם התזרים קטן. ולכן אין זה משנה אם ימי האשראי הם ממוצע של 98 יום או של 117 יום מכיוון שאתה יודע מה מקובל אצלך עליך להתכונן לזה מראש. ובעז"ה בשבוע הבא נכתוב עוד על ענין זה. אשמח לשמוע את תעדכם על המאמר כאן 2. בכתבה הובא אריה ויסמן, מנכ"ל ובעלי רשת הריהוט שמרת הזורע מסביר עוד סיבות שגרמו לחברות לפשוט רגל, כשהראשונה שבהם מכיוון "שיש נטייה מצד חברות הרהיטים לפתוח עוד סניפים ללא בסיס כלכלי איתן במקום להתקדם בזהירות ולא תמיד המחיר מצדיק את התמורה" גם בעיה זו נובעת מהתנהלות לא נכונה בעסק. משום שבעסק חובה להתנהל בזהירות זאת אומרת שמצד אחד חובה לפתח את העסק בעקביות אבל מצד שני בזהירות. ופתיחת סניף נוסף זהו צעד שיכול להיעשות רק אחרי בדיקת כדאיות מקיפה מאד ויכולת כלכלית, מאחר שזה גורר הרבה מאד הוצאות שיכולות לגרור גם את העסק הראשון לקשיים כלכליים. כמו כן חייב בעל העסק לבדוק את יכולותיו לנהל שתי סניפים במקביל כדי שאחד לא יהיה על חשבון השני. וכן חייבת להיות יכולת לבדוק בכל זמן את מצבו של כל סניף בנפרד על מנת לעקוב אחר כדאיותו של הסניף. בעז"ה בשבוע הבא נמשיך וננתח עוד את הכתבה. אשמח לשמוע את דעתכם על המאמר במייל contact@yourbusinessmistakes.com