סובלים ממוניטין שלילי באינטרנט? לא נורא, זה ממש לא סוף העולם. האמת היא שהרבה מאוד אנשים סובלים מהבעיות הללו. בתקופה שבה העיתונות נהנית מחופש בלתי מוגבל של אפשרויות לכתוב על מי שרוצים, מה שרוצים.
מסתבר שהרבה מאוד אנשי ציבור הגונים ופוליטיקאים ואפילו אנשי עסקים שלא עשו לאף אחד שום דבר רע, סובלים מכתבה כזו או אחרת שהדביק עיתונאי כל שהוא. בין אם זה באינטרנט או בעיתונים. כך אל דאגה- זה נפוץ מאוד.
אז הנה כמה הוראות לטיפול בבעיות המוניטין השלילי שלכם באינטרנט
א. דבר ראשון חייבים לשים לב היטב למי כתב את הדברים הללו עליכם. למה זה משנה? האמת היא שזה די משנה. הסיבה היא שאם הלכלוך נמצא בתוך איזה אתר אינטרנט משני, אז המצב יחסית פשוט.
בהנחה שזה אתרים קטנים, אז ניתן בקלות יחסית להוריד את האתרים הללו למטה, לעומת זאת אם מדובר באתר חדשות גדול, אז זה כבר עניין אחר לגמרי. אם זה אחד האתרים המובילים בישראל, אז יש בעיה אמיתית, כמו ynetאו דומיו, יהיה הרבה יותר קשה. עדיין אפשרי, רק הרבה יותר קשה.
ב. אז הנה השלב התפעולי הראשון. חשוב לשים לב האם המוניטין השלילי, תקוע על השם שלכם, או על שם העסק שלכם. הכוונה היא שמתי בעצם עולות הכתבות השליליות עליכם בגוגל? האם זה כאשר רושמים את השם שלכם? שם החברה שלכם? או מתי? איזה מילת מפתח צריך להקיש בגוגל, כדי להיתקל בכתבות הללו?
ג. נניח שהכתבות השליליות, עולות כאשר מקלידים את השם ישראל ישראלי, כבר יש לנו כיוון פעולה אחד, שזה התחלה. עכשיו אנחנו יודעים במה אנחנו צריכים להתמקד.
עכשיו מגיעים לפעולה הבאה, בואו נתחיל בזה שניצור כעשרים כתבות חדשות אשר הנושא העיקרי שלהן הוא ישראל ישראלי, התוכן יתאר את הפעילות שלו למען החברה, את העשייה העסקית שלו, דברים שהוא עושה בכללי, מה אנשים או שותפים לדרך אומרים עליו, ציתותים ממנו, או כל דבר אחר שעולה לכם בראש בעצם. הכול עובד. בוא נשמור את הכתבות לפחות 400 מילים וכדאי מאוד שיופיעו בהן פעם או פעמיים הביטוי ישראל ישראלי.
ד. לאחר שהכתבות מוכנות כבר הגיע הזמן להתחיל לעבוד. הרעיון הוא לבצע את שתי הפעולות הבאות בד בבד, הכוונה היא שמבצעים את הדברים סימולטנית. קצת מהפעולה הראשונה וקצת מהפעולה השנייה.
1. הפעולה הראשונה היא לפרסם שלושה מאמרים מתוך החדשים שהכנתם, הכוונה היא להשתמש במאמרים היותר טובים מתוך אלו שהכנתם. תמיד יש מאמרים פחות טובים ויותר טובים. להתחיל את הפרסום שלהם לאט לאט ובקצת אחיד.
2. תוך כדי זה להתחיל לפרסם את המאמרים הפחות טובים, תוך כדי ששמים בגוף המאמר את הקישור למאמרים הטובים. הכוונה היא לשים לינק שיוצא מתוך הטקסט, בביטוי המדויק שאנחנו רוצים לקדם.
אז אם רוצים לנקות את הביטוי חברת ישראל ישראלי, אז מתוך המאמרים שמיועדים לקישורים, מוציאים קישורים שנראים ככה, חברת ישראל ישראלי, כאשר הלינק מוביל לאחד המאמרים הטובים שאותם אנחנו רוצים לדחוף למעלה.
הרעיון כאן הוא ליצור סולם של קישורים בין אתרים שמתמחים באותו נושא בדיוק, ובאעצם ממליצים אחד על השני, מה שיש כאן זה המלצות בין אתרים( יותר נכון דפי אינטרנט, כאשר הקישורים הם משמשים כהמלצה בעצם).
3. עכשיו השלב האחרון הוא בעצם לעזור לכל המאמרים להיתפס בגוגל ולקבל הכרה על ידי מנועי חיפוש. זה כלל לא מסובך, אפילו ניתן להגיד שזה החלק הפשוט יותר. בעצם לוקחים את כל המאמרים הללו ומפרסמים אותם גם בפייסבוק, גם בטוויטר, או כל מה שיש לכם. ככה ניתן להם כוח נוסף.