אחרי שפתחנו עסק מזון, רק עכשיו מתחילה העבודה האמיתית שלנו. כמה פעמים הגענו למסעדה או בית קפה מיד לאחר הפתיחה והתרשמנו לחיוב מהאוכל ומהשרות, ולאחר כמה חודשים, כשהגענו לאותו המקום שנית, התאכזבנו ומאז לא חזרנו אליו ? בדרך כלל איכות נמוכה של מזון או שירות קשורה דווקא לבעיות בניהול הכספי של העסק ולא למנות לא טעימות או לעובדים לא טובים.
להלן מספר טיפים אשר יעזרו לנו לנהל את עסק המזון שלנו, לשמור על רווח ועל שביעות הרצון של הלקוחות:
- כלהזמן לזכור לשווק את העסק. עלינו כל הזמן להזכיר ללקוחות שלנועל קיומנו ועל החוויה הטובה שהם עברו כשאכלו אצלנו. ולנו ליצור הכנסה שוטפת.
- לשמור כל הזמן על הרווח. ככל שנרוויח יותר, נוכל לשמור על רמה גבוהה של איכות.
- הפרדהבין החשבון העסקי לחשבון הפרטי. עלינו להגיע לשליטה פיננסית מרבית בעסק
- לאלהעמיס על החשבון העסקי הוצאות שלא קשורות לעסק, רק כך נדע האם העסק שלנובאמת מרוויח.
- להסתכלתמיד חצי שנה קדימה מבחינת ההכנסות וההוצאות. כך נוכל לתכנן קדימה ולהתמודדעם בעיות תזרימיות בבנק מראש.
- בעסקשיש בו עונתיות להתכונן לתקופות החזקות מבחינת מלאי על ידי שמירת ההכנסותמהתקופות החזקות.
- לשמורחשבוניות ולהעבירם לרו"ח בצורה מסודרת.
- להעבירמשכורת מסודרת מהעסק לחשבון הפרטי ולא לחרוג.
- לנהלזמן – ניהול יומן שבועי ובתחילת כל יום לבדוק מה צריך לעשות. זה יאפשר לנוזמן לנהל ולבצע את כל הדברים שפורטו למעלה.