"לחץ כאן" כבר לא בשבילנו
אחת משיטות ה"משיכה" בהן נעזרו חברות פרסום שונות או עסקים על מנת למשוך את הלקוח ולגרום לו להתעניין במוצר או השירות שלהן היתה בשימוש המילים: "הנחה", "מבצע", "לחץ כאן" או "חינם".
אם השנים, מילות מפתח אלו הפכו למאין "נורת אזהרה" בעיניי הלקוחות והגולשים השונים ברשת, בעקבות ניצול תמימותו של הלקוח ע"י חברות הפרסום, רמאות בשימוש המילים הללו מתוך כוונה פשוטה - למשוך את הלקוח שיחשף למוצר.
כעת אנו עומדים בשאלה, איך באמת עלינו למשוך את הלקוח מהלינק המוצג באתרים השונים או מהבאנרים המפוזרים באינטרנט על מנת שיחשף למוצר שלנו על מנת שיחשף לכך או שירכוש את המוצר/שירות.
כותרת Vs לקוח
הכותרת או הקישור לעמוד הטעינה שלנו (אליו אנו מקשרים את הלקוח), למעשה מהווה כרטיס ביקור לעסק ומאין סוכן מכירות אשר מסתובב ברחבי האינטרנט ומנסה למכור ללקוח את האתר, במידה והפרסומת מופיע באמצעות באנר, "הסוכן" שלנו גם גובה מאיתנו לא מעט כסף, בעוד שבאנרים רבים עומדים לצידו ומנסים ללכוד את עיניו של הגולש.
מהן הדרכים בהן נוכל לגוון ולמעשה לפנות ללקוח, בצורה כזו, שלא יכנס מראש לעמוד הטעינה שלנו, בידיעה שמנסים "לגנוב אותו" או לעבוד עליו:
- "כותרת רכה"- כותרת רכה, ופחות צעקנית משל המתחרים שלנו, אמנם מושכת פחות תשומת לב לראשונה, אך מביאה מאין התחברות ללקוח, ומורידה את תחושת "ההכרחה" או "המכירה" שאנו מנסים להעביר לגולש.
לדוגמא: "יש לנו משהו שעשוי לעניין אותך ולחסוך לך בעלויות..." - בדרך זו למעשה, נשתמש על מנת ליצור ללקוח תחושת "עזרה חברית", כאשר אנו מעניקים לו מאין "המלצה", וכל הנותר לו לבחור בעצמו האם להצטרף לשירות.
- תחומי העניין של הקורא- הכותרת שלך תמשוך את תשומת הלב כאשר היא עוסקת בנושא המעניין את הקורא והמשפיע עליו בחיי היום יום שלו. לכן, השתמש בכותרת שלך על מנת להצביע על בעיה מסויימת של הקורא או להפנות את תמושת ליבו אל נושא הקרוב אליו, החודר לרגש, לדוגמה: "אם ילדך חשוב לך, כדאי שתקרא את המסר הבא..."
כתיבה שיווקית 1,2,3
ברגע שהבנו את כיוון הפניה והורדת הלחץ מהלקוח שלנו באמצעות הפרסומת או הקישור, כעת ניתן רק לברר, מיהו הלקוח שלנו? ולפי כך להתאים את פנייתנו אליו:
- זיהוי פרופיל המשתמש: מהו גיל הלקוחות שלנו?לאיזה מין אנו פונים?מהן המילים וה"סלאנגים" בהן אותה אוכלוסייה נוהגת להשתמש?מהו הטון המתאים לפנייה אליו? לפי כך להתאים את הטקסט.
-כתיבה פשוטה: כתיבה פשוטה, ישירה וחיובת, על מנת לתפוס את תשומת ליבו המירבית של הלקוח ולהדגיש את המסר העיקרי.
-התלהבות: הא'-ב' של המכירות, ברגע שאינך מאמין במוצר ולא באמת היית זקוק לו אלמלא היו מציעים לך אותו, סיכויי המכירה שלך ככל הנראה תראה בהתאם.
יש לחשוב כיצד להעביר את המסר ללקוח בצורה שתעניין אותו ותגרום לו לחשוב שהוא באמת זקוק לאותו מוצר.
כל שנותר לך כעת הוא לבחור כיצד למקם את הבאנר או הקישור, ולהתחיל לכתוב לליבו של הלקוח, שיהיה בהצלחה!