קיים קושי להגדיר את התופעות של ליקוי הלמידה. מדובר בהפרעה במערכת העצבים המרכזית אבל קשה להניח את האצבע על מקור הליקוי וחומרתו לכן המונח ליקוי למידה מתייחס להתנהגות של פעלתנות יתר, חוסר ריכוז, אי יציבות רגשית, סרבול בתנועה, ליקויים בקורדינציה, ליקווים לימודיים וקשיים בהסתגלות החברתית.
ההפרעות בתפקוד מאובחנים בדרך כלל בגן הילדים ובבית הספר כאשר הילד מתקשה לתפקד כשאר הילדים והוא מופנה ברוב המקרים לטיפול פסיכולוגי לקבלת כדורי ריטלין אשר עוזרים לריכוז והרגעה.
מבחינה מוטורית ילדים בעלי ליקוי למידה מגלים פעלתנות יתר או מצד שני חוסר פעלתנות.
זה לא אומר שהם פעילים יותר מחבריהם אלא שפעילותם מתבצעת בזמן הלא נכון ובמקום הלא מתאים כמו התרוצצות מרובה בגן או בכיתה שכולם מרוכזים בעבודותיהם.
ישנם אף תופעות של סרבול וחוסר קורדינציה הם מתקשים בפעולות מוטוריות עדינות המצריכות ריכוז וסדר פעולה כמו שריכת שרוכי הנעליים לדוגמא.
יכולת הריכוז של ליקוי הלמידה היא קצרה מאוד, הילד קופץ מפעילות לפעילות ואינו מסוגל להתרכז באף אחת מהם, גירויים סביבתיים מעוררים אותו והוא מתקשה לשלוט בדחפים, הוא חסר עכבות ולפעמים זה מתבטא בהתפרצויות זעם הגורמות להרס ולתוקפנות יתר.
הילד רוצה את מבוקשו ואינו מסוגל לחכות בסבלנות לתורו כמו שאר בני גילו, הוא אינו מסוגל לדחות סיפוקים הוא רוצה הכל מיד ועכשיו! מסיבה זו הוא פועל טוב יותר ביחס של אחד לאחד ולגביו יש חשיבות מיוחדת להדרכה פרטנית.
מדריך הספורט עשוי לעזור רבות לילד בעל ליקוי למידה. התרגול הספורטיבי שם דגש על תרגילי קורדינציה, סדר פעולות, איכות התנועה ושיפור כישורים חברתיים וכמובן .... ניתוב הכעסים והתפרצויות הזעם לערוצים חיוביים ומועילים.