קידום אתרים לעסקים קטנים הינו תהליך שבמסגרתו אתר מקודם ברשתות החברתיות ובראשן גוגל, באמצעות פעולות מסוימות. קידום אתרים לעסקים קטנים מתחלק לשניים. החלק הראשון הוא קידום אתרים פנימי - האתר מקודם בזכות האיכות שלו. מה הופך אתר לאיכותי? התוכן שלו, מהירות העלייה שלו, הסדר שלו ונוחות הגלישה בו. ישנו גם קידום אתרים לעסקים קטנים שהינו חיצוני - קידום שבמסגרתו ככל שיותר אתרים מפנים לאותו אתר קישורים, כך הוא מתקדם בגוגל למיקומים גבוהים יותר.
כיום בשונה מהמצב בשנת 2005 בעל אתר חייב לבצע קידום אתרים גם ברשתות החברתיות כדי להתקדם בגוגל. אתר אינטרנט ללא דף רשמי בפייסבוק שכולל לייקים ושיתופים של התכנים שלו, יתקשה לעקוף את מתחריו, ומדוע? ראשית, משום שלרוב מתחריו כבר יש דפים רשמיים ברשתות החברתיות, ושנית, משום שזה כבר לא סוד שגוגל מבצע קידום אתרים לעסקים קטנים בין השאר לפי מצבם ברשתות החברתיות.
קידום אתרים ברשתות החברתיות
רשתות חברתיות הינן זירות אינטרנטיות בהן נפגשים מדי יום מיליוני גולשים, ומעדכנים אחד את השני בתמונות, סרטונים ובסטטוסים, שהינם דברים שאנשים כותבים ומתארים בהם את רגשותיהם, מחשבותיהם וכל מה שעולה על דעתם. דבר שגרתי ברשת הוא העלאה של פרסומים שונים על ידי גולשים. מדובר בתכנים פרסומיים שהופיעו אצל אותם גולשים כיוון שהם עשו "לייק" לחברה, בית עסק או ארגון כלשהוא, או שמישהו אחר העלה את הפרסום, כך שהוא הופיע אצלם בדף הבית והם עשו לו שיתוף, כיוון שהוא מצא חן בעיניהם. לסיכום, קידום אתרים לעסקים קטנים צריך לכלול בתוכו גם קידום דרך דף עסקי ברשתות החברתיות.
כיצד מקדמים אתר ברשתות החברתיות
· פתחו דף עסקי בפייסבוק וגוגל פלוס (המהדרין פותחים דף עסקי גם בלינקד אין ובטוויטר)
· בקשו מחברים שיעשו לכם לייק לדף העסקי.
· שתפו בדף העסקי קישורים לאתר שלכם – אל תפרסמו סתם קישורים אלא קישורים לדברים חשובים בתוך האתר, ומאמרים שכתבתם בו שיש בהם ערך מוסף לגולשים שיעשו עליהם לייק, ואולי גם שיתוף.
· ניתן לעשות גם פרסום ממומן בפייסבוק. כך גם אנשים שכלל אינך מכיר יעשו לייק לדף העסקי שלך, ותוכל לזכות גם בעוד שיתופים.
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview המציעה שירותים של בניית אתר קופונים ו – בניית חנות וירטואלית