בעלי עסקים מאד מתלבטים איך יביאו את הבשורה על העסק שלהם ברבים
כפי שכבר ציינתי בעבר שופרות הפרסום שיש ל-90% מהעסקים בישראל לא מתקרבים לתקציבי הענק של פרסום! קידום מכירות ארצי! מופעים ציבוריים! רעש, צלצולים והמון המון יחסי ציבור!
כלים אלה חסרים עד חסרים מאד לרוב העסקים במדינת ישראל.
נתחיל בכול ספרי הניהול והשיווק המתפרסמים חדשות לבקרים ושם מתוארים בפרוטרוט איך "הגדולים" מפרסמים, מחזיקים יחצנים, כיצד צריך לפעול בשיווק ובפרסום ורוב אלה הקוראים את הספרים האלה לא נותר להם אלא להישאר אם תאוותם בידם מאחר ותקציבי פרסום, שיווק, קידום מכירות ויחסי ציבור זה מחוץ לתקציבם.
כמי שנותן ייעוץ עסקי אותו דבר אפשר למצוא בכול הרצאות השיווק, גורו אנשי המכירות, גורו איך לעשות כסף תוך שבוע, גורו איך להרוויח תוך 10 שיעורים וכ"ד. כאשר הבעיה שנשארה! שאף אחד לא מדבר עליה "זה איך אני כעסק, חברה, ארגון, הולך לפרסם את דבר קיומי.
כמי שנותן ייעוץ עסקי בואו נבהיר כי בלי פרסום עסק לא יכול להתקיים, להמשיך ובטח להצליח.
השאלה הנשאלת איזה צינורות פרסום עומדים לרשות עסקים רבים, והאם האסכולה הישנה של צינורות הפרסום אכן עובדות גם היום.
ובכן, כ מי שנותן ייעוץ עסקי מה היא האסכולה הישנה: עיתונות מקומית, פליירים, תלי דלת, טלמרקטינג, מגנטים, אנשי מכירות
והאסכולה החדשה היא: אינטרנט "מנועי חיפוש" באנרים, משלוח מיילים, משלוח הודעות SMS.
ובכן בין האסכולה הישנה לאסכולה חדשה מה אני הייתי ממליץ.
בראש ובראשונה הייתי מפרסם את העסק או השירות בתוכנית הפרסום הממומנת של AD-WORDS דהיינו שאיפה להיות בין המקומות הראשונים במילות המפתח המסווגות את העסק ובנוסף לפתוח מסע RE-MARKETING אשר תפקידו הוא לנפח את שם המותג או המוצר או השירות. בנוסף לא הייתי פוסל על הסף להתמקד בנקודות מפתח סביב בעסק ולחלק פליירים בשיטת ה"תלי דלת" עוד הייתי ממשיך עם משלוח מיילים (ע"פ חוק) משלוח הודעות SMS, מבטל לחלוטין את נושא הטלמרקטינג אלה עם יש מסר ברור אמין ומציאה של ממש, הייתי מחזיר אנשי מכירות לשטח מאחר ואין יותר טוב ממגע אישי, וזה נכון! ראו את חברות הטלוויזיה בכבלים, מעבר לפרסום הכללי שהם עושים במדיה הם מחזיקים אנשי מכירות אשר יוצרים קשר טוב עם הלקוח, ואיש המכירות הפך להיות המלווה האישי בתחום הטלוויזיה כזה שמתייעצים אתו ומספרים לחברים "אני אפנה לכם את האיש שלי מהוט" .
יש דרכים לפרסם עסקים קטנים עד גדולים, צריך רק לערוך מיפוי מדויק ואז למצות את הפרסום עד תום.