אופיס דיפו משיקה אתר מכירות שיציע גם מוצרי חשמל לבנים.
והשאלה עד מתי ועד היכן!
כן, גם אני כ יועץ עסקי ממליץ לעסקים עם רצפת מכירה גדולה או רשתות להכניס מוצרים סינרגטיים ולא דווקא סינרגטיים, שהרי מה הקשר בין רשת למכירת מוצרי משרד לבין מכונת כביסה או תנור או מקרר. שום סינרגיה. אבל מה כן! מקום יש, אתר אינטרנט פעיל יש, כניסות מרובות לאתר יש, אז מה יקרה עם גם רשת כמו אופיס דיפו תמכור מוצרים לבנים.
מבחינה עסקית, זה נכון! זה לא מסיר את הפוקוס מהמיתוג או מהסקטור בו הרשת קיימת וחייה, זה בסך הכול עוד מקום להזמין בו מוצרים, ואולי בגלל שהם לא מופיעים בסניפים עלותם לצרכן תהיה יותר זולה!.
מה שמפחיד אותי כמי שנותן ייעוץ עסקי, זה מלחמת המחירים שתתחיל על כול כניסה של שחקן חדש למשחק. אנו צריכים לזכור כי אפשרויות הרכישה של מוצרים לבנים בארץ הוא מפוצץ ביבואנים, בחנויות במרחבי מרכזי הקניות והקניונים, באינטרנט, בדיוטי פרי, ב-EBAY, באתרים בחו"ל, לכול מקום אשר יפנה הלקוח הפוטנציאלי הוא ייתקל במוצר לבן! אז היכן הוא ירכוש, או יותר נכון עם לקחתי לטיפול חנות/רשת בתחום המוצרים הלבנים איך אני מרכז סביבה עניין ולקוחות שיקנו. אז בא נאמר כי בתחום המוצרים הלבנים יש מן הרגשה שלקוחות קבועים אשר רכשו פעם ראשונה ברשת או חנות מסוימת אכן יבואו ויחזרו לאותה חנות או רשת שרכשו ממנה, יותר מזה הם אפילו יכוונו את בני משפחותיהם ומכריהם שירכשו אצל אותו משווק, אבל, האם מזה אפשר להתפרנס?
וזה רק בענף החשמל
כמי שנותן ייעוץ עסקי אני יכול להוביל אתכם לענף הרהיטים, הטקסטיל, הסופרמרקט שמוכר גם מזון לכלבים, מוצרי בריאות וטבע, מחשבים, עפרונות ועטים, טלוויזיות ומה לא! כול זאת על מנת לנצל כול ס"מ של רצפת מכירה שהיא כול כך חשובה להשלמת קופה ויותר להגדלת הקופה.
אם נאום אובמה בפתיחת מושב האום בה הוא רוקם חלום של מסחר בין ארצות המזרח התיכון אכן יתממשו אזי נהיה כאן עדים לפתיחה של השוק הישראלי לייצוא קרוב או האפשרות כי שכנינו היקרים יבואו אלינו בהמוניהם על מנת לרכוש מוצרים ובכך להרחיב את מרחב הנשימה של המשווקים. אך לצערי חלום זה עדיין רחוק ואת קצה המנהרה אנו לא רואים ולפיכך נצטרך להישאר כאן בתוך הגיגית שלנו ולראות איך אנו שורדים עם כול התחרות והשפע המוצע.