קצת על גירושין באופן כללי
כאשר מערכת יחסים של בני זוג עולה על שרטון וכתוצאה מכך הם מעוניינים להביא את מערכת הנישואין לסיומה, הרי שעליהם להתגרש בגט פיטורין זה מזו.
כמו כן, במידה וקיימת בין בני הזוג הסכמה לגבי הדרך בה ייפרדו לרבות כל העניינים הקשורים בגירושין, כגון רכוש, משמורת, הסדרי ראיה וכד', הרי שהם יכולים להעלות את כל ההסכמות שלהם על הכתב כולל שיקרא לצורך העניין הסכם גירושין, ואת ההסכם האמור יהא עליהם לאשר או בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, כך שלבסוף להסכם זה יהיה תוקף של פסק דין.
לעומת זאת, במידה ואין הסכמה בין בני הזוג לגבי הדרך בה ייפרדו כאמור, יהא עליהם לפנות בתביעות מתאימות כל אחד מהם, בין אם לבתי המשפט לענייני משפחה ובין אם לבתי הדין הרבניים, על מנת להביא את המחלוקות לסיומם.
בכל הקשור לעניין הגירושין ללא קשר לעניינים הקשורים בו מעצם טיבם וטבעם, הרי שכשאחד מבני הזוג מסרב להתגרש, על בן הזוג השני יהיה מוטל הנטל להוכיח כי קיימות לו עילות גירושין מוצדקות שמוכרות בדין.
חשוב לציין כי טקס הגירושין עצמו (טקס מתן הגט), יתקיים אך ורק בבתי הדי הרבניים אשר להם סמכות שיפוט ייחודית לדון בכל הקשור לגירושין של בני זוג יהודים.
כמו כן, חשוב לציין גם כי, מתן הגט נעשה מתוך רצון חופשי של שני בני הזוג, שאם לא כן, הדבר עלול לפגוע בכשרות של הגט.
בני זוג אשר נישאו כדת וכדין, ואשר טרם סיימו את מערכת הנישואין שלהם בטקס של גט פיטורין לא יוכלו להינשא פעם שנייה.
במקרים רבים כאשר נתגלעו מחלוקות גדולות בחיי הנישואין של בני זוג וכל ניסיונותיהם לפתור מחלוקות אלו בדרכים שהנן מקובלות לרבות פנייה ליועצים זוגיים, לא צלחו, הרי שסביר להניח שבסופו של דבר לא תהיה להם ברירה אלא לפנות להליך של גירושין. כאן אקדים ואומר, כי במקרים מסוימים קיימת חשיבות רבה למי פתח ראשון בהליכים משפטיים והיכן ובמקרים מסוימים לא קיימת חשיבות כזו כלל. כל מקרה נבחן לגופו ובהתאם לנסיבותיו. על כן, חשוב לפנות לעו"ד מהתחום על מנת שעל פי סיפורכם האישי יוכל להתאים בעבורכם את אסטרטגיית הגירושין האופטימלית.
***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.