האם אנשים טיפשים,
האם יכול להיות שאנשים מתוך רצון ללמוד שיטות או התנהלות באמת עוקבים אחרי המניפולציות שמפעילים עליהם?
האם יכול להיות ששטיפת מוח של אדם אחד יכולה לשנות את דעתו של האדם האחר.
האם הפסיכולוגיה בגרוש הנמכרת ע"י שרלטנים בתחום הנפש, העיסוק, המכירות והניהול היא אכן עובדת.
האם השיטות של 6 נקודות, 7 פתרונות, 5 עצות, 8 טעויות, 22 כללים הם שיטות מוכחות, נכונות, עובדות!
האם להציג לפני הרצאה את המרצה במילים המאסטר, המומחה, היחיד והמיוחד, היחידי בתחומו, קבלו את האחד והיחיד, קבלו את!!! לא מתאים לתוכנית טלוויזיה! בכדי להלהיב את הקהל, האם הדבר לא דומה לתחרות אגרוף בה מכריז הכרוז על האלוף והמטאור הנכנס פנימה לזירה! היכן זה והיכן הרצאה בתחום המכירות השיווק וניהול העסק?
כמי שנותן ייעוץ עסקי אני חרד לאותם אנשים המבזבזים את כספם, הולכים ומקשיבים להרצאות שאין בהם כלום חוץ מהעצמה האישית של המרצה.
ניקח לדוגמא את דף הנחיתה, בהרצאה אחת ששמעתי מפי מי שמכריז לפני ההרצאה שהוא גורו, הכי טוב, מומחה, וכול השאר נאמר שדף הנחיתה חייב להיות מושך עם הנאה לפעולה, נכון מבחינה זאת הוא צודק, דף נחיתה מטרתו לא רק להביא פניות מלקוחות אלא גם להקטין עלויות פרסום במנוע החיפוש, (אז הנתון החשוב הזה לא שמעתי בהרצאה) מה שכן שמעתי הוא הנושא שדף נחיתה טוב יביא המון לקוחות לעסק! וכאן אני חלוק עד מאד עם המרצה, למה הוא מתכוון "המון לקוחות" 2 ביום 5 ביום 10 ביום, כמה? מניהול קמפיינים שאני מכיר דפי נחיתה לא מביאים מספרים גדולים חוזרים לבית העסק, בטח לא בכמות כפי שמתוארת בהרצאות.
כ מי שנותן ייעוץ אסטרטגי נושא ה"פסיכולוגיה" בגרוש המוקנית לאנשים מתוך פתגמים של הוגי דעות, אנשים מההיסטוריה, אנשי עסקים שבנו אימפריות "טרם עולם השפע והכול בו" אין לה ולו קשר דק ביותר בכדי לשמש יסוד להדרכה של אנשים כיצד להתנהל בעסקים, עסקים של היום וניהול עסקים ושיווק בימינו אלה מתאים יותר לדרכים ושיטות עכשוויות היכולות להשתנות מקצה לקצה בתוך תהליך המכירה או אסטרטגיית השיווק ואין כול דרך סדורה לנהל שיווק או מכירות ע"פ קונספציות שהעלו עובש.
כ יועץ עסקי עסקים, ניהול עסקי, שיווק ומכירות, זה כאן ועכשיו, זה אלתור תמידי של אנשי שיווק ופרסום ואנשי מכירות שטח ומשרד, מנכל GM כבר לא המודל של אנשי השיווק אסטרטגית שיווק ובטח לא אנשי המכירות.