מספר העסקים בשנה שעברה שבחרו לעשות סרט תדמית גדל משמעותית. מבצע מיוחד של חברת מדריך עסקים ואינדקס של בעלי מקצוע הציעה הפקה של סרטי תדמית לעסקים במחיר משתלם במיוחד, והם לא עמדו בפיתוי.
אבל מה בעצם הוביל אותם להסכים להפקה של סרטי תדמית באינטרנט? זה לא סתם כי הם מקבלים עוד משהו נוסף במחיר נמוך מהרגיל, בנוסף לפרסום באינדקס, לא. מה שגרם להם להגיד כן להצעה זה העבודה שהם מקבלים סרטים שממילא חשבו להפיק, אבל מעולם לא עשו זאת משום שלא היה להם מספיק כסף או לא ידעו איך או דרך מי לעשות.
היום יש חברות הפקת סרטי תדמית רבות כמו מירו מדיה שיכולות לעשות את העבודה עבור העסקים. כל חברה והתיקים שהיא מוכנה ויכולה לקבל, אבל בעצם כל עסק יכול למצוא חברת הפקות שתטפל בהפקה עבורו.
היתרון במתן משימת הפקת סרטי תדמית לחברת הפקות מנוסה הוא העובדה שחברות מנוסות ומקצועיות יודעות את חשיבות התחקיר לצורך ההפקה ועם הידע והקשרים שלהן הן יכולות לבצע תחקיר מקיף ומעמיק. אי ביצוע תחקיר הוא הסיבה לכך שיש הרבה סרטים שהתוכן שלהם לוקה בחסר, ועל כן הם לא מועילים, לא לקהל הצרכנים ובוודאי שלא לעסק המפורסם.
אי ביצוע תחקיר הופך את ההפקה לזולה מאוד, לא רק בעלויות שלה אלא גם באיכות שלה ושל התוצר הסופי. כדאי לעסקים להשקיע סכום נוסף כדי לקבל סרט תדמית ברמה גבוהה, שגם מרגיש ונראה ככה.
התחקיר, יחד עם כתיבה של תסריט שיווקי, הוא בעצם התשובה לבעיות שבהן לוקים סרטי תדמית רבים. מפגשים של אנשי ההפקה עם המנהלים של העסק מאפשרים שיחות מעמיקות על העסק ועל המוצרים שלו. במפגשים, חברת ההפקה צריכה לשאול את כל השאלות הנכונות ובעלי העסקים צריכים לענות תשובות נרחבות. אם כן, טיב התחקיר תלוי בשני הצדדים, גם בעלי העסקים וגם אנשי ההפקה.
התחקיר הוא מהותי להפקת סרטי התדמית משום שרק בעזרתו אפשר לפנות אל הלקוחות הפוטנציאליים בשפה שלהם, וכך לגרום להם לפנות לעסק ולזרז את המכירות. אם התחקיר מוצא את הייחודיות של עסק מסוים לעומת המתחרים שלו, ומצליחים להעביר את הייחודיות בסרט, שכנוע הלקוחות הפוטנציאליים יהיה סביר יותר.